Announcement

Collapse
No announcement yet.

Gjorde jag rätt?

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• blygsominihelvete
    started a topic Gjorde jag rätt?

Gjorde jag rätt?

I brist på fantasi denna morgon så fick rubriken bli som den blev. Iallafall så känner jag bara för att skriva av mig och kanske få en kommentar eller två, vill så gärna pröva att bli tillsammans med henne igen men vill antagligen att ni andra ska få mig att förstå att det inte är en relation att gå tillbaka till..

Ska ta det från början då, träffade en tjej via facebook i oktober ifjol, hon var då höggravid. Var hos henne rätt ofta och i november bestämde vi oss för att bli ett par, sambos i mars. Barnet fick hon i oktober.
    I början var hon jättetrevlig, snäll och sympatisk, tänkte att jag träffat kärleken i mitt liv, vi pratade lite lätt om framtiden osv och har fått en väldigt bra relation med barnet med hittills, tar hand om det som om det vore mitt eget, är alltid där för barnet och henne, varje dag, och om jag inte jobbar så låter jag henne få sovmorgon och på helgerna med så får hon sovmorgon, då kan hon sova till 11-12 ibland men tänker att hon behöver sömnen så låter henne därför få sovmorgonar, själv vilar jag lite på dagarna, ca en timma innan det är dags att underhålla barnet igen.

Under dessa månaderna har vi inte haft sex förutom i förra veckan då vi testade att ha det, men fick avbryta en gång eftersom hon hade så ont.
    Har gjort en lista på hur hon varit mot mig dessa månaderna, tycker ni att hon varit snäll mot mig och är det värt att ödsla mer tid på henne?

* i början på förhållandet sa hon att jag minsann inte kan tillfredställa henne eftersom det bara är en som klarat det hittils
    * Jag har tydligen liten kuk, hon sa det på skämt i början
    * Sög av mig men avbröt mitt i, klagade på att jag luktade fast jag tvättat mig grundigt en timma innan.
    * Visade bild på sitt ex med magrutor och drömde sig bort
    * Hånade mig med att gapskratta då jag nämnde sex,försökte ha en seriös diskussion om sex i förhållande många gånger och till svar fick man hånleenden och svar som att jag får gå och runka istället, ibland när hennes vän var närvarande med kunde hon skämta om att hon ska köpa en lösfitta åt mig.
    * Lockade med avsugningar ifall jag gjorde de och de för henne, idiot som jag var gick jag på det men fick inte några avsugningar.
    * Hört att jag är värdelös, lortgris, hjälper inte till i hemmet,hon är som min mamma, hon gör mest eftersom hon vaknar på nätterna och ammar, jag har det lätt etc etc
    * sexchattade med minst tio killar i februari-mars där hon skrev att hon var kåt,singel och letar "extrapappa" åt sitt barn, minns inte exakt vad hon skrev till alla men de flesta meddelandena inkluderade ord som "kåt" och "singel". När jag konfronterade henne sa hon att det var därför att jag inte lyssnade på henne under den perioden så därför gjorde hon som hon gjorde, tror dock inte hon har varit otrogen. Gjorde slut efter det men kom tillbaks några timmar efteråt då hon förklarade att hon ska skärpa sig och vi lägger allt det gamla bakom oss, gav det en chans men höll ca en vecka, under den veckan såg det ut såhär.

* Småtjafs över tex disk,tvätt
    * Spelade på mobilen medans hon sög av mig samt gäspade och frågade hela tiden när jag kommer.

* Gav själv intiativ till sex men drygade sedan ut på det, skulle dricka kaffe först för att "vakna", satt och kollade klart en film hon inte ens kollade på utan satt med hennes telefon som vanligt, blev sedan sur när jag lite lätt tog upp det, la sig i sängen och gäspade, ville inte ha pussar eftersom mitt skägg tydligen kliade, ville inte bli smekt, utan bara sa att " gör det då så vi blir klara med det", jättetändande.. Avbröt då eftersom jag inte vill göra det på mitt villkår bara, känns bara som en "belöning" när jag lovat henne att köpa en massa saker till henne själv och lägenheten.

