Announcement

Collapse
No announcement yet.

Det vanligaste - Varför hör han inte av sig?

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Det vanligaste - Varför hör han inte av sig?

Måste vara en utav de mest vanligaste frågorna.

Så, jag har varit på dejt 3 ggr nu med en kille. I fredags sov vi över och hade det trevligt. Fråga mig inte vad som gick fel - för vi hade som sagt trevligt och jätte mysigt . Dagen efter när vi skiljs åt så för första gången pussas vi Hejdå och säger vi hörs. Och nu till problemet. Det har gått två dagar nu och han har inte hört av sig. Jag vet att två dagar inte är mycket och jag kanske borde ha mer tålamod än så.

Men för mig så är det bara så enkelt att är man intresserad då hör man av sig och vill träffas . Jag är intresserad. Jag vill höra av mig till honom men samtidigt vill jag inte verka besatt av honom och vara för på. Dessutom är det jag som tagit initiativet innan också. Då han inte hörde av sig på två dagar. Då hörde jag av mig och frågade om vi skulle ses och det var nu sist .

Så ni experter här på denna sidan vad ska jag göra? Jag är intresserad. Men ska jag avvakta och se om han skriver till mig? Och om han inte gör det ska jag skriva till han igen eller jag ska skita i han och gå vidare.

Vad hade ni själva gjort??

Mvh Nellie.

Puff

Comment

Har dejtat hur många killar som helst, och har haft oturen ett par gånger att träffa på killar som man gillar OCH som har den här "attityden" som du beskriver. Bara avskyr det! Men jag har lärt mig nu.

När en kille inte visar intresse på det här sättet... Så här enkelt tror jag att det är;

1. Killen är helt enkelt inte intresserad (åtminstone inte lika mycket som en själv)

2. Han är intresserad på samma sätt, men något hindrar honom (kan vara allt möjligt)

Man kan grubbla ihjäl sig på vart problemet ligger, och det behöver inte ens vara en själv som är problemet heller. Hursomhelst, jag som är tjej vill ju att killen ska ta det första steget o.s.v., och när han inte gör det så blir man bara så frustrerad eftersom man så gärna vill att något ska hända typ.

Men ja, ville bara säga att vad du än gör så tro inte att det är ditt fel/att du har gjort något fel... Varför skulle han annars träffa dig igen? Det kan ju vara att han är rädd eller att han helt enkelt inte vill ha ett förhållande just nu. Då spelar det ingen roll hur attraktiv eller trevlig man är...

Hursomhelst, hade jag varit dig hade jag försökt att få honom att förstå vad du vill på ett mindre dramatiskt sätt så att säga, så att han får vibben ... Och om han inte svarar/tar lång tid på sig hade jag gått vidare. Jag menar, han måste visa intresse också annars kommer du nog bara bli sårad sen...

Comment

Hej! Har kanske inte 100% koll inom området, men har upplevt något liknande. träffade en kille ett par gånger och till slut sov han över hos mig och dagen därpå sa han "vi hörs". han skrev väl något sms några timmar senare, men sen hörde jag inte av honom mer. En teori jag hade då (efter att ha pratat med vänner) är att han säkert kan ha varit intresserad från början men att intresset svalnade efter den natten. sen att han pussade mig hej då och sa att vi skulle höras fattar jag inte. Kanske för att inte vara taskig, vad vet jag? Men efter att ha fått några halvhjärtade svar på mina sms frågade jag honom rakt ut vad som var problemet och hans ursäkt var att han hade så mycket på jobbet och sen hördes vi typ inte igen efter det.

Nu säger jag inte att killen du träffar kommer säga så, men du kan ju antingen bara skicka ett typ "Hej, hur är det med dig?" eller helt enkelt (på ett trevligt sätt ) rakt ut fråga om det är något som har hänt?

Comment

Du har tagit initiativet förr. Han vet alltså att du är intresserad av att träffa honom. Du vet inte om han är intresserad. Frågar du honom så kommer han antingen att gå med på att träffas igen (och den här proceduren kommer att upprepa sig efter varje gång ni ses), eller så kommer han med någon ursäkt om varför han inte kan just nu (a la killen som hade "mycket på jobbet" i ett av svaren här ovan). I fall 1 kommer du fortfarande inte veta om han är intresserad, i fall 2 samma sak.

