Announcement

Collapse
No announcement yet.

Psykopat?

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Psykopat?

Hej,

Jag har haft ett förhållande i snart 10 år och det finns vissa beteenden hos min partner som ständigt återkommer och jag börjar bli rädd att det är något allvarligt fel på honom.

De tecken jag ser och som har återkommit under 10 år:
    Brist på empati- bryr sig inte alls om jag är ledsen
    Lättkränkt - Kan bli rasande om jag frågar varför han inte har lagat middag som han lovat.
    Inga ånger eller skuldkänslor - Bryter ofta löften och ber sällan om ursäkt och om han gör det blir han arg om jag inte direkt godtar den
    Kan inte planera långsiktigt
    Ständigt ansvarslös - Jag har fått söka jobb åt honom för att han inte bryr sig
    Ganska obrydd av andras säkerhet
    Saknar konsekvenstänk - alltid någon annans fel
    Saknar ansvar för sina handlingar
    Opålitlig
    Parasitliknande beteende - Kan leva på andra
    Manipulativ- skyller över allt på mig så det tillslut är jag som har gjort fel

Vad tror ni om dessa drag?
    Tacksam för hjälp!

Hej,
    Jag tänker att det egentligen finns en viktigare fråga du borde ställa dig.. Det är, vad beror det på att du håller dig kvar i en sådan relation..? Du förtjänar att bli bättre behandlad.

Comment

Kan bara hålla med Tisteln. Det är egentligen oviktigt "varför" han beter sig som han gör. Det viktiga är hur det påverkar dig och vilka krav du har på en relation och en partner.

Vi har ofta ett feltänk vad gäller relationer. Att vi "investerat" en viss tid i relationen och då "vore synd att låta det gå till spillo". När vi tvärtom borde tänka att om vi spillt så mycket tid på en relation som är osund, varför spilla en enda minut till?!

Du har redan spillt 10 år på honom, hur kommer det kännas om 10 år till?

Men jag vet.. förändring är svårt. Och även om förtjänar bättre så kan risken att bli ensam kännas ännu värre. För om lämnar honom så finns ju ingen garanti att "den rätta" dyker upp. Men å andra sidan, om stannar med en sådan man så finns inte ens chansen att hittar den där som behandlar dig med respekt, har fötterna på jorden och kan kommunicera.

Jag är ingen expert, bara några tankar.

Comment

Hemskt ledsen att säga detta men..Jag tycker du ska lämna honom. Förstår att det är väldigt svårt efter 10 år tillsammans men det är det bästa för dig. Hur mycket du än försöker kommer du aldrig att kunna ändra på honom. Bättre du lämnar du och får chansen till ett bättre liv

Comment

Packa väskan och gå. Min mor som dog för ett tag sedan, spenderade hela sitt liv med en man (min far) som ständigt var på dåligt humör. Tvi fan för sådana människor. Fundera inte mer. Du är värd så mycket bättre.

Comment

Working...
          X