Announcement

Collapse
No announcement yet.

Han har gjort slut.... igen!

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Han har gjort slut.... igen!

Hej allihopa!

Jag tänkte beskriva min situation tillsammans med mitt ex här och förhoppningsvis få något svar på alla mina frågetecken som aldrig vill ta slut.

Jag träffade en underbar kille våren 2012, vi klickade från första ögonkasten och hade ett väldigt intensivt och kärleksfull relation till varandra som varade i 5 månader innan jag tog beslutet och frågade vart vi stod någonstans. Jag fick väldig dålig respons tillbaka då han svarade att han inte var redo för ett förhållande, så jag valde att avstå från honom eftersom att jag hade ENORMT starka känslor för den här killen.

Under 2 veckors tid av ingen kontakt alls började jag inse mer och mer att alla underbara stunder vi hade haft ihop under dom där 5 månaderna borde ju ha betytt något speciellt för honom också, och inte bara för mig. Mycket riktigt visade det sig att han ville fortsätta träffas, och inom några underbara veckor till med varandra blev vi ett par.

Efter 6 månader sa han att han borde ha lyssnat på sig själv första gången när han nämnde att han inte ville ha något förhållande, så där tog det tog slut första gången. Jag var helt förstörd, vi hade ju nyss blivit ihop och allt var ju så bra??? Varför ville han lämna det?

Yttligare 2 veckor gick utan någon kontakt.. Sedan hörde jag av mig pga att min magkänsla sa att han hade gjort fel beslut. Fortfarande med tanken "varför ville han lämna det underbara vi hade?".

Då berättade han igen hur mycket han ångrat sig och att denna gången sa han "jag förstod inte vad jag tänkte med? jag vet inte vad jag håller på med. Det kändes liksom som att det var du som hade gjort slut med mig och inte jag med dig". Så vi blev ihop igen.

Den här gången kände jag att "fan nu jävlar ska han inte få lämna mig en gång till.. det räcker med detta velande fram och tillbaka". Där efter började jag finnas till för honom som aldrig förr. Ställde upp i vått och torrt, gjorde allt för hans skull. Jag är en riktig "hemmafru" även fast jag jobbar 100%. Han fick allt serverat på silverfat. "Det vill man väl aldrig lämna?" Tänkte jag.

Månader gick... Sen kom bomben från klarblå himmel YTTLIGARE en gång. Han ville göra slut.

Jag har aldrig gjort honom något illa. Bara funnits där. Men jag måste även meddela att han är ganska så svartsjuk av dig. Så fort vi festade ihop störde han sig på något. Det kunde handla om att jag stod och pratade med en annan kille bara. Försökte hela tiden få honom att förstå att den enda jag älskar och vill ha är HONOM, jag måste få prata med annat folk utan att han ska tro annat.

Men den här gången var han mer bestämd med sitt beslut än någonsin. Jag hörde av mig då och då. Men dom enda svaren jag fick tillbaka var "Jag har bara vänskapskänslor för dig. Det är såhär det är nu och det kommer aldrig bli vi igen. Vi funkar inte ihop" osv osv. Han ville helt enkelt att jag skulle gå vidare i mitt liv. Vilket jag gjorde, fast han fanns där med i mina tankar hela tiden.

Nästan ett helt år senare får jag höra från hans vän att han saknar mig oerhört mycket, men att han inte vågat höra av sig ifall jag gått vidare som han bett mig om. Jag hade inte dejtat någon ny under tiden, bara något ytligt hångel kanske. Men han hade däremot dejtat flera stycken under årets gång.

Men jag beslöt mig för att höra av mig till honom då han faktiskt var den killen jag ville leva med. 2 dagar senare träffades vi och den känslan jag kände då har jag ALDRIG känt. Det var den bästa tiden i mitt liv. Han berättade att han hade gjort sitt livs största misstag genom att göra slut med mig. Han sa även då att han inte vet vad han håller på med. Så vi blev äntligen ett par igen, och den här gången lovade vi varandra att kommunicera bättre så fort något kändes fel.

Månader gick och på nyårsafton detta år (2014 till 2015) överraskade han mig med förlovningsringar vid tolvslaget. Jag blev ÖVERLYCKLIG och fruktansvärt förälskad. "Nu är det på riktigt" tänkte jag. Men dagarna efter började tjafsen bli mer och mer intensiva.. jag förstod ingenting? vi hade ju nyss förlovat oss? Jag kämpade och kämpade för att lösa situationen, men fick i stort sätt ingenting tillbaka. Nu började vi bråka från ca 1-2 ggr i veckan. Det var som om ett tungt svart moln låg över oss. Så jag sa att jag ville ha en förklaring till allt detta. Varför var han så negativ?

Nej men då släpper han bomben IGEN. Han ville göra slut. 2,5 månad efter förlovningen. Vi hade ju planerat allt. Barn, bostadsrätt, framtiden. Allt. Och nu sitter jag här, helt förkrossad igen. Vafan är det som händer?

