Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kan inte släppa det

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Kan inte släppa det

I våras förra året så började jag och en kille att ses. Vi båda är i 20 års åldern. Jag visste inte vart jag hade mina känslor för honom så jag ändrade mig väldigt mycket om att bara ha han som vän eller att ha han som mer än en vän. Jag vet att han blev väldigt sårad. Han började att gråta varje gång som jag sa att vi bara bör vara vänner.

Han var underbar mot mig. Han ville att vi skulle träffa varandras familjer. Men jag avfärdade den idén. Vet inte varför riktigt.

Sen var vi ifrån varandra i två veckor och det var då jag fick starka känslor och jag saknade honom. Vi började att ses men han skulle snart iväg i fyra månader och ville bara att vi skulle vara vänner under den perioden. Han var inte längre underbar mot mig. Jag kunde höja han till skyarna och han sänkte mig bara gång på gång. Han kunde klanka ner på alla mina fel och brister. Trots detta så betydde han väldigt mycket för mig. Hösten kom och han kom hem till sig. Vi började att ses igen. Han klankade bara ner på mig. Och de enda gångerna han kunde röra vid mig var när vi hade sex. När vi skulle sova så vände han bara på sig och ville inte ha någon närhet. Och när jag sa att jag tyckte om honom så fick jag bara tvekande svar. Min självkänsla blev väldigt låg och jag orkade inte mer. Jag berättade för han att det var jobbigt att ha den här situationen. Han blev förbannad och sa att "Ja men då är vi bara vänner!"

Jag ville inte ha han som bara vän så jag tog bort han på alla tänk bara sociala medier. Ju snabbare jag kunde gå vidare desto bättre.

Efter några månader hörde han av sig. Han frågade vad som hade hänt med mig för att han inte hade sett mig på länge. Jag sa att jag hade flyttat. Han fortsatte höra av sig och sa att han hade saknat mig och att han aldrig hade slutat att tycka om mig. Jag sa till honom men du sa ju såhär och du gjorde si och så. Han ångrade sig jättemycket och han förstod inte hur han kunde ha vart så elak. Han grät även denna gång. Jag valde att träffa han igen. Och idag har vi det bra. Han är väldigt underbar mot mig.

Det är bara det att jag har fått tankar om hur han kunde klanka ner på mig och allt annat som han sa till mig i somras och höstas och även att jag kände mig utnyttjad. Dom minnena kommer över mig titt som tätt. Och jag fylls utav en stark ångest. Ibland är det separationsångest och ibland är det panikångest. Jag blir väldigt ledsen av att känna såhär för den här killen har nu bara vart väldigt go mot mig och han sänker mig inte utan han höjer mig.

Men ändå så fylls jag utav en sådan ångest och minnena gör att tårarna faller men jag har inte känt såhär hela tiden utan det här har kommit mot slutet. Vad ska jag göra? Hjälp mig!

Har han någonsin bett dig om ursäkt om det dåliga som har hänt? Prata med honom om de sakerna och se om du känner dig bättre.

What hurts the most is that the memories I used to hold so close to me are now the memories I wish I could forget.

Comment

Ja det har han gjort.

Jag har pratat med honom då jag inte litade på han. Då var det många diskussioner kring det. Så vill inte tynga ner hela relationen Han sa att jag ska lita på han. Vilket jag gör. Det är inte heller att jag tvivlar på mina egna känslor. Men när jag tänker på han nu så kommer minnen om det mindre bra som hände. Och även gamla känslor som väcks. Jag vill inte känna som så.

Comment

Gamla erfarenheter följer med oss genom hela livet vare sig de är bra eller dåliga. Det ända vi kan göra är att lära oss att leva med de. Jag försöker låta bli att tänka för länge på de dåliga minnena. Alla våra minnen formar oss som personer och ger oss erfarenheter inför framtida beslut.

What hurts the most is that the memories I used to hold so close to me are now the memories I wish I could forget.

Comment

Working...
        X