Så vad göra? Jo:

Hör inte av dig. Gillar han dig så kommer han att höra av sig, och förmodligen mycket snart. Hör han av sig om en vecka så är han inte intresserad.

En sak som tyvärr är orättvis i det här samhället är att kvinnor som hör av sig riskerar att känna sig, och även uppfattas som, "besatta" eller liknande larv. Killar som hör av lider absolut inte av detta stämplande av deras försök till kontakt. Han har alltså inga problem med att höra av sig till dig om han vill. Han sitter inte hemma och undrar om han är för "besatt" ifall han hör av sig för tidigt. Han bryr sig bara inte om att höra av sig, för han bryr sig inte så mycket om dig. Inte så mycket som du vill att han ska bry sig i alla fall, och det är vad som räknas här.

Radera hans nummer.

Det finns killar därute som inte låter dig undra vad du betyder för dem. Leta upp en sådan istället.

Comment

Hej!

Förlåt men jag provar låna tråden lite jag hoppas att det är okej.

Har nämligen ett liknande problem fast med en tjej. Vi har aldrig träffats men vi har gemensamma vänner. Hur som helst så började hon skriva till mig för nån vecka sen. Hon var väldigt glad och trevlig och gav mig komplimanger om hur fin jag var osv. Hon hoppades att jag ville ses nån dag vilket jag givetvis ville.

Efter det har jag skrivit till henne några gånger och hon står inte att känna igen..

Hon är kort i svaren och ställer inga frågor, har heller inte tagit initiativet till en konversation efter det. En kompis tjej frågar henne lite löst hur det går osv och hon säger till henne att hon vill träffa mig osv.

Men när jag frågar om vi ska ses så kan hon inte. Har frågat när det passar henne och då måste hon kolla upp schemat? Jag förstår bara inte varför man visar sånt uppenbart intresse och sen helt plötsligt bara ångrar sig? Till saken hör också att hon är typ min drömtjej sett till utseende så jag vill verkligen träffa den här tjejen. Är dock rädd att jag varit för "på" och har sumpat det. Även fast jag inte har varit det egentligen. Känner mig besatt av den här tjejen även fast jag inte visar det. Kommer aldrig få chansen med en så snygg tjej så känns så trist.

Nån som har några tips?

Comment

Jag är faktiskt rätt så irriterad nu. Snart 3 dagar och han har inte hört av sig. Jag känner att jag gjort mitt och visat mitt intresse tydligt genom att hört av mig de 2 senaste gångerna och frågat om vi ska ses. Han frågade när jag var ledig och kunde. Och jag svarade när jag kunde. Hörde inget av honom på 2 dagar. 3 e dagen skrev jag ännu en gång "så... när kan du ses?" Och han svarade efter ca 1 timme och föreslog samma kväll. Senast vi pratades vid var i lördags morse när vi skildes åt pussades Hejdå och sa vi hörs. Och nu har det snart gått 3 dagar. Som sagt är man intresserad så hör man väl av sig. Är det inte så enkelt?

Jag tycker därför det inte finns så mycket mer flr mig att göra. För nu tycker jag att bollen ligger hos honom. Är han intresserad och vill träffa mig igen så får han höra av sig helt enkelt. Men jag kommer inte orka vänta. Jag kommer vara öppen för andra om de tar kontakt. Tycker bara det är jobbigt för nu analyserar jag sönder mig själv och undrar hela tiden "vad gjorde jag för fel? Vad gick fel egentligen?" Så jag har bestämt mig för att inte ta kontakt. Ursäkta nu mitt ordförråd men han kan fan ta sig nånstans. Jävla tönt!

Blir så förbannad på såna fjanterier.

