Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hur ska man finna ngn tjej 30-45 efter 40+?

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Strangeway
    replied
    ..  
    Intressant ...
    Visst kan det vara så(har dokk aldrig hört om detta) men endå så orättvist om ngt så simpelt som ett tyg el fulspel kan lura en att tro annat.Ex i det vardagliga livet så tror oftast folk att jag är en viss typ av person.Men de som vågar el inte fegar ur är nog ett bättre ord,vet att efter ett tag att jag är en hyvens man.El när jag(vi) väljer(när jag tänker efter så sa sista kvinnan)Ja när vi skulle vara intima så sa hon ok ok vill du(typ så innan sex)som hon inte vara helt redo el såg mig som en ny partner.Jag blev förblindad men hörde inte alla ord.Vi träffades efter detta ngra ggr så ni vet.Hon lämnade fast hon gillade mig.
    Jag tror en del av detta syndrom spelade in inte bara i det sista valet.För mig så är det ögonen och känslan som kommer först.Sedan så hoppas jag att vi skapar fin musik med tiden.

Leave a comment:

• knet99
    replied
    Såg just en video om Aura-effecten (the Halo Effect) som jag tycker är intressant. Det handlar om att om vi uppfattar en egenskap hos en person som positiv så bortser vi gärna från andra mindre bra egenskaper. Och att det första intrycket kan då överskugga det som kommer efter

https://www.youtube.com/watch?v=ZuometYfMTk

Vi alla har ju bra och mindre bra sidor. Men knepiga är ju att vi själva ofta inte vet hur vi uppfattas av andra och om andra uppfattar någon sådan där positiv egenskap som överskuggar våra mindre bra. Så en "möjlig" förklaring till att vissa av oss alltid sitter utanför spelplanen och ser på kanske är att vi inte ger ett första intryck där vi visar en egenskap som många uppfattar som positiv. Och då till exempel om har dålig självkänsla, är alltför sarkastisk, för ärlig eller annat kan göra att vi inte skapar någon positiv aura och blir bedömda och avfärdade på grund av våra mindre bra sidor som vi senare visar.

Det förklarar kanske också delvis varför vissa gör de där mindre fördelaktiga valen vad gäller partner, att vi blir förblindade av de första intrycken och då bortser från det som borde göra att vi avstår en relation med just den personen.

Nu var det ju bara ett litet test och det finns så klart fler faktorer som spelar in.

Leave a comment:

• Strangeway
    replied
    För vissa funkar nog detta att bara forts till nästa...
    Men jag vill känna in i benmärgen och bli wow kär!(Är ju en romantiker!)Men varför har jag inte ngn kvinna då?Jag som är trevlig och mysig o ärlig då?Är för seriös och tar bort mina egna chanser när ngn kvinna dyker upp.
    Sedan mitt kroppsspråk andas inte direkt med duns och glädje(har ju haft ett tufft liv och med att finna el behålla henne)Det är ''lätt'' att se tillbaka.Hade nog vart gift och haft barn och villa i dag.Men men..
    Över i nutid!Vem är jag vart vill jag komma idag?Vill jag finna en kvinna el en mogen tjej?Vem vill ha en 40+ man som mig?Menar vågar jag lita på ngn kvinna?De flyr ju bara fältet el hotar =/ Nä att vara intim med ngn ny kvinna vågar jag inte vara mera.Ligger lågt ett tag med att finna en kvinna.

Leave a comment:

• user18081971
    replied
    Av egen erfarenhet av att få hjärtat utslitet ur kroppen och bevittnat när den mosats sönder på trottoaren många gånger så kan jag bara ge rådet: Glöm kvinnor! dom är inte värda besväret. Varför ska man ens försöka när det inte funkar? när man gång på gång på gång på gång blir sårad om och om och om igen. Ja, vissa kanske tror att det helt plötsligt funkar och att man hittar man "den där"... "Den där" som man hört så mycket om men aldrig sett röken av.

