Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kommer aldrig kunna ha en normal relation igen

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Kommer aldrig kunna ha en normal relation igen

Har under olika tillfällen blivit våldtagen/ sexuellt utnyttjad. Tankarna av det här bokstavligen äter upp mig inifrån mer för varje dag. Känner mig lika äcklig nu som jag gjorde då. Detta har lett till att jag dagligen har panikångest och självmordstankar och en ständig känsla av att jag är värdelös och inte förtjänar bättre. Jag klarar heller inte av att prata med någon om det här för jag skäms så jävla mycket.

Första tillfället satt jag i ett väntrum när tre killar kom in. Först satte de sig mitt emot mig och pratade på ett språk jag inte förstod. Sedan kom alla tre och satte sig på samma bänk som jag. Den ena började prata med mig och blev mer och mer närgången. Plötsligt sa han att han letade efter sin mobil och körde in handen innanför mina trosor. Jag borde ha försvarat mig men jag var 15 år och livrädd. Sedan började de hota mig och sa att om jag inte följde med in på toan så skulle de ''straff******'' mig och sedan tortera mig till döds. Lyckligtvis lyckades jag springa ut därifrån till en väns pappa som väntade utanför i en bil.

Andra tillfället så var jag på en utomhusfest nära ett skogsområde. Jag var väldigt full och såg en kille som jag träffat till och från tidigare under året. Vi hälsade och kramades och efter ett tag bad han mig följa med in i skogen. Killen hade analsex med mig, trots att jag var så full att jag knappt kunde stå och han visste att jag inte ville. Dagen efter fick jag ett sms där han frågade om jag hade ont med tanke på hur hårdhänt han hade varit.

Tredje tillfället orkar jag inte skriva om då det bara är ungefär ett år sen det hände och bara tanken på det tillfället gör att ja knappt kan andas.

Har även varit med om andra saker då jag känt mig väldigt utnyttjad. Alla dom har sakerna har fått mig att känna att jag inte är värd mer än så. Jag har inte kunnat ha en normal relation med en kille på flera år då jag får panik på tanken av att ha sex. Allt som har med sex att göra får mig att känna mig utnyttjad och mindre värd.

Vet inte vad jag ska göra för att få alla tankarna ur huvudet..

Har själv blivit utnytjad, våldtagen och utsatt för sexuella övergrepp det du nu upplever och känner är helt normala reaktioner på det. Det som hänt är inte ditt fel och du är inte äcklig. Men tyvärr är det jättevanligt att man lägger skulden på sig själv och man skäms.

Hitta en terapeut som är duktigt på sånt här för det går att bearbetta och läka från detta. Men man måste våga börja prata om det för kunna läka. Idsag får jag inte längre ångest när jag tänker på det som varit och jag älskar min kropp idag och känner inte heller längre skuld och skam. Jag har lagt skulden där den hör hemma hos de som gjorde det mot mig.

Så sök hjälp och skriv här när det blir för tungt och jobbigt du får gärna pm mig om du hellre vill skriva så inte fler kan läsa. När du tagit dig egenom detta kommer du kunna ha en normal relation, tro mig.

Ta hand om dig

Comment

Jag kommer aldrig kunna ha en relation igen. Precis som din rubrik antyder. Vet inte din ålder. Själv är jag snart 50. Så ta hand om dig! Håller INTE med fågeln fenix om att det bästa är att söka sig till terapi. Jag hade en kvinnlig terapeut i 4 år som inte begrep sig på mig det minsta. Så det krävs även att du har turen att finna en vettig, klok terapeut.

Comment

Tråkigt du fick en terapeut som inte kunde hjälpa dig, tyvärr finns det terapeuter som inte kan så mycket om sexuella övergrepp och som inte bör ta sådana klienter. träffat högt uppsatta inom psykiatrin som tror att det bara är att glömma och gå vidare, jo tjena numer när jag söker hjälpm så frågans jag alltid om personen tidigare jobbat med klienter med liknande problematik som min säger vederbörande nej då vänder jag mig vidare. Tyvärr måste man som klient va lite om sig och kring sig och inte acceptera vem som helst som terapeut, och ställa krav men inte alltid man kan/orkar det

Comment

Hej,

Jag har själv blivit utsatt för sexuellt utnyttjande och sexuellt övergrepp.

Det är hemskt att många ska bli utsatta för sådant.

Och det kan svårt att bara gå vidare, förstår också att du har svårt att prata om det för du skäms så.

Jag går på BUP och ibland känns det svårt att prata om allt samt jag kan skämmas men jag tror knappast jag skulle bara kunna gå vidare.

Finns det någon i din omgivning du kan prata öppet med och försöka prata om detta?

Ta hand om dig,

Comment

Working...
          X