Announcement

Collapse
No announcement yet.

kan jag anmäla en man pga min magkänsla?

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Jag har verkligen inte bett honom om att få ta del av allt detta. Jag har inte berättat för honom min bakgrund så detaljerat som han har kring hans ex och allt annat.

Det känns som att han vill ha hjälp att ta sig ur något. Men jag har inte rätt att leka med flickans eller hans liv. Så jag drog mig ur detta snabbt.

Men funderar på flickan hela tiden.

Comment

Stygga vargen.

Du är en av det klokaste personer som finns..

Comment

Men jag har inte rätt att leka med flickans eller hans liv.

Det låter som ett balanserat ställningstagande från din sida.

VH//RT.

PS: Synd om genusaspekten tillåts färga av sig på både inställning och diskussion rörande just det här specifika exemplet. Fast kanske är det ofrånkomligt..

Comment

Jag hade kontaktat modern.

Gör man en anmäla själv så kommer det till ändå till moderns kännedom. Så både TS uppgifter och moderns läggs samman i en påse. Det handlar om samma barn.

Skulle polisen vara intresserade (vilket de tydligen inte var) så hade de också lämnat över en anmälan till socialtjänsten.

Som sagt jag hade kontaktat modern.. Vuxenkänslor och annat kärlekstrams får man lämna hemma och enas runt barnet..

Mer eller mindre berätta sina observationer och säga. Vill socialtjänsten prata med mig så ställer jag givetvis upp.

Fast det är mycket som inte går samman här.(det krockar)

Ställer mig nog mer frågan.. om det inte är nåt annat.. luktar det katt, så är det oftast också just katt det är frågan om.

Eller en berättelse är sällan motsägelsefull av samma person om den skildrar en sanning. (det är min erfarenhet i livet)

Comment

Jag har verkligen ingen egen intresse i detta. Det är bara en obehaglig känsla jag fick. Och önskar att jag kunde bara glömma bort det och gå vidare.

Comment

Jag har inte kunnat prata om det med mina vänner t.ex just för att de känner inte till honom och då är det lätt hänt att de ta min parti i detta och tvinga mig till att agera utan att ta hänsyn till honom. Jag är tacksam för alla ärliga svar.

Comment

Jag tycker att hans förhållande till sin dotter (och måhända andra tjejer i samma ålder?) låter lite...laddat. Men med vad vet jag inte. Är inte alls övertygad om att det måste vara en sexualiserad laddning. Men...något är det. Det låter som att han, på något vis, idealiserar sin dotter, upphöjer henne. Men jag kan inte direkt känna av sexuella "vibbar"...

Kan han ha vissa psykiska besvär möjligen?

En undran bara...

Comment

Socialen skriver att man ej behöver ha bevis för att göra oros anmälan, att det räcker med misstanke.

Om man är på en badstrand och där går det små barn ibland nakna''man kollar ju'' för att varför skyller inte föräldrarna barnet från ex dessa pedofiler.. varför?

Menar så ALLA killar/män som kollar ngn sekund för länge är misstänkta

Hade jag haft barn så hade jag haft minst badbyxor på.Så är det en förälder tar sitt ansvar.För barnet är ALLT sin fina ägodel.

Comment

Working...
                  X