Announcement

Collapse
No announcement yet.

kan jag anmäla en man pga min magkänsla?

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• kan jag anmäla en man pga min magkänsla?

Jag tycker du ska akta dig för det.

Nä du behöver inte ha bevis och du kan vara anonym..

Det jäkliga är att du kan ha rätt.

Men statistiskt och rent sannolikt är att du har väldigt fel.

Däremot kan du ringa till Socialen och diskutera saken. Vad du känner och hur du kommit fram till din känsla. Utan att nämna några namn..

Däremot kan du ställa till ett helvete för oskyldiga och bidra till att när de väl behöver bli trodda så blir de inte det för alla fel/falsk anmälningar som också förekommer.

Varför just 8-12.. Varför inte 6-12 eller 9-14.. Varför just exakt siffran 8-12??

Är siffran något som du läst dig till någon stans??

Har du mycket oro för pedofiler annars också?

Men det är du som bär på hela känslan och alla intrycken och kan historien till 100% och då ligger ansvaret hos dig

Som titeln säger känner jag för att anmäla en man som jag "tror" har pedofili störning och har en 8 årig dotter hemma varannan vecka.

Jag har inga bevis för det och jag har inte träffat flickan.

Men min intuition säger mig att han tänder på flickor mellan 8-12 år.

Socialen skriver att man ej behöver ha bevis för att göra oros anmälan, att det räcker med misstanke.

Vad tycker ni?

Comment

Normalt tycker jag att det är bättre med en anmälan och ett hembesök av socialen än att inte agera alls. För om skulle vara så att barnet är utsatt och vi inte agerat så är det ju fruktansvärt för barnet. Ett svek av vuxenvärlden.

Så bättre en anmälan för mycket än en för lite. Men samtidigt så är ju inte en anmälan en liten sak, att bli misstänkliggjord. Det kan påverka mannens liv svårt om är oskyldig.

En "magkänsla" är ju väldigt lite att gå på och vår "intuition" har ju ofta fel. Vi uppfattar utseende och sätt så som vi lärt genom filmer och annat men behöver inte stämma alls. Har han i handling visat något som stödjer din intuition? Hänger han vid lekplatser utan skäl, dvs när inte har sitt barn hos sig? Tar han kontakt med andra barn? Ser barnet ut att vara obekväm med honom? Verkar han allmänt ostabil, pratar för sig själv eller annat? Vad är det som får dig att bli orolig för barnet?

Comment

Tack för att det fanns folk som snabbt svarade mig.

Jag har börjat dejta denna mannen för knappt två månader sen. Jag tog kontakt med honom på nätdejting.

Vi har inga gemensamma vänner. Ingen ville bygga en relation utan vi träffades för att ha sex och närhet helt enkelt.

Han är 13 år äldre än mig. Välfungerande människa, statsanställd, musik intresserad, spelar gitarr, sjunger, koll på ekonomi, påläst, pårest. Ordning på allt i hemmet.

Attraktiv, nyttig livsstil, ödmjuk, social utåt.

Verkligen en dröm prins och jag överdriver inte!

Men to the point:

Han pratar om sitt barn på ett sätt som för mig känns konstigt, att hon är hans bästa vän och mamman till flickan är en häxa som försöker förstöra för de.

Jag lyssnade på en låt som han skrivit till sin 8 årig dotter. Jag fick äcklig känsla av att han ser henne som en jämn årig. I texten beskriver han på etg romantiskt sätt deras relation. Med stranden, solnedgången och hand i hand promenad. Ganska så äckligt att lyssna på.

Han pratar mycket om just flickor i omgivningen mellan 8 och 12. Fast jag veg att det finns många flera i hans omgivningen som är både yngre och äldre, men de är liksom inte intressant för honom.

En gång ville han se foton på mig som 12 år och yngre. Och kommenterade det med att det var bra att tiden jämnade ut den 13 årig skillnad mellan oss.

Finns mycket små saker som jag blev stöt på.

Vad säger ni, är det jag som överdriver? Dotter sover med honom i hans dubbelsäng och han köper smink till henne.

Comment

Det finns ju en logisk förklaring till allt såklart. Hans flicka umgås med andra tjejer som är i denna ålder. Tjejer är intresserad av smink och det finns till salo i leksaks affärer.

Att jag fick konstiga vibbar av låten till hans dotter är bara en känsla och frågan om smak.

Som ni ser är det inget att gå på.

Men jag vill inte träffa honom igen!

Comment

Vill också berätta att han snackar väldigt illa om flickans mamma och mamman nyligen anmälde till socialen just samma sak som jag vill göra. Det berättade han ganska så lugnt till mig, fast Kroppsspråk visade att han var ganska så påvekad av det.

Ibland nämnde han självmord och ibland visade han mig öde ön någon stans som han vill fly från allt till.

Det som var droppen för mig var att en dag visade han mig sia chandelier musik video med huvud person en flicka på 11 år i väldigt provocerande stil med smink och paryken och klädsel. Och han uttryckte sig såhär: jag fattar inte varför alla kärringar blir så sura pga dessa flickor med smink.

