Announcement

Collapse
No announcement yet.

Våldtagen av min pojkvän/ångestattacker

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Våldtagen av min pojkvän/ångestattacker

Detta inlägg kommer bli alldeles för långt om jag går in för mycket på detaljer och liknande, ska försöka korta ner det så mycket som möjligt.

Jag tänkte först skriva hur gammal jag är idag osv så det kanske blir lite enklare att förstå det hela tidsmässigt. Jag är 20 idag (fyller 21), blev tillsammans med killen när jag var 17 och gjorde slut med honom i april/maj förra året.
    Han våldtog mig när jag var 18 (nyår 2012/2013), så jag var alltså tillsammans med honom i över ett år efter våldtäkten.

Jag drar bara kort hur våldtäkten gick till. Det var som sagt på nyår 2012/2013. Jag hade druckit alldeles för mycket medan han hade slutat dricka innan tolvslaget eftersom han mådde illa. När vi kom hem till mig efter nyårsfesten så däckade jag i min säng och vaknade av att han hade sex med mig. Jag kunde inte röra på mig eller prata, så jag låg bara där och hoppades på att han skulle sluta.
    Dagen efter så brast han ut i gråt på grund av det han hade gjort och han bad om ursäkt, och enligt honom så hade jag börjat ta på honom vilket jag inte har något minne av. Sen pratade vi aldrig något mer om det. Jag övervägde inte ens att göra slut med honom (på grund av osäkerhet) utan jag valde att hålla tyst om det och förnekade för mig själv att det var en våldtäkt.

Det var först i slutet av januari iår som jag berättade det här för någon. Jag har berättat för min allra närmaste kompis och sen tre personer till som inte vet vem killen är.
    Det är väldigt jobbigt för alla vet vem han är där jag bor. Det finns ingen som tycker illa om honom utan alla ser honom som den snälla och gulliga killen. Mina kompisar pratar ju gott om honom framför mig och det gör även mina föräldrar, och jag kan inte göra annat än att bara lyssna och hålla med. Jag kan verkligen inte berätta vad han har gjort, speciellt inte för mina föräldrar. Och det tär väldigt mycket på mig.

Jag tror att jag får ångestattacker på grund av det här. Jag började få ångestattacker efter jag hade gjort slut med honom, de var dock inte så intensiva till en början utan det är under de senaste månaderna som de har börjat utvecklats och blivit värre.
    Detta slog mig först i helgen. Min närmaste kompis som jag berättat om detta för föreslog att jag skulle skriva ett brev till den här killen och berätta hur han har fått mig att må. Jag har försökt göra det flera gånger men jag har aldrig kunnat skicka iväg det. Men i förra veckan så beslöt jag mig tillslut för att bara skriva till honom att jag inte vill ha något med honom att göra pga det han utsatt mig för. Det var väldigt kort skrivet, bara några meningar. Ville bara att han inte skulle fortsätta komma fram och snacka med mig när han får syn på mig som han gjort tidigare.
    Två dagar efter jag skickat det så började de värsta ångestattackerna jag någonsin haft. Jag hade tre ångestattacker på lördagen, har aldrig haft mer än en på en och samma dag. Hade även tre stycken på söndagen, och den sista på söndagen var den värsta jag någonsin varit med om.

Tänker att de måste ha varit så intensiva på grund av att jag skrev till mitt ex?

Jag känner mig väldigt förvirrad och det finns så mycket mer att berätta men känner att det kommer bli alldeles för långt och förvirrande.

Men det jag vill komma fram till är att jag behöver verkligen prata med någon. Jag har insett att jag borde nog träffa någon att prata med och jag är som sagt myndig men jag har ingen inkomst överhuvudtaget och jag vågar verkligen inte berätta för mina föräldrar att jag behöver hjälp.

Så om någon där ute skulle vilja skriva med mig om detta eller har varit med om liknande eller vad som helst så tveka inte att skriva till mig. Känner att detta äter upp mig sakta men säkert inifrån.

När du får ångestattackerna, vad tänker du på då? Vad måste göras utöver att du behöver prata med någon om det som har hänt för att du ska slippa dessa ångestattacker?? Du får gärna skicka PM till mig om du inte vill kommunicera öppet här.
    What hurts the most is that the memories I used to hold so close to me are now the memories I wish I could forget.

Comment

Kommer aldrig kunna förstå dig, kan bara vara lyssna och försöka lyssna och hjälpa dig så gott jag kan, skicka iväg ett pm om du vill prata❤

Comment

Jag tror att jag kan förstå dig. Har varit med om något liknande, fast jag kallar inte det våldtäkt utan sexuellt övergrepp, av pojkvännen. Det är många år sen, men jag minns det fortfarande. Du får gärna skicka pm.

Comment

Working...
        X