Announcement

Collapse
No announcement yet.

Stress pga barnlöshet

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Stress pga barnlöshet

Det har varit en tung höst för mig och sambon med IVF, mörker, stress på jobbet, flytt, begravning mm. Nu mår vi bättre trots ytterligare en misslyckad återföring. Höstens stress envisas med att hänga kvar trots att humöret är bättre och jag har en klump i halsen som inte vill försvinna. Känner att jag måste stärka mig för att orka med vårens prövningar. Vi har en bra relation, tränar regelbundet och jag har börjat på meditation en gång i månaden. Tänker börja på yoga nu till våren. Hur blir jag av med stressen? Just nu blir jag stressad av att göra frukosten en söndags morgon. Jag blir mkt stressad av att vara ute på nätet och googla och hänga på barnlöshetsforum, så just nu har jag lagt ner det. Men kunde inte låta bli att gå in på den här sidan : p

Vad är det som gör att du stressar upp dig över detta? Är det något som kommer inifrån dig, eller kommer det utifrån?

Alla har vi nog någonting som vi längtar efter men upplever att vi inte får tillgång till, och då kan det vara bra att tänka på det man faktiskt har och försöka vara lycklig över det. Om man till slut får det där man så gärna vill ha, fortsätter det ganska sannolikt med att man går och längtar efter något annat istället. Och så rullar det på, och man lyckas aldrig njuta av det man har ...

Comment

Det där inlägget gav mig ingenting.

Comment

Detta är tacken man får för att man tog av sin tid och försökte få dig att se det från en annan sida ... Då kan du gärna ha det som du har det.

Comment

Håll dig till ämnen du vet någonting om. Eller ännu bättre skaffa dig ett nytt intresse.

Comment

Vad tänker du på när du känner dig stressad? Är det att du inte har några barn???

Känner du någon press också, om att du måste ha barn?

What hurts the most is that the memories I used to hold so close to me are now the memories I wish I could forget.

Comment

Eureem: Att säga till någon som är ofrivilligt barnlös att "du ska vara glad för det du har"....? Hur tänkte du där? Och att sen säga att "det var tacken för den tid jag la ner..". Det kan inte ha varit så mycket tid med tanke på hur tanklöst det var det du skrev!

Att sedan avsluta med att säga. "Då kan du lika gärna ha det som du har det" känns väldigt kallt sagt. Som att säga till vem som helst med en sjukdom som är ledsen att "om du beter dig så hoppas jag du aldrig blir frisk". För visst vet du att ofrivillig barnlöshet är en sjukdom?

Comment

Working...
              X