Announcement

Collapse
No announcement yet.

hur ska det kännas?

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• hur ska det kännas?

Har ett problem......jag vet inte hur kärkek ska kännas.En gång tror jag att jag var kär det liksom kittlades i magen och han hade världens vackraste ögon som jag drunknade i och han var liksom så vacker som en ängel..tyvär var han bara inresserad sexuellt. Sen var jag ihop med en utländsk man ett tag som var jättekär i mig och ville gifta sig med mig.Han såg väldigt bra ut men problemet var att vi hade liksom inte så mkt att prata om.tyckte dock om honom men litade inte på honom. Nu är jag ihop med en kille som är jättefullig och söt och bra och vi mar massor att prata om men jag tänder inte lika mkt på honom som de andra ! Blir så himla trött på det här vet inte vad jag ska göra. Tänker att jag inte kan ha för höga krav men samtidigt bilk jag inte lura mig själv! Hur känns äkta kärlek kan ni ge några tips! Tack

Den delen av hjärnan som är kopplad till begär blir mer aktiv dessutom ökar aktiviteten i den del där dopamin produceras, vilket påverkar vår motivation och vårt välbefinnande.

Det ska finnas passion i form av att du känner en stark attraktion och lust för din partner. Det finns också ett näst intill tvångsmässigt behov av att få dina känslor besvarade.

Intimitet leder till tillgivenhet.

What hurts the most is that the memories I used to hold so close to me are now the memories I wish I could forget.

Comment

ja men är det kärlek eller bara lust? Har svårt att skilja på dessa....

Ibland kan man känna en väldigt stark tillgivenhet men inte lika mycket passion.

Inget av mina passionerade förhållanden har hållit, det har varit stark attraktion och den har personen försvunnit.

Comment

Kärlek känns som att du inte kan tänka dig ett liv utan denne personen.

Som att du skulle göra vad som helst för den, även förlåta sådant som är utanför din moral.

Du vaknar på morgonen och hen är det första du tänker på.

Du blir lycklig inombords när du tänker på hen.

Du planerar och fantiserar om er framtid ihop.

Comment

Tigerrand skrev bra lite som det ska kännas!

Sedan lita mest på din signal(Magkänslan)en bara på ord och tomma löften.

Kärlek är en känsla som en inre röst.Man drippar lite fram på tårna.

Livet känns lättare dagen känns roligare.Man har funnit sin framtid.

Ni ger och tar och längtar efter varandras famn.

Comment

Det jag skrev om handlade om äkta kärlek.

Grovt kan man säga: kärlek = emotionell känsla och lust = fysisk känsla.

What hurts the most is that the memories I used to hold so close to me are now the memories I wish I could forget.

Comment

Working...
            X