Mitt nästa råd är att så fort du blir sårad. Gå vidare fort som fan. Glöm henne, gör allt för att få bort henne från ditt huvud. Hon är knappast värd din tid då hon knappast lägger ned lika stor tankemöda på dig. Gör något annat, vad som helst bara hon försvinner från ditt liv! (Om du har "tur" så kan hon börja undra varför du inte ger henne uppmärksamhet längre, varför du inte längre jagar henne, varför man nu ska göra en sådan dum grej som att jaga en kvinna? slöseri på dyrbar tid är vad det är och då kommer hon kanske tillbaka till dig, men om hon skulle göra det måste du vara extra vaksam eftersom det hela kan börja om igen i en konstig djävulsk loop så det bästa är bara att glömma henne rakt av)

När du kommit över henne, gå inte på nästa kvinna (För i ditt medvetande behöver du någon men egentligen behöver du ingen, du behöver naturen, god mat och positiva tankar och därefter utvecklas till en grymmare person än den du är idag och du behöver ingen kvinna för att utvecklas. Det kan du göra själv, jag lovar!) utan fokusera bara på dig, näst intill att du undviker kvinnor totalt, inga komplimanger, inga sexuella anspelningar och var inte rädd att säga ifrån till kvinnor eller ha en annan åsikt än en kvinna. Det är lätt att i den här situationen på något underligt vis känna att man är underlägsen kvinnan, som att det är hon som sitter på "makten" (men det gör ingen och så ska det inte behöva vara) och bara man gör som hon vill så kommer hon gilla en men det kommer hon aldrig göra så det är helt lönlöst.

När du en vacker dag känner dig redo. DVS när du inser och vet varenda sekund av ditt liv att du inte behöver någon kvinna öht så kan du börja kolla... Inte leta eller, söka utan helt enkelt bara kolla: Vad är det här för en kvinna? skulle hon passa mig? vem är hon? vad gör hon? vad vill hon? och var inte rädd att ha krav! det är bra att ha krav! Tänk dig att hon ska sälja sig till dig, inte tvärt om (vilket också är extremt vanlig tankevurpa i detta tillstånd).

Sen umgås du med henne avslappnat och om du ser minsta tecken från ditt tidigare liv så besparar du onödigt lidande genom att glömma henne, sluta hör av dig utan gå bara vidare och kolla en annan kvinna tills dess att du faktiskt ser vad som funkar för dig, vad du gillar och vad du mår bra av för det är det viktiga. Våga sätta dig själv först! Kvinnan ska alltid komma i andra hand i ditt liv, hon kan inte vara viktigare än dig för vet du vad? du är din bästa vän! Varje dag när du vaknar är du den första du säger hej till, du umgås med dig själv konstant, den sista tanken som kommer upp i ditt huvud innan du svävar iväg in i drömmarnas värld på natten är en del av dig... Du är i konstant sällskap med dig själv och det är den viktigaste relationen du någonsin kan ha och om du inte har en bra relation med dig själv så blir det nog svårt att ha en bra relation med andra.
    Last edited by user18081971; 2016-10-08, 03:15.

Leave a comment:

• Strangeway
    replied
    Yngre 15-22 åringar söker inte oftast efter kärlek.Utan mest efter bekräftelsen.Är det förbjudet(el mark) så det märks ännu(De blir triggade ännu mera i sin behovs status ''bank).
    25-35 åringar Är på väg att bli sanna vuxna.Kavaj då lever de oftast upp till sitt mål.Att synas att de kommit upp.
    35-50 åringar då,ja efter alla ''affärer''och lyckliga gatans ''vals'' och efter ngra barn.Vill de kasta loss och uppleva tiden när de var 22 igen (Gona be a bad mamma or father)
    Menar att finna en dejt 2016 är def inte LÄTT.
    Människor av idag, vill lura varandra.Bre på.. flörta de ''bara'' traskar på fast de kanske inte är riktigt ''hela''!All denna rumba gör dem hela TROR de.Men det är mest en lycklig hägring.
    De vill inte bli fast el låsta de önskar bli hela igen.Allt blir som en ond cirkel.
    /Strangeway

Leave a comment:

• Strangeway
    replied
    Nä, Jag kan inte sluta tänka på detta med att finna en tjej.Nä henne jag dejtade var hemsk.Nä så med henne inge mera!Det snurrar lite efter den sista tjejen.Men efter 10 koppar kaffe(Lol) och efter allt jag kan BÄTTRE.Vill och hoppas finna HON med stort H!Jag blir endå lite triggad ''jag vill finna henne'' Vart finns hon som är seriös som mig?Kommer bli en svår väg men jag är hoppfull endå.
    Älskar er och hur ni ser på saker och ting:Hur ni tänker ''ni är gudomliga'' men endå är ngra(Jag kanske har haft otur)är mera strange en mig.
    Kämpa lite mera gott folk att veta/fråga vem som du har som dejt.Ja för att bli lyckligt inte bara för ngra minuter(ja ni fattar).Ja vissa ger upp för lätt där.
    Söker de efter ngn som ska täppa igen deras (hål)ja så inte ''båten''tar i in vatten?
    Ja, har foket av i dag de för lätt att SÖKA (för killar tänker oftast bara på en sak tyvärr) och finna ngn på en handvändning?!Don't even try to fool my own Heart.Try not to.
    Är vi våran egna bödel och domstol ''är vi'' inte NGN längre.Så provar vi nya vägar att trippa fram på och leka ett tag ngra korta minuter och sedan bara avsluta allt.Repeat.Repeat a new day a new dejt again!!Allt för att orka överleva,och göra det som vi tror att det är det rätta.Men i längden rammar vi den trygga grunden.
    Kvinnor söker män..Män söker kvinnor.. ngn att följa med hem.Ngra stannar kvar i köket iår ngra går köksvägen hem.

