Announcement

Collapse
No announcement yet.

Fel signaler? Gillar han mig?

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Fel signaler? Gillar han mig?

Hej!

Det är som så att jag har ett litet problem, eller ja något åt det hållet.

Låt mig ta det HELT ifrån början så ni ska förstå.

Jag var i April ute på krogen med mina tjejkompisar. Vi hade varit ute hela dagen i skogen och gjorde en spontanare till krogen helt enkelt. Men i alla fall, så går jag ut på en av krogens balkonger för att röka. Det är mycket folk och jag vet att jag högt frågar om en tändare. En man vänder sig om, han ger mig tändaren men tappar den och jag böjer mig ner för att ta den och sen så. Precis som den dålig kärleksfilm så står han där. Jag har aldrig sett en så vacker människa som honom. Jag fnissar lite åt honom och vi pratar. Vi pratar hela kvällen och vi är väl inte allt för onyktra. Men iaf så hade vi ögon för varandra hela den kvällen. Något annat som slog mig var att vi var så lika eller ja det var så annorlunda på något sätt och vi tog varandras nummer och sedan gick vi skilda vägar (klockan 6 på morgonen).

Sedan dess har vi pratat. Jag har uppfattat honom som en väldigt tillbaka dragen man. Väldigt blyg men när vi pratar så försvinner det. Så vi fortsatta att snacka varenda dag tills, han försvann under jorden. Jag var orolig då detta var i Juni. Så, jag skickade honom meddelande för jag kände på mig att något hade hänt. Sedan fick jag svar, något hade hänt sa han bara. Sedan på kvällen får jag meddelande där han skriver att han känner sig så elak. Jag frågar varför, då svarar han med att han har gett fel signaler. Han tycker jag är världens underbaraste tjej men han var inte värd mig. Jag var sliten i tusen bitar, men jag sa till honom vi är vänner och vi sköter detta. Sedan så var det tyst ett tag men så skrev han igen. Tre veckor efter det där sms:et så hade vi inte sagt så mycket till varandra för jag orkade inte helt enkelt.

Men sedan en helg så gick jag på fest tillsammans med hans kompisar. Vilket var helt oväntat från min sida, givetvis var han inte där just då. Jag presenterar mig för alla och alla säger "det är ju hon!" och frågade mig hur allt gick med honom. Jag försökte spela cool och säga, det enda som är mellan han och mig är vänskap. Men en av hans kompisar tar mig åt sidan och säger till mig. "Du verkar som en vettig tjej, men snälla allt vad du gör var inte en "player" mot honom" säger hans kompis och jag förklarar ännu en gång att vi bara är vänner. Senare dyker ännu en av hans kompisar upp, en som jag har träffat förut. Han tar fram sin telefon, han har tagit kort på mig och skickatrdetta till HONOM. Hans kompis berättar att det brukar ta honom tre timmar att svara men när han fick syn på mig så tog det 3 minuter. Magen vände sig på mig. Jag kunde verkligen inte få känslor för HONOM. För det är ju liksom inte så det var, inte från hans sida iaf? Iaf så åker vi alla ner på krogen, jag ursäktar mig för att springa ner på toaletten. Ännu en gång så blir detta som en dålig kärleksfilm och jag springer in i just honom. Där står jag i hans famn och kollar upp på honom, han var givetvis lika chockad som jag. Han ber mig att komma och sätta mig vid hans bord men jag fick för mig att jag ska göra allt raka motsatsen. Så jag gick och satte mig vid ett annat bord. Ju längre kvällen gick så tillslut så satte vi oss bredvid varandra och vi pratade lite lätt och lågt med varandra. Men jag tyckte det vart för mycket så jag gick ut för att röka och lugna ner mig själv ifrån det inre kaoset jag kände. När jag står ute och pratar med ett par vänner så känner jag någon som drar sina fingrar i mitt hår, jajamen mycket riktigt så var det han.... Hela den kvällen försökte han prata med mig, få ögonkontakt och ja, allt. När han gick med en av sina tjejkompisar till bussen så gick jag med hans kompisar för att äta. Samtidigt som vi äter får jag ett sms där han undrade vad jag gjorde och tog vägen. Jag menar vad är det som händer?

Det har hållit på såhär ett tag nu. Men, jag har blivit less på det hela då det känns som jag bara trampar i vatten och jag gillar verkligen honom men jag vill inte känna såhär mycket som jag gör. Så vid ett läge bestämde jag mig för att lägga ner allt det här, för att jag känner verkligen för mycket. Men den dagen jag reste till England så fick jag ett meddelande, från honom. Det känns som så fort jag gör något, så fort jag vet inte så skriver han. Vi pratar om allt möjligt och det går max en vecka sen så pratar vi igen. Jag vet inte vad som händer. För två veckor sedan så bestämde jag mig för att åka bort för att ta en paus ifrån allt, på söndagen får jag ett meddelande, det hade gått då 6 dagar sen vi skrev. Han hade träffat mina vänner och undrade vart jag var och jag berättade för honom att jag var ute och fiska och så börjades det igen....

Saken är den att han är världens blygaste och jag har sagt det att han är så osäker på sig själv, vilket är synd för det är så tydligt. Jag är en väldigt utåtriktad tjej som för det mesta vågar ta för mig, jag skojar och fnissar mycket, ni vet. Jag vet inte. Det känns som bara som att samtidigt som han inte vill ha mig så har han så svårt att släppa mig. Han bryr sig mycket om mig, men just nu vet jag inte vad som sker. Det är som han vill ha mig för sig själv men vågar inte. Så fort han ser på Facebook att jag drar iväg eller om jag inte skriver på ett par dagar så är snabb och skriva. Vi skämtar och vi har det kul tillsammans, men är det "more"? Hans vänner sa till mig att han lever i sin egen värld och säger att han inte "träffar så mycket tjejer"... Mina vänner tycker att jag är så löjlig att jag inte har lagt allt detta bakom mig och "Kör på något annat istället"...

Jag vet inte vad jag ska göra med allt det här längre, hur fan ska man kunna förstå dessa signaler? Han kanske bara vill vara vänner men samtidigt... alla handlingar... Han kom och överraskade mig när jag fyllde år... Jag vet inte. Allt är så komplicerat, jag är så rädd för att förstöra något som inte ens existerar. Vi pratar med varandra varje dag, precis varje dag och som sagt så går det högst 7 dagar som vi inte snackar. Jag vet inte, jag kanske bara har alla dessa känslor som gör att jag tolkar allt detta fel... Snälla vad ska jag göra??

Tycker att du ska fråga honom rakt ut vad han vill. Just nu trampar du bara vatten. Antingen är han otroligt blyg eller rädd för att bli sårad, eller så vill han behålla dig på kroken och är en player. Fråga! För att hålla på så här mår du inte bra av!

Comment

Working...
    X