Det som blev droppen för mig var häromdagen när hon efter en dålig natt väckte mig och sa att nu blir det minsann inget sex ikväll eftersom hon är så trött, på ett väldigt grinigt sätt, det fick mig att lämna henne eftersom jag tycker att om man verkligen älskar varandra så kan man inte säga flera timmar i förväg att det inte blir det eller det, utan det kommer ifall man har lust, sex ska inte vara någon handelsvara eller maktmedel tycker jag.

Hon grät när jag lämnade henne men stog på mig och tänkte att hon nog bara gråter för att hon nu måste vara själv med barnet och förlorar mig som betalar det mesta, kör henne dit hon vill, har hand om hennes barn.
    Men något får mig att vilja försöka en sista gång, konstigt nog, vill bara att allt ska vara bra trots allt detta och svartsjukan som långsamt tog överhand från bådas sidor..Men å andra sidan känner jag att jag blivit utsatt för psykisk misshandel utan att ha förstått det, har inte haft kontakt med vare sig familj eller vänner under tiden vi varit ihop men det är väldigt viktigt för henne att ha kontakt med sina vänner och familj.

Jaja ville bara skriva av mig lite och ska tillägga att det finns flera punkter som jag inte skrivit ned men som har tärt otroligt mycket på relationen, bråk och tjafs varannan dag, man blir psykiskt trött..

• Persa
    replied
    Klart som fan att det bli bättre.
    Går naturligtvis upp och ner, men håll ut.
    De där dalarna när du ifrågasätter dig själv i förhållande till henne komer att bli färre och så småningom kommer du att inse att det var ett av dina klokaste beslut.

Leave a comment:

• blygsominihelvete
    replied
    Har börjat "glömma" henne nu och ångestkänslorna har börjat avta, fan så skön känsla..får hoppas det blir bättre o bättre nu.

Leave a comment:

• knet99
    replied
    Nu har du dina saker så du borde inte ha något anledning att ha kontakt med henne alls från och med nu?

Så ta ditt livs bästa beslut, kapa kontakten helt.

Och då menar jag helt. Ta bort henne från dina sociala medier och blocka där det går. Blocka hennes nummer på telefonen. Mail hon skriver raderar du direkt. Om hon ringer från någon annans telefon och du råkar svara så lägg bara på utan ett ord eller bara "Jag vill inte prata" och lägger på.

Du kan om du vill skicka ett sista mail, elektroniskt eller på papper, där du på intet sätt är elak utan bara skriver

Det spelar ingen roll vem som har rätt eller fel och självklart så har vi upplevt fina saker tillsammans. Men jag känner att vår relation inte bra för mig.

Så jag väljer nu att inte ha någon kontakt alls. Jag kommer inte att svara på telefon och jag kommer inte att läsa meddelanden eller mail.

Önskar dig lycka till och jag kommer givetvis sakna <barnets namn>. Men ibland så måste man göra det som är bäst för en själv.

<namn>
    Jag vet detta är svårt men kom ihåg att hon tar näring ur dina reaktioner. Spelar ingen roll om du blir ledsen, arg, förtvivlad, nedstämd eller vad du blir. Hon behöver din reaktion.

Om hon ringer så tycker jag du inte ska svara. Men om du inte kan låta bli så säg bara "Jag vill inte prata" och lägger på. Om du inte klarar att så bestämt lägga på och hon frågar varför så försök inse att om du då säger det minsta pip mer än att upprepa "Jag vill inte prata" så är du förlorad igen. Hon drar in dig i hennes vansinne. Du måste avsluta direkt, antingen utan ord eller med en enda mening. Möjligen då upprepar samma mening en eller två gånger.