Leave a comment:

• Strangeway
    replied
    Nu blev det för strange t.o.m för en som mig! Men jag har faktiskt vart med om hemska människor i mitt liv.Halva mitt LIV.
    Om endå dagarna hade flera timmar om endå året hade flera månader tänk om.
    Mina kompisar har vart snälla med mig.De var de som hjälpt mig att träffa dessa två tjejer.Dessa två tjejer(som ni vet om)De vet att jag är ett bra pojkvänsmaterial.
    Jo så är det.Men jag kan bli bättre!Men den första blinddejten sa visst det känns bra detta.Som den andra tjejen fast hon sa så mot slutet vad berättar detta då?
    Jag skulle velat haft ''hela kakan''men jag är def inte bortskämnd med detta nej.
    Nästa steg blir för mig att orka gå ut och möta publiken igen.Orka el se tjejerna live igen våga prata med dem.Fast vem vill prata med ngn som mig.Tjejer gillar ju de med pundus de som sportar så man ser blodet i ådrorna typ.Glömde de ska bli triggade dem (er) till både skratt och känna här lever jag tryggt(trygghet menar jag med oftast är det dessa trista pengar)
    Ok det ytliga jag är ej 1.9 m(det gillar oftast tjejer att han är lång)
    Jag bor inte i dyr lght el villa.Tyvärr..
    Söker inte efter guldskedar ...söker def inte efter knepiga människor..söker efter EN kärlek men måste det vara så Svårt att finna DIG!
    Men allt i livet är en pärs som en fråga ur vårat inre som vi inte dragit ut el ur el ställs förren sista eviga svaret.Det var djupt =/
    ''Kärlek låt den var kärlek och inte ngn gröt''
    Strange!

Leave a comment:

• Strangeway
    replied
    Alla är vi olika alla ser vi olika på livet vissa ser allt som ett stort lekrum! Jag är inte som alla andra.Jag fungerar inte lika som alla andra.Jag släpper inte kassen (ex på jobbet)De andra köper det mesta.De stressar som de sålt sin sista potatis.
    Jag är inte som alla andra.Jag låter de skrika.Innan jag håller min ''låda''.Jag kanske inte är formad som guds son mera som jag hjälper till om det du berättar kommer från hjärtat.
    Ingen kommer endå stå brevid om du hamnar på c-lass efter alt stess.Inga pengar vinner över detta el de målet/n.Var inte en slav över ditt liv.Lyssna ta in och berätta vad som är rätt och fel.
    Sedan finns de dessa(bägge könen) som bara leker men oftast får allt mot slutet av sången.De förvrider och spexar för att nå SITT mål.
    Det du ser är coola människor de är oftast som små''barn'' som mest bara vill få som de vill..De vrider och vänder och manipulerar till sista droppen.De blir triggade och respekterade i gänget.
    Vad vill DU uppnå med ditt liv ni på Ts el ni andra på stan och på landet!!??Livet för ju oftast med sig en mera mognad.Så med tiden hoppas så kanske vi finner det DÄR KLICKET!
    Att finna den där känslan att ''bara vi'' står här i rummet..
    Att få uppleva en sann ärlighet JA fast personen har vart med om lite i livet..El att få bli grymt sårad av en fejk yta där det mesta har vart ljug krypa under bordet.
    Sedan det är LÄTTARE att bli drabbad av svek om man inte riktigt vet VEM man ÄR el vad ordet TRYGGHET bottnar i :
    30-40 sexdejter är för vissa som att vinna över ngra brister i sedan tidigare..Det är lättare att fly.En att sätta ned spaden för gått.
    Över 60 dejter är för mig what am a doing!!??El så handlar detta bara om att De älskar SEX där är De tryggheten själva som kossorna i hagen.Men enligt mig så är det ''bästa sexet'' med en person och många ggr.Det är vad jag tycker om jag fick välja.Många att dejta är inte min dag.
    BARA du väljer.Vem du väljer att vara.Bara du väljer vem som ska ta på DIG.Bara du ingen annan i rummet.
    Det jag har lärt mig att nästa gång en tjej/kvinna vill ha sex är att jag ska lära känna henne mera på ''djupet''.
    Men det kan vara svårt när lusten trycker på...När ordena kommer från en qvinna och hon bara ler och jag ler det är som en vinst om ngt.Men svårt när hon bara ville leka.Men jag kan bättre vet bättre jag är idag en bättre man
    Men en sårad man hur ska jag kunna bli läkt?Jo bara att forts hoppas på en ny kvinna det måste bli så amen.Jag gissar inte nu jag tror så.

