Announcement

Collapse
No announcement yet.

Räknas det som ett övergrepp?

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Im-96
    started a topic Räknas det som ett övergrepp?

Räknas det som ett övergrepp?

Allt började med att jag som barn blev utsatt för övergrepp. Övergreppen har i efterhand lett till att jag äcklas av allt som har med sex att göra. Jag har aldrig kunnat njuta av sex utan det gör bara ont. Men i relationer har jag haft svårt att säga nej trots att jag inte velat.

För ett år sedan blev jag ensamstående mamma. Ett halvår senare träffade jag en man som är ensamstående pappa. Vi träffades hemma hos mig och allt kändes bra. Sedan började han ta på mig och dra av kläderna. Det var som att det låste sig i mig och jag sa inte nej utan lät det fortsätta.

Dagen efter mådde jag dåligt och berättade för honom om övergreppen och sa att jag inte ville ha sex mer. Han blev chockad men var förstående och sa att vi kunde prata om det nästa dag när vi skulle träffas.

När vi sedan träffades var det en väldigt underlig stämning. Vi träffades på en offentlig plats och mitt Ibalnd folk frågade han plötsligt om jag ville berätta om övergreppen. Jag sa nej naturligtvis. Senare tog han med mig till en avskild plats och sa att han bara ville hålla om mig. Vi kysstes och så började han ta av mina och sina egna kläder. Då lyckades jag samla mod att säga nej. Han frågade varför jag inte ville. Jag hade så mycket ångest så kunde bara svar att jag inte ville. Han svarade då att han ville och fortsatte att ta på mig och dra av kläderna. Jag fortsatte att säga nej och försökte ta på mig kläderna. Han verkade inte lyssna. Jag var livrädd och trodde att han tänkte våldta mig. Sedan kom det folk i närheten så han slutade och sa något i stil med att jag kunde väl suga av honom då eftersom jag inte ville ha sex. Jag vägrade och sa att jag var tvungen att åka hem.

På kvällen ringde han och jag berättade att jag kände mig rädd efter det som hänt och frågade varför han gjort så. Han svarade bara att han hade varit kåt. Jag förklarade att jag inte ville ha något mer med honom att göra.

Idag kan jag fortfarande få ångest och skämmas över det som hände. Jag känner sådana skuldkänslor och är rädd att träffa honom. Räknas det som han gjorde som ett övergrepp?

• metallskata
    replied
    som jag förstod av inlägget så hade ni aldrig sex då du sa nej och att du inte ville, dock så slet han av dig kläderna fast du sa nej och hade kanske också fortsatt om det inte kommit folk då. Även om ni inte hade sex räknas det helt klart som ett övergrepp. Han tog av dig dina kläder och lyssnade inte då du sa ifrån.

Leave a comment:

• replied

Du behöver inte skämmas, du gjorde inget fel. Du hamnade i en svår situation där du gjorde så gott du kunde där du var just då känslomässigt. Skönt att du hittade modet att både säga nej och att du inte ville ha något med honom att göra.

I första fallet så är det kanske i lagens mening inte våldtäkt. Även om lagen inte säger så, så har du rätt till dina känslor. För dig var det ett övergrepp. Han brydde sig inte om att försöka se om du var med på det utan körde sitt eget race. Vilket givetvis var fruktansvärt okänsligt och fruktansvärt för dig.

Andra gången så var det ett sexuellt övergrepp i och med att du sa nej och han inte respekterade det.

Oavsett lagen så är han är en oerhört osympatisk människa. Verkar så trevlig först men är ett monster som troligtvis känslomässigt skadat många kvinnor före och efter dig.

Du gjorde inget fel. Du har ingen skuld i det som hände. Inget du gjorde förledde honom att du ville. Han är den som gjort något. Han är den som inte bryr sig det minsta om dig eller någon annan än sig själv. Det är han han han.

Jag är ingen expert, bara ledsen att en människa missbrukat din tillit så. Att någon du trodde var fin visade sig vara ett monster.

Leave a comment:

Working...
X