Likadant om du träffar på henne ute. Du behöver inte demonstrativt bete dig på något sätt, kan säga "hej" så som man säger till någon avlägset bekant. Men om du börjar småprata, svarar på hennes frågor, så är du förlorad. Gå därifrån. Och om måste säga något så säg igen "Jag vill inte prata, hej" och går. Om hon förföljer dig och tjatar så gå bara utan ord. Om hon hindrar din väg så stå bara still stum. Bry dig inte om om omgivningen tycker situationen är konstig.

Och om hon ringer på din dörr så öppnar du inte. Spelar ingen roll om hon bankar och skriker och det känns pinsamt mot grannarna, öppna inte. Grannarna får väl ringa polisen eller så ringer du polisen och säger att ett vansinnigt ex står utanför och skriker.

Om du tänker efter, om du skriker tillbaka så upplever omgivningen som att det är "ett kärlekspar som bråkar". Om du helt lugnt vägrar delta så är det en vansinnig människa som beter sig som en idiot mot dig.

För ditt stora problem är att du är normal. Så som man ska vara. Du har känslor, vill förklara, vill hitta samförstånd, vädjar till hennes "inre goda" (som är en illusion), trösta, lugna. Du kämpar och kämpar. För det är så vi normala gör.

Problemet är att onormala som henne spelar på oss som om vi vore ett piano. De vet exakt hur de ska manipulera oss. De spelar på våra fullt normala reaktioner.

Så du måste tyvärr stålsätta dig och spela spelet en stund tills du blivit av med henne. Och tills du avgiftat dig själv. Annars så kommer du om fem år komma tillbaka hit och skriva igen. Då hon ruinerat dig, då hon haft massor av andra vid sidan om och gett dig allehanda könssjukdomar, då du mentalt är så nedbruten att det stora hat du känner är mot dig själv.

Och som jag säkert skrivit innan, när hon upptäcker att du är på väg slinka ur hennes grepp så kommer hon ta till varje knep i boken. Vädja, hota ta livet av sig, lova massor, hota dig, osv osv. Nu vet jag inte hur långt hon kan gå men om barnet "är lite förkyld" så kan det komma ett förtvivlat SMS där skriver att barnet är jättesjuk och att hon ska åka till akuten. Eller att förlorar lägenheten om inte betalar XX kronor direkt och behöver din hjälp.

Allt bara ett spel för att få dig in i fållan igen. Som sagt, jag känner henne inte så jag vet inte hur långt hon kan gå. Men jag tror i all eventuell kontakt så måste du innan du reagerar fundera om det är ett nytt trick. 99% av fallen så är det naturligtvis så.

Så ta nu ett av de bästa beslut du kommer att ta i ditt liv. Lämna detta bakom dig. Inte "fasa ut". Inte "hitta till en vänskap". Bara stryka bort detta och gå vidare.

Jag är ingen expert och jag kan ha fel i detaljer. Men jag tror du måste dra dig ur hennes grepp på riktigt. Just nu så låter du dig medvetet luras. Du kunde ha tagit med dig en vän och hämtat dina saker, aldrig gått längre in i hennes lägenhet än hallen. Du kunde ha sagt "jag vill inte det" och gått direkt när hon kom med erbjudandet om att komma och ha sex på lördagen.

Släng ut henne fysiskt ur ditt liv inklusive alla sätt ni kan ha kontakt. Och sedan måste du slänga ut henne ur ditt huvud. Inte fundera på vad hon gör, känner, tänker osv. Istället arbeta med ditt liv och vad du vill göra och vart du vill nå.