Comment

Skitbra! Grejen är att, du gjorde förmodligen inte något fel eller konstigt alls, utan han lär bara inte ha varit så värst intresserad från början. Men när du hörde av dig till honom och frågade om att ses så tänkte han väl ungefär att det kunde vara bekvämt att träffa dig och få bekräftelse/sex utan att behöva göra någon ansträngning för det. Och det är faktiskt rent otrevligt, när han vet att du är intresserad på riktigt. Så ja, han är en tönt. Och du hittar någon bättre. Good riddance, säger jag!

Comment

Ibland så har människor flera bollar i luften. Inte helt avslutat med ett ex, om ni träffades via online-dejting så kanske har fler på gång. Men innan ni träffats eller bara träffats lite så är väldigt nyfiken och "på". För att se hur det känns. Om värt kapa med exet helt för dig? Om värt att avveckla de andra som är på gång?

Kan vara andra saker också men du har fått svaret. Vad det än var som drev honom så var det fina ni hade inte "tillräckligt" mot att släppa vad han nu såg som viktigt och vägde mot att utveckla en relation med dig.

Om nu inte var första gången ni hade sex sista gången ni möttes? Första gången eller "mer" än innan? Kan vara så att för honom så var jakten målet. Att nu så har han fått det han ville ha och ville inte gå längre än så. Kan också varit omedvetet, att han trodde känslorna han hade för dig var "äkta" men visade sig vara jakten. Tillfällig åtrå. Så han tappade gnistan helt efter att ni hade sex. Han kände plötsligt att inte var intresserad av dig som person egentligen.

Men... kan vara tusen olika skäl. Men egentligen samma resultat för dig. Självklart så hade han ringt dagen efter om han upplevt det så fint som du gjorde. Självklart så skulle han redan nu försökt få till en ny träff om var intresserad. Så hans beteende kan nog bara betyda en sak tyvärr....

Men jag är verkligen ingen expert på området, bara vad jag tror.

Comment

Ber om ursäkt till trådskaparen. Ångrar att jag försökte låna tråden sådär. Tänkte inte efter :/.

Hoppas att den här killen inser att du förtjänar bättre och att han hör av sig!

Comment

Jag sov över hos honom och vi myste och så. Men vi hade aldrig sex. Vi gick aldrig så långt. Det bara blev så och det är kanske därför han inte tar kontakt eller visar intresse för han kanske blev besviken och hade förväntat sig att vi skulle ha sex.

Råkade se att han var online på den appen vi "träffades" på när jag samtidigt var inloggad. Utan att skriva . Så jag antar att han säkert skriver med fler tjejer och struntar nu i mig.

Comment

Bra att du aldrig hade sex med honom! En sån som honom förtjänar inget sådant.

Själv har jag träffat hur många killar som helst genom appar... Och detta har hänt mig ett par gånger också. Bara till att skita i dem, för det finns killar där ute som är fan så mycket bättre!

Comment

Jag tror det kan vara så som knet99 såger, att han kanske inte var så intresserad som han verkade vara från början. Nu har ju du visat ditt intresse och att du vill ses, så jag tycker att bollen ligger hos honom. Hör han inte av sig så vet du att han inte är intresserad och då får du gå vidare och hitta någon som är värd din uppmärksamhet

hemskatanke jag tror det är samma som gäller dig där, det känns som hennes intresse svalnat. Prova att inte höra av dig på ett tag och se om hon hör av sig till dig. Gör hon inte det så vet du ju hur det lägger till. Och hon kanske har killer looks, men hennes personlighet kanske inte är något att ha?