Comment

Jadu, jag blir också orolig av det du skriver om honom. Låter som att han har ett intresse av småflickor och att han dessutom har ett behov av att få prata om dem, dela sina fantasier med dig. Få det att låta normalt genom att prata vardagligt om det. Att han dejtar kan ju vara hans sätt att spela "normal" och samtidigt få en vän. Eller i värsta fall tillgång till andra småflickor.

Och om en strikt sexuell relation så var en minst sagt underlig fråga från honom att han ville se foton av dig där du är 12 år och yngre. Om du var den som tog initiativ till att visa lite foton från du var barn vore en annan sak eller om han var nyfiken på dig och din historia allmänt. Men att nämna ålder är minst sagt underligt, som att han försäger sig.

Kikade på videon du pratar om på youtube. Man kan ha olika åsikt om videon, men att han av alla musikvideos väljer att visa dig just denna och kommenterar som han gjorde skulle få mig att reagera också.

Så jag förstår din oro. Jag skulle nog skriva en orosanmälan. Men inte med lätthet, för är ju inte alls säkert att han skulle skada sitt barn eller något annat barn även om han har intresse för dem på ett onormalt sätt. Så inte överdriva orosanmälan utan sakligt redogöra för vilka saker som skapat oron.

En åtgärd på grund av orosanmälan är ju inte om vad som är lagligt eller olagligt utan om vad som är bäst för barnet. Och där ingår även "risker" att skadas psykiskt eller fysiskt. Ingen lätt sak att avgöra, men om du skriver en orosanmälan så blir det för andra att avgöra vad som är bäst för barnet. Du har gjort vad du kunnat.

Comment

Mamman har ju redan anmält så du behöver ju inte göra det om du inte vill?

En person kan inte hjälpa vad hen tänder på, däremot är det personens egna val om hen vill gå över gränsen för vad som är ok. Vad jag menar är att om personen faktiskt har valt att inte göra något olagligt trots att sin läggning är stark så är det ju bra orättvist att anmäla hen. Det är min åsikt iaf.

Comment

Detta är jätte svårt. Tack för att ni svarade. Jag har redan varit i kontakt med polisen samma dag som han visade mig musik video och bad de om råd. Polisen hänvisade till socialen och menade att det är de som är expert på området.

Jag blev genast osäker på mig själv. Trodde polisen var mer intresserad i saken. Men tydligen så är det jag som överdriver min oro.

Comment

Polisen ringde jag den 22 december och sen dess har jag inte kunnat släppa taget om saken. Jag mår dåligt av oro. Ringde socialen på en juldag och såklart har de ledigt och firar jul. Det är ett helvete. Men nu känns det bättre att få skriva av sig.

Comment

VA!

Då kan ni passa på och anmäla mig med..

Jag har en dotter som är på G att springa rätt in i Tonåren eller puberteten och exakt allt vad det innebär.

JA vi har en tajt relation. Exakt den som jag har med min äldre dotter. Som vi förövrigt har så smått börjat starta bolag med varandra.

Ja det är pappas flickor. Ingen tvekan om det.

Just nu är min dotter den yngsta inne i det också om smink. Så ja det händer att man hinner inom Kicks o handlar nåt till henne. Ibland går vi dit båda.. Ingen skit smink från någon leksakslåda kommer närheten av min dotter. Hon är där för att alla kompisarna är där och mognaden så klart.

Vi köper alla kläder till henne. Hon och jag. Det går inte med dottern och den gode modern. Det blir världs krig i en affär med dem två. Faktum är att jag faktiskt förstår min dotter fullt ut. Det går inte att gå i affär med hennes mamma och har aldrig gjort.. Antingen får man vara full eller spritt språngande galen för att fixa den biten.

Nä mitt EX kanske inte är en häxa. Men garanterat dum som en säck potatis också... Vilket jag inte säger så barnen hör det.. Tro fanken att barnen är hos mig på heltid..

Ska jag anmäla mitt ex.. som sover i samma säng som barnen när de är hos henne för att man vet att 1/4 av pedofilerna är faktiskt kvinnor. Det vet man idag!!

Men i detta landet verkar det nästan råda paranoida vanföreställningar om pedofiler.

Att en pappa skulle förgripa sig på sin egna dotter är ytterst ovanligt.

Risken är 8 åtta gånger högre om det handlar om en släkting.

Risken är 16 sexton gånger högre om det är en nära vän till familjen

Risken är 28 tjugoåtta gånger högre om det är en styvpappa

Vistas du i en folksamling på 10000 tiotusen så är sannolikheten åtta dubbelt högre att du stöter på en mördare som kommit undan än en pedofil...

Lägg där till.