Leave a comment:

• blygsominihelvete
    replied
    Tack för era svar, då är processen med att försöka glömma henne i full gång, hon har ringt mig ett antal gånger förra veckan och frågade om jag kunde komma hämta mina kläder jag hade glömt där, och i samma veva då vi pratade frågade hon om jag träffat någon ny och lät väldigt intresserad av det, sa att jag inte gjort det, hon blev liksom lite glad över att höra det. Sagt o gjort så drog jag dit och hämtade mina kläder, hon bjöd på en kopp kaffe och passade på att berätta att hon har många som står i kö för att träffa henne, vissa som vill ligga med henne osv osv, visade stolt upp sin rumpa i hennes nya jeans och hintade med att hon vill ha sex med mig, och att hon inte hade haft sex sedan vi hade det, men blev iallafall inget sex men hon sa att "om du kommer på lördag kan vi ha det".. sa att jag nog inte kunde komma på lördag för att jag hade andra planer, nåväl, senare på kvällen kom det fram att hon börjat dejta en kille bara 2 dagar efter vi hade gjort slut, skrev till henne samma kväll att hon inte ska ringa eller skriva till mig något mer och hon får fråga den nya pojkvännen om att låna pengar, som hon gjorde när jag var och hämtade kläderna..skrev också att jag inte är hennes försörjare, fick till svar att jag är en gris osv, sedan har jag inte hört något från henne.

Leave a comment:

• Persa
    replied
    Originally posted by blygsominihelvete View Post
    Persa: tack för svar...jadu...har inget bra svar på det
    Menade inte att vara elak på något sätt.
    Ville bara att du skulle öppna upp för att du egentligen vet själv hur det ligger till.
    Du har ju ändå beskrivit precis det här i dina inlägg.
    Så det syns ju att du är ganska säker på hur det är och vad som sker.
    Men kanske söker du stöd här för att få ta fel beslut för att det skulle vara det enklaste för ögonblicket.
    Jag tror att du behöver läsa dina egna inlägg och försöka se det som om det är första gången du läser det.
    Försök sen att ge råd till den som skrivit.
    Då tror jag att du hamnar väldigt rätt i dina beslut.

Leave a comment:

• emil i lönneberga
    replied
    Nä att tankar poppar upp i huvudet kan vi inte påverka men vi kan påverka hur vi hanterar tankarna som dyker upp. Vi kan göda dom el stoppa dom. Det var endast därför hon berättade det om ex:et just för få dig svartsjuk och nä blir de ihop så får inte han uppleva det goda medhenne hon kommer va likadan mot honom som hon varit med dig. Hon älskar inte dig, för hon älskar inte ens sig själv. Hon är trasig och ska endast ha förhållande med sig själv el rättare sagt lära sig det, sen kan hon ev satsa på hitta någon och detta måste hon komma på själv och det kanske är så att hon aldrig gör det

Leave a comment:

• blygsominihelvete
    replied
    Persa: tack för svar...jadu...har inget bra svar på det

Leave a comment:

• blygsominihelvete
    replied
    emil i Lönneberga: tack för svar, något att ta in.. försökte göra som du skrev, kom på rätt mycket negativt, men hela tiden börjar jag tänka på att "nog var hon rätt snäll egentligen, och att jag måste förstå att hon är trött efter att ha fött ett barn och därmed också lite trött att visa kärlek osv" ...sjuk tanke jag vet, men kan inte rå för dessa tankar.
    Blockade henne inte tyvärr, och så ringde hon idag och frågade hur jag mår osv, hon sa också att hon mår prima samt att hennes gamla ex sedan 7år nyligen tog kontakt och är jätte intresserad av att träffa henne ,får mig att faktiskt bli lite svartsjuk...på det viset att jag tänker att han kommer få uppleva allt det goda med henne som inte jag fick.. men hon sa själv att hon nog inte vill träffa honom eftersom hon har känslor kvar för mig, det känns då som att hon hade äkta känslor för mig, men hon frågade också om jag som vän kan hjälpa henne med att betala en räkning nu när jag får lön, något säger mig att det är därför hon håller kontakten....hopplöst fall, jag vet:/

Leave a comment:

• Persa
    replied
    Har nu bara skummat igenom texterna.

Det verkar som om du köper närhet och kärlek.
    Varför?
    Vad är det som gör att du så blint tror på att det kan bli något bra av detta?

Verkar ju inte riktigt sunt.
    Finns ingen respekt alls.

