Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kär i en 17-åring

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Kär i en 17-åring

Jag har blivit kär i en kille som är 8 år yngre än mig. Han tycker om mig på samma sätt och vi är helt galna i varandra. Jag kan inte sluta undra om jag gör fel? Borde jag avsluta det vi har?

Är jag naiv som tror att det här kan fungera? Är jag sjuk som dras till någon som är såpass mycket yngre?

Jag tror att man kan träffa på andra flera gånger om som man känner sig på samma våglängd med men det kan finnas en viss åldersskillnad.

Vad sägs som att lägga relationen på is och minska på umgänget, att kommunicera genom internet är en sak men utmana det hela genom att umgås genom en fysisk umgänge är en annan sak. Vänta några år tills han har blivit äldre och se om ni har samma band då. Då kommer ni inte undra om ni går över några gränser eller inte eftersom ni inte behöver tänka på att han är omyndig eller inte.

What hurts the most is that the memories I used to hold so close to me are now the memories I wish I could forget.

Comment

Jag tycker inte att det är något fel eller problem. Alla är vi olika och åldern betyder inte allt för hur vi är som människor. Känns det rätt för er båda så är det väl bara att gå vidare. Dessutom så minskar ju den relativa åldersskillnaden med tiden.

Att gå över gränser tycker jag inte heller att det rör sig om. Han är ju trots allt över 15, vilket helt klart är en gräns.

Comment

Det är väl bara att köra på, tänker jag. Han är ju tom myndig inom ett år. Man har inga garantier för hur länge något förhållande ska hålla.

Även om jag själv inte skulle varit så lockad av någon som inte ens gått ut gymnasiet när jag själv var 25 så kan det ju vara rätt för någon annan. Det beror så mycket på hur man är.

Ta vara på det roliga och sköna istället för du vet inte när du får chansen igen.

Comment

Ja.. är osäker på om jag bara känner en stark attraktion och kanske egentligen inte har de rätta känslorna för ett förhållande. Känns som han gått in i det väldigt fort och planerar ett helt liv med mig. Vilket jag inte känner att jag ännu vill/kan göra/känna.

Comment

Hmm, ok. Det kan vara snabba kast i 17-åringars liv...

För en dag sedan skrev du att du var kär i honom så det verkar svänga snabbt för dig med.

Mitt tips är att vara tydlig med att du vill ta det lugnt och inte vet riktigt vad det är för känslor du har.

Comment

Working...
            X