Last edited by Strangeway; 2016-08-26, 19:54.

Leave a comment:

• Strangeway
    replied
    Jag förstår mkt nästan för mkt mest på gott faktiskt.Men varför hörde hon inte av sig på smsen el det tog sådan TID?Jo för varför behövde hon bevisa En gång till och sedan En gång Till.
    Du pratar mkt klokt här Knet!
    Men hon ville inte mera.Det är detta som gjorde en besviken när jag äntligen funnit ''henne''så lämnar hon.Men men livet går vidare måste gå vidare jag finner en ny kvinna.Kärleken är både den häftigaste känslan och kan bli det motsatta.
    Tack för dina ord knet tack.
    Mvh/Strangeway!

Leave a comment:

• knet99
    replied
    Men Strangeway....

Två människor fick intresse för varandra.

Ni testade på varandra, hade en flirt. Två vuxna som samtyckte.

Hon upptäckte att även om "tycker om dig" så var du inte mannen för henne. Hon drog sig ur.

Du börjar då stalka henne och pressa på för DU behöver det?! Så till den grad att hon hotade polisanmäla? Förstår du hur obehagligt ditt beteende måste varit när du pressade henne till den nivån att hon kände sig tvungen att säga så?

Du är vuxen. Hon har ingen skyldighet att lyssna på "din känslor" eller överväga dem i hennes beslut. Hon äger rätten över sitt eget liv.

Och det betyder inte att hon lurat, vilselett eller att skulle vara oärlig. Det som hände var att hon när första intresset lagt sig inte ville gå vidare. Hennes rätt, utan att behöva förklara en massa.

Jag vet du bubblar av behov, passion, längtan, vilja, drömmar. Men dejtande, liksom relationer, handlar om att acceptera att du inte har makt över vad hon känner eller vill. Om hon inte vill så är det bara att släppa taget. Hon är inte den som ska trösta dig när är ni som brutit upp.

Det är sådant beteende som gör vissa tjejer rädda för att dejta. För de vet att om inte fungerar så riskerar de en massa obehag från killen sedan.

Var inte sådan Strangeway. Var en man som visar respekt för hennes beslut. Var en man som ser ett möte mellan två som en förhoppning men inte ett löfte om mer. Var en man som inte ser ett avvisande som en orätt mot dig.

Var en modern man.

Leave a comment:

• Strangeway
    replied
    .... Vart är världen på väg?Föll ju för henne kunde inte hålla mig fick inget bra ärligt avslut!Hon ville inte ha ngn mera kontakt det sa hon.Men endå var det sista hon sa var ''Tycker om dig endå.
    Klart man fundersam på de ordena och varför hon ville göra slut?Var man bara ett ligg el föll hon för ngn annan tro`?Nej ingen går säker när det handlar om känslor.Lita aldrig på ngn NEJ.
    Men går du in i ''leken''får du leken tåla sägs det!Visst men''..Men efter att jag kontaktat henne x antal ggr (ville ju bara berätta mina känslor)men om mera kontakt En gång till, då vill hon istället göra en polisanmälan que!!!??Vart är världen på väg allt ska fulas och trixas och gå via nätet.Hon pallade inte trycket det jag vart med om(Ev mitt fel talade för mkt om ''henne'' men endå)
    vi myste när vi träffades lite som ett par.Vi hade kemi utan tvekan!Men vart är världen/kärleken på väg!!?Saknar endå en qvinna en tös kalla det vad ni vill.Att upptäcka livet med.