Leave a comment:

• emil i lönneberga
    replied
    När du drabbas och ångest och känner att du sviker henne mm, så sätt dig ned och skriv ner allt elakt hon gjort mot dig. Tillåt dig inte tänka positiva tankar om henne utan varje gång en positiv tanke dyker upp så försöker du bara tänka negativt om henne. Blockera henne från alla sociala medier, blockera hennes telefonnummer så hennes samtal/mess inte kommer fram. Det är ända sättet om du verkligen vill gå vidare. Du kommer aldrig få en bra relation med henne. Ingen kommer få en bra relation med henne. Hon har alldeles för mycket att jobba med sig själv för en lång tid framöver (om hon nu väljer jobba med sig själv) och under de åren ska hon va själv. Så tyvärr du kommer aldrig få en bra relation med henne. Aktivera dig med annat gå ut med vänner, skaffa en hobby, börja träna el något sånt. Sätt så många liknande relationer då den enne blir behandlad illa gång på gång men ändå går tillbaka den ända som förlorar på det är du du kommer få betala priset genom, depression, ångest mm. Är det värt det för få några få stunder av kärlek som inte ens är äkta kärlek?

Varför är inte du värd få en tjej som respekterar dig och behandlar dig väl?

Leave a comment:

• blygsominihelvete
    replied
    Försöker intala mig att det är så som du skriver, men så jäkla svårt att göra det, kanske är det för att jag inte gör så mycket annat just nu än att jobba och sova, kanske jag saknar henne på något sjukt sätt för att det alltid hände någonting och det var alldrig tyst, nä jag vet inte vad som hänt med mig, jag försöker glömma henne, tro mig..men barnet har stor inverkan på mig, känns som om jag sviker barnet på något sätt, som att jag vore den riktiga pappan och nu sviker jag dem båda. Tycker å andra sidan det var rätt att dra därifrån eftersom jag inte vill vara i ett förhållande som det där, jag förtjänar bättre. Men du Knet99, har du några erfarenheter eller sett liknande "fall" som detta med den här tjejen? Bara nyfiken eftersom du verkar så vis och klok när det gäller sådana förhållanden..

Leave a comment:

• knet99
    replied
    Du vet du är lurad, du vet hon ljuger och manipulerar, du vet hon är egoistisk till en nivå du inte velat föreställa dig, du vet att hon krossar dig. Och hon bryr sig inte ett dugg om hur du mår. Den dag hon hittar en bättre "provider" så är du inte vatten värd.

Det du håller på går nog att klassa som ett självskadebeteende.

Leave a comment:

• blygsominihelvete
    replied
    Gjorde slut ännu en gång i lördags, men denna gången är det definitivt slut...men vad fan är det som gör att jag saknar henne, svarar när hon ringer och frågar om jag kan betala en av hennes räkningar i slutet på månaden eftersom hon inte kommer ha så mycket över efter barnbidraget, sa att jag kunde det..vad är det som driver mig till detta?! Och när hon säger att barnet sa "pappa" häromdagen så fick jag världens ångest, och häromdagen efter vi gjort slut skrev hon att hon är så kåt, hon ville att jag skulle komma dit direkt efter jobbet, men gjorde inte det men fick världens ångest och vart deppig, tänkte att hon kanske genuint menade att hon var kåt och hade ändrat sig från att vara den som aldrig tar initiativ till att äntligen ta intiativ.. man blir helt puckad i skallen nu, känner mig riktigt deprimerad just nu:/

Leave a comment:

• RoughTimes
    replied
    Originally posted by blygsominihelvete View Post
    Så hände det.. blev tillsammans med henne igen.. har nu varit tillsammans i ca 2v , drogs tillbaka precis när jag lyckats glömma henne lite så kontaktade hon mig och känslorna kom tillbaks..fan ta mig.
    Okej, så känns det bra för dig nu då... på så sätt att du känner dig nöjd och tillfreds med den relation som du själv aktivt har valt att återuppta?
    Last edited by RoughTimes; 2017-09-03, 12:06.

Leave a comment:

Working...
X