Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hånglade med en annan

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Hånglade med en annan

Jag och min dejt har hållt på flera månader, men på senaste har vi bara bråkat och tjafsat, nu när jag äntligen kände att jag ville bli tsm som han gått omkring och hoppats på jättelänge, så säger han att han måste fundera hur han vill ha det, han avslutar våran relation och vill bara vara vänner, sen när jag ber honom om att ge oss en chans till, så vill han ha några dagar och tänka. Jag var så förkrossad och grät i flera dagar.. Mina vänner tyckte jag skulle försöka ha kul och må bra, de sluta med att jag träffa en kille på krogen och hånglade med honom, i 5 sek när jag insåg hur fel de kändes, trots att vi bara skulle vara vänner. Jag mådde så dåligt resten av kvällen och dagen efter när han helt plötsligt efter typ 1 veckas tänkande ville vara med mig, så hade jag sådan ångest vad jag gjort, och han skrev att om de ska bli något mellan oss så hoppas han att inget hände på krogen, men jag kände för att vara ärlig, och berättade. Så han avsluta de helt, och nu vill han inget mer än vänner.

Har inte pratat med honom på flera veckor nu, vad ska jag göra för att få honom tillbaka?

En relation ska inte vara så komplicerad och en massa gräl tidigt är inget gott tecken. En relation handlar delvis om kärlek, men också om vilja och att våga ta ett beslut. Båda verkar inte riktigt säkra på vad ni vill men vill samtidigt inte ge det tid, och då är det kanske lika bra att avsluta det hela.

Nu förstår jag han blev besviken och ledsen men att han inte kunde sätta det i sitt sammanhang får många varningsklockor att ringa. Låter som att han sysslar med någon form av spel, troligen för att få kontroll. Är ju ingen slump att han just när fått veta att du varit ute på krogen plötsligt bestämt sig att han vill, med förbehållet att "inget hände på krogen".

Nu vet jag ingenting om din mognad, men om han reagerade så under de omständigheter som rådde, så tror jag att det var bra att han lämnade. Även om han har rätt att vara ledsen och besviken, så om verkligen ville vara med dig så skulle några sekunders hånglande som du direkt ångrade inte vara det som fick honom att lämna. Vet så klart inte säkert, men får en oro att om ni hade startat en framtid tillsammans så hade det ändå brakat ihop senare på grund av kontrollbehov, och då brakat ihop med värre konsekvenser.

Sedan är det kanske bra om du frågar dig varför du vill ha honom tillbaka? Du tvekade innan, är han den du vill ha? Har han de saker du vill ha hos en partner? De saker som fick dig att tveka, har de ändrats? Kan det handla om att du inte vill vara ensam mer än om att du vill ha just honom?

Men jag är ingen expert, bara en känsla jag får av det lilla du skriver om vad som hänt.

Comment

Working...
    X