Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tack Frida

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Tack Frida

Jag vet att detta är lite udda men jag vill tacka min amstaff Frida. Hon är en hund ("kamphund"-sorten) som självfallet INTE används för sådant plågeri. Hon är världens bästa och betyder så mycket för mig. Hon älskar människor och är alltid glad. När jag är ledsen så känner hon på sig det direkt. Vare sig jag gråter så jag tjuter, gråter tyst eller bara är orolig utan att visa det, så vet Frida om det och försöker trösta mig direkt. Hon kommer fram till mig, vill sitta i mitt knä trots att hon är en stor hund och inte en liten plutt, lägger tassen på mig och viftar på svansen. Hon trycker sig mot mig och försöker slicka mig i ansiktet. Så stannar hon hos mig tills jag är glad igen. Då går hon till sin bädd och lägger sig för att sova vidare.

Hennes glädje får mig alltid att bli glad själv. Åh, vad jag tycker om henne.

Comment

Håller med...mina hundar är också fenomenala. Man behöver aldrig känna sig ensam, man får kärlek och närhet precis varje dag hur mycket man vill. Hundar är mycket bättre på att älska än vad människor är.

Comment

Underbart <3 !!

Comment

Jag ÄLSKAR hundar och vill inte leva utan hund! Hund, mer precist trefärgad ("svart") collietik, har kommit att bli en viktig del av mitt liv, nästan en del av mitt jag. Jag har haft hund sedan 1987, och har hittills hunnit med två stycken underbara, fantastiska individer som gett mig otroligt mycket tillgivenhet, kärlek, tröst, värme och glädje!

Tyvärr dog min senaste vän Grace i januari, och det var en mycket tung förlust. Jag kan fortfarande gråta över det ibland. Man hinner komma varandra väldigt nära under närmare tolv år tillsammans. Grace var min familj, och på sätt och vis min "partner" och "dotter" i ett.

Ingen kan ersätta någon annan, men det är möjligt att efterträda någon, och det tycker jag gäller både för människor och hundar. Jag har bestämt att det skall bli en ny vän, men att det måste vänta till våren. Den här årstiden och valp är ingen bra kombination, hur mycket jag än älskar hundar. Så jag får ge mig till tåls, även om det är svårt. Men hon kommer med våren och värmen, min ulliga och gulliga lilla Cherie!

Glada viftningar!

Stratocaster

Comment

Vilka underbara svar jag fick! hundar är verkligen människans bästa vän

Comment

Ja, absolut!

Synd bara att det omvända inte alltid gäller..!

Vänliga hälsningar,

Stratocaster

Comment

Vad fint!!!

Jag älskar djur, älskar hundar! Det är så fint att alla hundar faktiskt har sina egna personligheter. Har en egen nu också, han är den mest underbara varelse som finns! Han är som en liten människa, fast utan alla de männskiliga bristerna då

Comment

Working...
                X