TS skriver med exakta mått. 8-12 år Inget annat!!(som hämtat från den statiska fakta pärmen)

TS beskriver pappan i fallet som rena drömprinsen(DRÖMPRINS)

TS har haft någon form av relation med pappan. Vi vet inte vad som gjorde att det tog slut. Vi vet bara vad TS skriver.(se degen och myntet nedan)

Vi är på Internet... En berättelse på internet är vinklad för att passa det man vill framföra.. Man kan banka degen så jäkla platt. Sen kan man banka den en gång till och ändå finns det en undersida på degen.

Eller det mer kända.. Myntet har alltid två sidor!!

Men en sak är jäkligt klart och ett faktum...

Ska en man krossas.. Då är bästa sättet att en kvinna anmäler honom för våldtäkt eller vara pedofil.. Det blir hämtning direkt!! Att Polisen sen väljer arbetsplatsen är för att objektet är mer samarbetsvillig där än i exempelvis hemmet.

Det är inget ovanligt med skitsnackande mammor och pappor så barnen får höra det. Inte minst i början och ända upp till ett år efter de delat på sig.. När det blir längre tider så börjar det bli skadligt för barnen. Då kan det sätta sin djupa spår.. Men sällan det första året.. Även en arbetslinje som socialen tar i beaktande.

Det finns gott om musiker som skrivit låtar till sina barn på ett djupt plan. Inte minst finns det kärlekslåtar om brusten kärlek och de flesta tror det handlar om en klassiker. Vuxna. Men tvärt om så handlar det om barn och en relation som gick åt fanders mellan förälder och just barn.

__________________________________________________ _________

__________________________________________________ _________

Musikvideon

Är det inte Maddie Ziegler som dansar ??

o det finns väl rätt mycket åsikter om dancing moms eller den så kallade.. Mammor som pyntar sina barn i skönhets tävlingar. Ganska stor industri i USA. Små flickor som pyntas och ser ut som vuxna i ansiktet.. Vilket jag också kan störa mig på. Dock inte herr drömprins som antagligen ser det på ett annat sätt... På ett amerikanskt sätt..

annars är det jäklig många pedofiler i USA efter som det är en folkrörelse i vissa stater..

Åk runt i Utah USA. Mormonernas stora hemvist. Framför allt tänker jag då på Salt Lake City.. Då hade ni fått chocken när det gäller relationer mellan fäder och döttrar.. (där snackar vi om tajta band, utan att det är sjukt)

@nytjej

o varför kontaktar du inte mamman??????????

Det blir också lite svårt med tanke på vad för några inlägg du gjort i andra trådar..

Ibland är du nyseparerad och ibland har du en man som är på 3års nivån!?

Måhända att det handlar om herr drömprins..

Comment

Grejen är att jag ville inte ha någon relation, ville bara ha närhet och sex. Just för att jag är ny separerad och allt detta med mitt ex. Så hamnar jag fan i hemmet hos en som jag tyvärr misstänker starkt för att dras till små flickor.

Jag har lämnat honom genast utan någon förklaring. Det var i söndags och sen dess har jag grubblat som fan på det.

Comment

Varför jag inte har kontaktat mamma. .vad tror du? Just för att om jag har fel så kommer det bli ett helvete för mannen. Mamman har anmält honom till socialen för samma misstankar som jag har. Det kan bli fel.

Comment

Denna familj har varit separerad i 6 år. Och har haft en pågående vårdnadstvist i 2 senaste åren. Obs allt är ju hans berättelse. Jag känner inte till hans ex och aldrig ens träffat hans dotter.

Comment

Som titeln säger känner jag för att anmäla en man som jag "tror" har pedofili störning och har en 8 årig dotter hemma varannan vecka.

Vill också berätta att han snackar väldigt illa om flickans mamma och mamman nyligen anmälde till socialen just samma sak som jag vill göra.

Just för att om jag har fel så kommer det bli ett helvete för mannen. Mamman har anmält honom till socialen för samma misstankar som jag har. Det kan bli fel.

Det är mycket som låter väldigt konstigt i detta som du berättar. Med reservation förstås för att du har tolkat hans information rätt.

Men det jag verkligen funderar över är varför en man berättar sådana saker för en ny bekantskap som man träffar för att ha lite sex med?! Det är ju som att han själv planterar misstankarna hos dig. Lättförståeligt att du inte vill träffa honom igen, han låter väldigt creepy.

Men något jag inte fattar är varför han skulle berätta att hon redan anmält honom för något sådant, vilken vettig människa börjar en ny bekantskap med att berätta sådant

Det är väl förhoppningsvis inte så j-a illa att han punkterar din anmälningsiver (som han kanske kunde detektera) genom att ge sken av öppenhjärtlighet och uppriktighet (vilket gör att vi lätt sänker garden och börjar tro att vi bara inbillar oss) att en anmälan redan är satt i rullning.... så du behöver alltså inte göra en till?! Men finns det någon anmälan alls, ingen som vet med säkerhet anar jag...

Vete katten vad jag själv skulle göra om jag ska vara helt uppriktig. Ursvårt läge.

Comment

Working...
                              X