Announcement

Collapse
No announcement yet.

Andra våldtäkten - inte lika allvarlig?

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Andra våldtäkten - inte lika allvarlig?

Hej! Har tidigare skrivit ett inlägg om den första våldtäkten ja var med om i detta diskussionsforum, med titel "blev jag utnyttjad?" Vad jag dock inte skrev mer var att när jag mådde skitdåligt en lång period efter händelsen försökte mina kompisar dra med mig ut och dricka. Deras argument var att jag skulle må sämre av att grotta in mig och vara ensam. Jag brukade vara negativ till det men följde ändå med i slutänden, många gånger.... En gång mådde jag helt piss och drack så mycket att jag försvann totalt. Jag minns sedan ett mörkt rum och någon över mig, samt en grupp människor vid sidan om som pratade. Fick sedan reda på att en 26åring haft sex med mig medan andra filmade, jag var då 14/15 år. Jag känner mig ofta ledsen men inte på grund av detta... Tycker det är obehagligt att tänka på och känner att det ändå var mitt fel, bara mitt fel. Jag lägger istället över all sorg och ilska på "den första våldtäkten" och den andra känns knappt som den har ägt rum. Ändå var det snart ett år sedan. Förstår inte? Det känns inte som om han våldtog mig utan som att det var mitt fel som drack så mycket? Mår knappt dåligt över just den händelsen fast det känns som jag borde. Är bara helt förvirrad.

Även om man dricker sig så full så man inte vet vad man gör har ingen annan människa rätt att utnyttja en det är inte ditt fel. En normal funtad vuxen människa skulle aldrig ens komma på tanken att ha sex med en minderårig tjej som är stupfull. Han som våldtog dig gjorde fel den ända som ska känna skuld/skam är han och de som filmade är precis lika skyldiga som honom. Det de gjorde är brottsligt.

Tyvärr är det jättevanligt att man lägger skulden på sig själv när man varit utsatt. Har du berättat detta för någon? Det finns hjälp att få du ska inte behöva gå omkring och må dåligt. Det går att läka från övergrepp, jag vet för jag har själv varit utsatt. Det är normalt att känna sig förvirrad efter man varit med om sådant här.

Comment

Du kanske känner att andra gången inte känns lika allvarligt är för att du inte var vid medvetande. Om sanningen ska fram så är bägge gångerna lika allvarliga och fel.

Man måste tänka sig för när det gäller vad för vänner man har. Var inte dina vänner där och kunde försvara dig? Man måste lära sig att tänka själv och inte ge upp för grupptrycket, vad vet de om konsekvenserna av handlingarna som man gör.

What hurts the most is that the memories I used to hold so close to me are now the memories I wish I could forget.

Comment

Working...
      X