Comment

Träffade en kille via en förening jag var med i. Han spanade in mig hela kvällen, vi hamnade senare brevid varandra i soffan där han verkade bli helt galen. Flyttade sin fot till mig och fick en galen blick.. jag tänkte wow detta är nått..
                            En vecka senare hade vi ett möte med föreningen och vi båda var där.. Då blev jag så nervös för honom och betedde mig konstigt, jag har aldrig gjort så mot en okänd kille förr.. knepiga närmande och sen la jag min hand på hans ben, vet inte varför. Han blev nog rädd. Sen bjöd jag in honom att komma hem till mig samma kväll.. Det gick nån dag och jag kände jag chansar och kollar om han vill komma förbi mig... men till svar fick jag att han bara vill ha en vänskaplig relation.. Ok tänkte jag, jag ska glömma honom.. Fredagen konvoj jag får ett meddelande från honom om jag vill ses.. jaha vad roligt, men bara som vänner tänker jag. Han kommer och är så rolig, jag tror jag ska skratta ihjäl mig, vi lagar mat och spelar spel hos min syster.. Efter det går vi hem. Då frågar han om han kan få sova över hos mig..jag tvekar först men tänker sen ok, det kan han väl..Det slutar ju såklart med sex, helt underbart sex tyckte jag. Han var ju en riktig gentleman. Dan efter säger vi hejdå, vi hörs.. Nu har jag ju ännu svårare att släppa honom.. Men han hör inte av sig. Eftersom vi är i samma förening har vi ju möten ibland och då ses vi ju men då blir det mer formellt. Men på ett av dessa möten vi har händer nått mycket märkligt.. som att vi blev påverkade av varandra.. han flyttar sin stora arm mot min, den är varm.. Sen går vi tillsammans till en resturang med några andra, han ställer massa frågor till mig och verkar genuint intresserad.. Jag tänker wow, vad häftigt!
                            Vi hörs inte på en hel vecka, jag väntar på att han kanske ringer men det gör han inte..Så då ringer jag honom en vecka senare..hans röst är mjuk som samet, han verkar nervös..det är jag med.. men efter ett tag ändras hans tonläge och han blir stel..jag tror jag gjorde bort mig mot honom. Efter det samtalet hör han inte av sig mer och svarar inte i telefon, bara rörande mötena vi ska ha... och jag känner att jag gör bort mig inför honom varje gång.. Det blev alltså inget mellan oss... Sorgligt tyckte jag.

Comment

Träffade en kille via en förening jag var med i. Han spanade in mig hela kvällen, vi hamnade senare brevid varandra i soffan där han verkade bli helt galen. Flyttade sin fot till mig och fick en galen blick.. jag tänkte wow detta är nått..
                              En vecka senare hade vi ett möte med föreningen och vi båda var där.. Då blev jag så nervös för honom och betedde mig konstigt, jag har aldrig gjort så mot en okänd kille förr.. knepiga närmande och sen la jag min hand på hans ben, vet inte varför. Han blev nog rädd. Sen bjöd jag in honom att komma hem till mig samma kväll.. Det gick nån dag och jag kände jag chansar och kollar om han vill komma förbi mig... men till svar fick jag att han bara vill ha en vänskaplig relation.. Ok tänkte jag, jag ska glömma honom.. Fredagen kom och jag får ett meddelande från honom om jag vill ses.. jaha vad roligt, men bara som vänner tänker jag. Han kommer och är så rolig, jag tror jag ska skratta ihjäl mig, vi lagar mat och spelar spel hos min syster.. Efter det går vi hem. Då frågar han om han kan få sova över hos mig..jag tvekar först men tänker sen ok, det kan han väl..Det slutar ju såklart med sex, helt underbart sex tyckte jag. Han var ju en riktig gentleman. Dan efter säger vi hejdå, vi hörs.. Nu har jag ju ännu svårare att släppa honom.. Men han hör inte av sig. Eftersom vi är i samma förening har vi ju möten ibland och då ses vi ju men då blir det mer formellt. Men på ett av dessa möten vi har händer nått mycket märkligt.. som att vi blev påverkade av varandra.. han flyttar sin stora arm mot min, den är varm.. Sen går vi tillsammans till en resturang med några andra, han ställer massa frågor till mig och verkar genuint intresserad.. Jag tänker wow, vad häftigt!
                              Vi hörs inte på en hel vecka, jag väntar på att han kanske ringer men det gör han inte..Så då ringer jag honom en vecka senare..hans röst är mjuk som samet, han verkar nervös..det är jag med.. men efter ett tag ändras hans tonläge och han blir stel..jag tror jag gjorde bort mig mot honom. Efter det samtalet hör han inte av sig mer och svarar inte i telefon, bara rörande mötena vi ska ha... och jag känner att jag gör bort mig inför honom varje gång.. Det blev alltså inget mellan oss... Sorgligt tyckte jag.

Comment

Working...
                              X