Announcement

Collapse
No announcement yet.

Psykisk misshandel?

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Mysbarn123
    started a topic Psykisk misshandel?

Psykisk misshandel?

Är det psykisk misshandel när min kille hela tiden påstår att det jag upplever är inbillning. Exempelvis att han glor in andras rumpor, nämner jag något om det så är det jag som ser fel. Eller så skapar jag min egna verklighet. Han kan aldrig stå för något han gör och han gör aldrig fel och han kollar absolut inte på andras rumpor dagligen, utan då e det jag som INBILLAR MIG???? Hjälp mig. Börjar bli trasig. Såfort jag "hackar" på honom är det inbillning från min sida. Vad ska jag göra?

• replied

Oj

tack nettan o Fenix

Leave a comment:

• replied

Stygga vargen önskade det fanns gilla knappar som inne på fb älskar dina kommentarer

Till trådstartaren du har fått bra svar av Knet, tittar han verkligen på andra el sitter det i huvudet? Har du aldrig själv kommit på dig att snegla på killar som gått förbi dig på gatan? Jag ser fina killar nästan varje dag och visst händer det att man tittar till men är ju inte mer än människa men det betyder inte att jag vill följa med dom hem och ha sex och definitivt inte om jag har kille då är det han som gäller

Leave a comment:

• replied

Stygga vargen

Förlåt men du fick mig att skratta här :-)

Leave a comment:

• replied

Man kan reta aptiten ute, MEN man går hem och äter

Leave a comment:

• replied

Du skriver i din andra tråd att detta är ett mönster. Du har upplevt detsamma i tidigare relationer. Så vad tror du själv? Drar du dig till killar som spanar efter andra hela tiden? Som inte respekterar dig och som inte vill ha dig fullt ut? Eller sitter det i din hjärna.

Vi människor är sexuella varelser. Ögonen kan dras till något vi tycker är vackert, sexigt eller annat. Oavsett om vi är i relation eller inte. En relation är inte en bubbla där omvärlden och vår biologi slutar existera. Den kontrollen har varken du eller vi själva.

Så är det ok att "glo" på andra då? Det är upp till er relation, hur ni vill ha det. För de flesta så är det inte ok att "glo", det ses som respektlöst mot sin partner. Men gör han verkligen det? Är han respektlös i sitt beteende, stirrar utstuderat på andra? Eller är det så att hans blick råkar svepa förbi men går vidare? Just för att hans biologi kanske noterade att "fin" men han valde att inte hålla kvar blicken av respekt mot dig och relationen?

En relation är ett val. Han valde dig trots att det finns massor vackra, läckra och sexiga tjejer därute. Men han är med dig för han vill det, för att han tycker du är attraktiv både inuti och utanpå. För att han älskar dig. Du är den han vill smeka på när ni ligger och småpratar i sängen, den som han tittat på och suckar av lycka är den som vill vara med honom och den han älskar.

Är liksom det fantastiska med en relation, valet. För han kan ha tjejkompisar som han tycker har roligare humor än du, som han gillar att diskutera vissa saker med, han kan tycka någon rent fysiskt är väldigt attraktiv, en annan som är sexig, som är vältränade, som har enorm talang eller annat. Men just du är den som har det han vill ha i en flickvän. Han valde dig. Den som du tycker är ett kap tycker du är ett kap, är inte det rätt fantastiskt?

Så släpp tanken att du är "allt". Du är inte "allt", men du är den han vill ha! Ett val för han tycker du är bäst för honom och han vill vara med just dig. Han tycker du är fantastisk för den du är.

Ja, det är väl 95% troligt att detta sitter i ditt huvud och ingen annanstans. Har själv varit med om att stå på en smockfull buss och plötsligt känna ett hästbett i låret så jag flög rakt upp. Var min flickvän som nöp mig hårt, jag vänder mig och ser henne titta på mig med en blick som Jack Nicholson i The Shining och hon väste som Gollum "Sluta glo!!!". Jag hade inte ens någon aning om vem jag skulle ha glott på, var i egna tankar och tänkte väl inte vart jag höll blicken.

Men visst finns det killar som "glor" helt öppet och utan respekt för sin flickvän och som ser det som sin rätt som kille att göra det. Är din kille verkligen sådan?

Jag är ingen expert, men hoppas att han är just en bra respektfull kille och att du i så fall väljer att börja jobba med din skälvkänsla.

Du och din rumpa är ohotade, om du väljer att lita på hans blick, ord, tankar och känslor.

Leave a comment:

Working...
X