Snälla är det någon som förstår detta eller varit med om ungefär samma sak? Vad hände? Hur slutade allt? Ska jag gå vidare eller fortfarande gå med hoppet om att han kommer tillbaka?

Han är min största kärlek och jag har ALDRIG känt såhär för något tidigare.

Vad ska jag göra???

// ledsen tjej

Du är förvånad att en kontrollerande kille med massa issues som inte älskar dig på samma sätt som du älskar honom dumpar dig igen och igen?

Läs din egen text som om det vore någon annan. Han är som han är, vill ha kontroll, han älskar inte dig som du honom.

Till det så gör du våld på dig själv för att "passa honom", något om du tänker efter inte skulle behövas om vore en respektfull, ömsesidig och bra relation.

Jag tror att du håller dig kvar vid honom just för att det är detta drama. Det har blivit som ett beroende. Och det verkar som vi fäster oss extra hårt till någon som vi måste "kämpa" för att få behålla. När tvärtom borde vara så att vi visade fingret och bara drog.

För nog förtjänar du någon som älskar dig sådär villkorslöst? Som inte blir svartsjuk när du pratar med någon? Som inte lämnar dig i ett i ett? En relation där du kan vila i den, känna dig trygg?

Men på ett sätt är det nog en trygghet. Se honom som den stora kärleken. Den som innebär du utplånar dig själv, den som inte vill som du.

Men jag är ingen expert, tror bara dina behov och din kamp bedrar dig. Att det som gör du känner för honom som du gör är just de negativa sakerna med honom och relationen. De dåliga sakerna som gör du känner så starkt för honom. För det är så mycket enklare än att försöka hitta någon som älskar dig som du honom. Som inte sviker. Som respekterar och älskar dig för den du är.

Comment

I vilken ålder är ni i?Gissar runt 20-25år rätt?Att få vara fri(like a bird) och vara tillags med ngn är två skilda världar!

Kärleken i sig är en spännande resa att släppa allt och att planera mot vuxen världens värld.Äntligen leva och längta hem till ngn äntligen känna sann kärlek.Mod och att både falla och att dela allt är en strävan.Men tänk OM det finns andra med i ''leken''som det ju gör ibland.Du måste ju få prata med andra känna dig levande.

Ett tror att killen kan ha ngt osagt ev ngn mindre sjukdom?El så är han''bara'' rädd att bli sårad(pgav att han är svartsjuk)som du vet om och skrev om..

Svartsjukan behöver killen ta tag i innan ni bildar familj!Den kan ställa till mkt!

(Min historia vet alla om)men av erfarenhet vänta med att flytta tillsammans.

Han är sig själv när han är själv med DIG.Men så fort killen ser dig med ngn annan så får han ''kalla fötter''..Inge bra tecken!

Du älskar och vet ORDET.Han längtar mest att styra och mest lova gröna ängar.

Vad du ska göra?Lägg ned tron om er två låter men en så länge är det de bästa.

Du är värd en sann ärlig kille som vet vem han är.Vad du behöver och ni behöver.

Lite så!

Ngra ord från Strangeway!

Comment

Svar till @knet99. Tack för ditt svar!!

Jag förstår hur du tänker.. Men på något sätt kan jag inte acceptera hans sätt att bete sig mot mig. Han går från att ena dagen visa hur mycket han älskar mig till att andra dagen känna vändkapskänslor. Han är som dag och natt!

Vad var det som fick honom att vilja förlova sig med mig? För. Att 2,5 månad senare göra slut?

Kan det ha något med hans otroligt dåliga självförtroende att göra?

Klart jag vill ha ett förhållande där jag känner mig trygg och där jag får villkorslös kärlek.. Men jag älskar den här killen alldeles för mycket för att kunna motstå

Men, jag börjar inse nu att jag skulle kunna få det så mycket bättre med någon annan. Även fast det känns helt fel!

Comment

Medvetet eller omedvetet så blir hans växlande ett sätt att hålla dig fast. Att sakta få dig att bryta med vänner, att du ska kämpa för att han ska bli "snäll", kämpa för att han ska älska dig.

Han kanske vill förlova sig med dig om du uppfyller hans krav på kontroll? Att du ska underkasta dig? Eller så säger han sådant när han känner du är på väg ur hans grepp, vet du vill höra det men egentligen inte har sådana planer? Eller så kanske han gillar att drömma sig bort, att skulle vara ni två, men att egentligen inte det han vill?

Jag vet inte vilket men det spelar ingen roll egentligen. Du mår inte bra av denna relationen. Du kommer bara dras in mer och mer i hans tankevärld. Och då förlora dig själv. Så spelar egentligen ingen roll "varför" han beter sig som han gör. Han kan inte vara din partner.

Han är inte bra för dig.

Comment

Working...
          X