Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vad vill han mig egentligen?

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Vad vill han mig egentligen?

Berättar detta lite kort.. Men har varit tillsammans med en kille i 2 år, för en vecka sedan gjorde han slut då han inte orkade mer, och jag ansåg att vi hade fått det väldigt bra.

Jag tänkte att jag går vidare, jag umgås med våra gemensamma vänner och började bli glad fast jag levde i en stor sorg.

Han började hålla på, och frågade om jag träffat en ny, och om jag och våran vän har legat med varann, han höll på så hela tiden.

I måndags ville han träffas och prata, stämningen mellan oss va underbart, sen började han klaga på mig så gick därifrån.

Efter en stund så ville han träffas igen och han kom hem till mig.

Han kunde verkligen inte låta bli mig, och sedan frågade han mig " vad är vi för något "

Så trodde verkligen att vi skulle ge oss en chans till.

På kvällen fick jag ett sms " vad skulle detta leda om vi höll på för vill inte ha något förhållande"

Svarade inte honom.

På tisdag morgon, skrev han precis som om allt var vanligt, men jag satt stopp och jag hade förklarat för honom att vänskap klarar jag inte. Då sa han okej hejdå.

Det gick en stund så skrev han igen.

Sen på kvällen fick jag veta att han blivit vän med sitt ex igen som han hatade, ringde upp och ställde honom emot väggen, har nog aldrig hört honom så där förbannad som då han skrek att han ville vara ensam, han fick vara vän med vem han ville" men min känsla säger helt något annat.

Så jag slutade prata med honom.

Vi pratade inte på hela onsdagen förens han skrev på dagen" förlåt för allt jag sagt,vela bara säga det"

Jag svarade inte.

Sen mot natten skrev han " vill inte bli kränkt mer" svarade inte.

Han försökte ringa men ignorerade . Sen fick jag ett till sms.

Slutade svarade honom efter jah hade svarat honom kort och iskallt.

Han velade aldrig mer se mig eller prata med mig.

Men jag undrar varför han ens ska skriva?

Tycker det är så onödigt att han ens ska be om förlåtelse för det han hade sagt, jah skiter väl i det.

Men på något sätt ska han alltid hitta något att skriva med mig.

Han har dock gjort så här några gånger tidigare gjort slut å kommit tillbaka.

Men hur ska jag tolka hans allvar ? När han ändå fortsätter att skriva.

Få se om han skriver något idag

Vill jätte gärna ha råd då jag tom blivit sjukskriven pga detta. Då han psykar ner mig totalt

Be honom sluta. Gör han inte det så polisanmäl för stalking.

Comment

Har gjort det flera gånger.

Comment

Är väl en klassiker? Han vill ha dig som reserv. Kanske sex ibland när han har lust? Och att du ska finnas där när han känner sig ensam, någon han kan kontakta? Och du ska vara "ren", dvs inte vara med någon annan kille? Men han själv vill gärna se sig omkring om finns andra tjejer som är intresserade, som sitt ex?

Bra att du blir arg och att du går din väg, för om du är för "besvärlig" så vill han inte ha kontakt. Han vill det ska vara på hans villkor.

Men jag är ingen expert och kan ju ha fel om honom, bara en tanke...

Comment

Det är sant som du säger.

Jag är inte besvärlig, jag tar ingen kontakt.

Han vet att jag vill ha honom och att jag är kär, tänkte om han kanske tycker det är kul att se mig ledsen.

Vill inget annat än att ha honom tillbaka

För nu har han inget mer att säga till mig, vi bad om ursäkt och jag vet inte hur jag ska tolka detta om han skriver igen

Comment

Det är sant som du säger.

Jag är inte besvärlig, jag tar ingen kontakt.

Han vet att jag vill ha honom och att jag är kär, tänkte om han kanske tycker det är kul att se mig ledsen.

Vill inget annat än att ha honom tillbaka

För nu har han inget mer att säga till mig, vi bad om ursäkt och jag vet inte hur jag ska tolka detta om han skriver igen

Comment

Varför vill du vara med någon som när dumpat dig samtidigt vill ha kontroll över dig, förhör dig om vem du legat med eller inte?

Varför vill du vara med någon som inte ens kan hålla sig en liten stund från att klaga på dig?

Varför vill du vara med någon som inte respekterar dina gränser, att du antingen vill vara i relation eller inte vara vänner alls?

Varför vill du vara med någon som uppenbarligen bedriver någon form av spel, kontaktar sitt ex som han påstått sig "hata" så fort han dumpat dig?

Varför vill du vara med någon som upplever sig "kränkt" av dig, tycker du att du kränker honom?

Varför vill du vara med någon som du upplever psykar dig till den grad att du inte klarar av att jobba?

Är han verkligen den du vill vara med? Eller är det saknaden av "någon" som gör att du klamrar dig fast vid honom? Är han så bra att värd all längtan?

Han har ju gjort så här innan. Om ni skulle bli tillsammans igen, vad har ändrats så att inte kommer att bli så här igen?

Comment

Oj.. Där satt orden!

Vet inte riktigt hur jag ska svara nu. Men kan tillägga att detta hänt 2 gånger, och när han intr har gjort slut så har vi haft det jätte bra.

Alltså jag menar riktgt bra, jag orkar inte ha de så här

Comment

Vet du om han fortfarande har känslor för dig?

Om han inte har kommit över sina känslor för dig och inte kan fortsätta med sitt liv kan han börja vilja ha kontakt med dig. Beroende på hur starka känslor han har för dig, desto svårare att låta bli att kontakta dig.

Men eftersom han frågar efter om du har börjat att träffa någon annan tror jag att knet kan ha rätt om varför han inte kan låta bli att trakassera dig.

What hurts the most is that the memories I used to hold so close to me are now the memories I wish I could forget.

Comment

Vet faktiskt inte om han har det. Men 1 vecka tappar man väl inte känslor?

Fick iallafall reda nu att han tagit med hans ex ut på hans jobb, han är lastbilschaufför.

Jag ifrågasatt han men han säger att han inte håller på med henne, men det tror jag vad jag vill om

Comment

Lika lite som han har att göra med vem du träffar eller inte, så har inte heller du med att göra vem han träffar. Ni är inte ett par längre.

Så försök att inte "ställa honom mot väggen" om ditt eller datt. Att det är slut är en maktlöshet, för båda. En relation är ett kontakt mellan två människor som upphör om den ena säger "jag vill inte längre". Och det har han sagt. Försök att inte sitta och mäta din betydelse utifrån vad han gör eller inte, och försök att inte ställa honom till svars för saker. Det spelar ingen roll nu.

DU är nu den viktiga personen. Försök hitta tillbaka till dig själv. Det du vill, den du vill vara, vad du tycker om.

Comment

Ja jag förstår hur du menar. Men han ska hela tiden ha koll på vilka jag träffar å massa, och sen i måndags velade han med mig igen men det är tack vare henne han inte velade för då velade han ha henne istället, och sen sa han att han inte ville ha henne men ändå visar han motsatsen.

Det är ärligheten jag är trött på, att han ska ljuga för oss allihopa. Han nekade henne, han vågar inte stå för sanningen för han är rädd av någon orsak.

Ja, jag ska verkligen försöka. De tar tid men de kommer att gå tillslut

Comment

Working...
                        X