Announcement

Collapse
No announcement yet.

Han är svår att läsa av

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• manda780
    started a topic Han är svår att läsa av

Han är svår att läsa av

Hej!

Jag har ett problem som tär ganska mycket på mitt psyke även om det kanske inte är en stor grej egentligen. Men jag tänker väldigt mycket på det och jag har ingen jag kan prata med det om. Jag har försökt med mina vänner och syster men jag får inga direkta svar, bara att jag ska vänta och se.

Alltså till mitt problem... Jag är på G med en jättegullig kille. Han är verkligen underbar mot mig och det är något jag saknat i tidigare förhållanden. Han är alltså den kille jag känner att jag letat efter och som jag vill starta ett förhållande med. Vi har träffats i ca 2 månader nu men tar det ändå lugnt och tar allt som det kommer.

Men anledningen till att jag är osäker på vad han egentligen vill är att han haft flera "kk-förhållanden" innan om ni förstår. Sånna tjejer han inte ville bli tillsammans med. När jag har frågat om dom säger han bara att jag är speciell på ett sätt som inte dom var. Men jag blir då osäker på om han vill ha ett förhållande med mig eller om jag bara är en i raden av alla andra han haft. När jag frågat honom om det säger han bara att han "hoppas på ett förhållande". Men eftersom jag tycker om honom så mycket som jag gör så är jag rädd att något ska gå snett, att jag är för på, att han bara ser mig som kk eller att allt ska rinna ut i sanden. Vad skulle ni gjort? Ska jag vänta och se vad som händer eller prata med honom om det igen?

Jag känner mig typ som en mamma till honom ibland när jag vill att han ska ta det försiktigt på krogen eller sms:a när han är på väg hem. Men jag gör det för att jag bryr mig, precis som när han säger samma sak till mig när jag är ute sent med kompisar. Är det fel att göra så?

Jag vet som sagt inte vad jag ska göra. Det är så svårt att läsa av just killar, man vet verkligen inte hur dom tänker eller vill. Jag vill ha ett förhållande och det vet han. Men jag vill ha ett riktigt och inget kk-förhållande. Det känns som om jag inte vet vad som är ett "normalt" beteende eller inte. Hur ska jag reagera, hur ska jag vara? Det är klart att jag blir mer på när jag tycker om honom så mycket men jag vill ändå inte att han ska känna det som om jag kväver honom.

Riktigt tacksam för svar!

• replied

Dina vänner och syster har rätt. Det är bara att vänta och se.

Med erfarenheten kommer du att se att så värst svårt att läsa av killar är det inte. Det de inte gör vill de inte och det de vill göra det gör dem. Oavsett vad de säger. (japp jag generaliserar här, men ändå...) Och skulle en kille var väldigt dunkel är det bara att gå sin väg, för det betyder trubbel.

Han vill ta det sakta och se att det känns bra verkar det som. Mer än så kan varken du eller han veta eller begära. Men om du är trött på att det gått 2 månader utan att du kan kalla dig flickvän så måste du säga det. Och se vad han då gör.

Om han är i din ålder är det knappast att klandra om han bara haft KK innan. Kan vara bättre det än att krångla till det med att gå in i relationer som inte känns bra. Utan dessa kk:n skulle han inte haft något att jämföra med, så det kan mycket väl vara till din fördel.

Som Fågeln Fenix frågar heller inte jag efter tidigare relationer och sexliv och ger heller inte ut någon större information om mitt. Tycker man ska respektera sina ex med att inte hänga ut dem eller avslöja saker. Jag är heller inget fan av ständigt messande. En del av mina kompisar har ett väldigt frekvent messande med sina partners när man är och fikar eller shoppar tex. Detta skulle göra mig helt galen. Men för dem är det gulligt. Ni verkar ju vara på samma våglängd när det gäller detta så då är det väl ingen fara?

Leave a comment:

• replied

Jag frågar aldrig efter tidigare flickvänner/kk det var då och nu är nu. Jag hade njutit här och nu men gjort klart att jag vill ha ett förhållande om du inte vill satsa hej då. Jag har ett stort frihetsbehov så om någon hade messat mig och talat om att jag ska vara försiktig mm hade jag flipat och känt mig övervakad men det är jag och har att göra med min uppväxt med en överbeskyddad farsa, för andra tror jag det är en gullig grej man gör för visa att man bryr sig. Två månader utan sex och han är fortfarande på det är positivt hade han varit ute efter kk hade han aldrig stått ut så länge

Leave a comment:

• replied

Så länge ni inte har sex med varandra och han stannar kvar hos dig kan det vara möjligt att han inte är ute efter att vara din KK. Ju längre tid han stannar, desto tydligare är det, så länge ni inte har sex med varandra då förstås.

Leave a comment:

Working...
X