Leave a comment:

• Strangeway
    replied
    Japp det gäller både att trassla upp garnet-repet och att välja rätta vägen och ordena.Jo jag har hjälpt mig själv hela livet.Jag försöker ofta el alltid gå på magkänslan el prata så HON verkligen fattar vinken!Det är mkt när man både ska vara sin egna själ & kunna finna en riktig punkt, vad el hur den ärliga länken kommer in.Försöker men jag går oftast på nitar.El så kanske de hellre önskar HAN som inte finns vad vet jag!?
    Last edited by Strangeway; 2016-08-21, 08:59.

Leave a comment:

• knet99
    replied
    Har nog skrivit det innan. Jag tror inte det gynnar dig och din utveckling att se det som hänt i din historia som "alla svek". Vi får intresse, vi går in i relationer, vi utvecklar relationer, vi stöter på hinder, det fungerar inte, vi går ur relationer. Ibland frivilligt och ibland ofrivilligt.Det är naturligt att relationer kanske inte fungerar. Och det är sällan som den vi är i relation med sitter på en ond plan och avsiktligt sabbar våra liv. Ibland så är den andra ambivalent och det kan se ut som att någon leker med oss, men är just ambivalens. Den personen har sina mål, sina prioriteter, och väljer ibland att gå andra vägar än vi önskat.

Men jag minns som sagt inte dina andra trådar där du berättat. Kanske är det så att just du är utsatt för en massa "svek". Att livet gjort dig orätt. Att inget är ditt fel, att du är ett offer för andras svek. Det händer så jag kan inte utesluta att det är så.

Men jag "misstänker" att du ältar och hänger dig kvar i att vara ett offer och utsatt för svek för att du är rädd. Rädd att det inte ska fungera nästa gång heller. Rädd att inte bli älskad. Rädd att vara den som själv styr ditt liv. Samtidigt som längtar så är också rädd.

Jag hoppas du träffar någon och får utlopp för dina känslor och passion. Någon som ser dig och som vill samma som du. Men att du ser framåt och inte bakåt.

Leave a comment:

• Strangeway
    replied
    Lite tankar.. Vågar man efter allt svek att blotta sitt inre IGEN?Det hjälper inte bara med en hokus pokus låda nej.
    För att orka ta sig upp så krävs det att man verkligen vill ta sig upp själv.
    Kan gå med terapi(få en pusch och hjälp framåt)men det kräver att du som person verkligen ser dess(a)hinder som hindrar dig i vardagen.Orka rensa orka Se framåt.
    Att ha ett fast jobb är en bit på vägen(efter ett svek stort som smått)och att man har nära och kära.Som stöttar och hjälper med feedback.
    Men om man inte har det då??Då finns det hjälp att få bara man vill så..att prata är A-O om hur du upplevt sveket och hur du ska komma på fötter igen bit för bit.
    Jag ser ett förhållande som att man MÅLAR en tavla tillsammans..(bit för bit)Måla med härliga färger mkt rött och lite grönt och blått skapar en fin TAVLA.
    Måla inte stora drag..Måla med längtan och med känsla och välj draget från hjärtat!
    ''Välj den sanna livet med ngn som vet vad du vill''
    Välj inte första bästa som bara tindrar och går på vad du känner..

Leave a comment:

• Strangeway
    replied
    Jag kanske inte var riktigt redo(Men jag måste annars blir jag som grön mossa)Urk så vill jag inte bli! Jag är ännu ganska levande(det lätt)Men MAN måste ju chansa och ta chanser här i livet.Tjejen-kvinnan gillade ju mig.Hon varken kunde el ville ha flera barn.Så ni som berättat(svarat tidigare) varför söker du bara efter yngre honor.Där fick ni mitt svar.Jag söker efter den rätte tjejen-qvinnan!
    Vad strange?Menar annars hade hon ju inte tagit ngn kontakt så enkelt är det.Men det blev inte enklare.När jag har vart singel så pass länge som(7-8 år)och att jag gav mig ut på ''fel''spår suck.
    Men visst knet jag skulle tonat ned allt.Men hon blev ställd(trodde triggad)för att jag var ärlig. Efter allt mitt prat om mitt fd liv.Neeej jag vet ju bättre men jag fick lära känna henne men tyvärr bara en kort period.
    Sitter inte på flera qvinnors adresser nej jag söker med ärliga puckar.Men det är sorgset hur lätt det är att bara lämna.Men inget att göra åt bara hoppa vidare (även om jag i nuläget står stilla)
    =/..
    Last edited by Strangeway; 2016-08-17, 19:28.

Leave a comment:

Working...
X