Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vill ha barn men fel tidpunkt i mitt liv. Hur hanterat man detta?

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Vill ha barn men fel tidpunkt i mitt liv. Hur hanterat man detta?

Hej!

Jag har på senaste tiden börjat längta efter att skaffa barn.

Men det känns som att det är fel tillfälle just nu.

Jag går en utbildning nu som tar slut till sommaren, och jag kommer inte kunna vara gravid fram till dess eftersom det är fysiskt krävande.

Och min sambo praktiserar just nu och är inskriven på arbetsförmedlingen. Så vi har ingen riktig inkomst via arbete.

Vi har lägenhet tillsammans och vi får ihop det så vi kan leva. Och ja, jag vet att det är fel tillfälle att skaffa barn just nu.

Men det jag vill komma fram till är hur man ska hantera detta. Jag känner sådan saknad och längtan. Jag känner mig deprimerad och det känns hela tiden som att det saknas något i mitt liv. Jag saknar ett litet liv att älska och hålla om.

Hur ska jag göra för att hantera dessa känslor? Det är väldigt jobbigt och jag mår inte bra utav det.

Tacksam för hjälp och tips!

Kanske börja med att bli med katt?Nä inge skämt!En bra början innan ni är låsta typ 70-80 år framåt.En katt ger en både värme och kärlek..raskatter är oftast lite lugnare i sinnet.Lycka till!

Comment

Vi har redan två katter, samt en hund.

Comment

Det jag tycker ni ska göra är att prata om det. Vill ni samma sak?? Kan ni lägga upp en plan? När ni kan börja projektet osv. Då har du/ni en målsättning att till sommaren tex börjar vi försöka. Kan ni tänka er att flytta för att få jobben ni behöver för försörjnings skull?? Vad är du/ni beredda att göra för att ro det i land?? En konkret plan är mitt bästa förslag!!!

Lycka till och skynda långsamt, var eftertänksam och gör som ni tror blir bäst för det ev kommande barnet åxå!!! Att skaffa barn är en otroligt egoistisk handling, men därmed åxå väldigt förståelig. Men det följer med ansvar!! Prata och planera!!!

Mvh snowball

Comment

Tolka mig rätt!Du/ni kanske först ska finna dig/er själv/a och att ni först ska komma på en fast grund.Helst ha två fasta inkomster och inreda en lght.Den som väntar på ngt gott väntar aldrig för länge..barnvagn,barnkläder,barnmat,blöjor allt detta är inte billigt!Barn är ur-gulliga,men det kräver mkt ansvar,handling,tålamod och att ni kompar.

Mvh.

Comment

Hej

Jag förstår att din längtan efter barn är jobbig. Jag tycker också att ett första steg är att du och din partner pratar igenom situationen. Hur känner han, när tycker han att det skulle passa. Skulle ni precis som snowball föreslår göra upp en tidsplan tilsammans, kan ni tänka er att köpa mycket begagnat på ex barnmarknader eller liknande så behöver inte just de kostnaderna vara så stora. Man kan hitta de flesta barnartiklar begagnat till bra priser. Hur ser erat kontaktnät ut runtomkring er med föräldrar och syskon, vänner osv. Hur stor chans har du att få jobb efter skolan? Omständigheterna måste inte vara perfekta för att skaffa barn, men det är bra om ni mår bra, har en bra relation och kan ta hand om och försörja er och ert barn, men man kan tillslut inte avstå hur länge som helst heller om längtan är för stor. Väg för och emot, sätt upp ett mål, gör det tidsbegränsat då känns det inte lika långt bort. Fram tills dess gör båda sitt yttersta för att ordna arbetssituationen och se till att ekonomin är så bra som möjligt. Gör även en plan för hur ni ska göra för att få jobb. Jobba aktivt med det och se att belöningen är att ni kan skaffa barn.

När det gäller dina tankar på barn så kan du inte ta bort tankarna eller direkt sluta tänka dem, men du kan öva upp din förmåga att fokusera på annat ex vänner, träning, hobby, din partner, studierna. Ni kanske kan vara stödfamilj eller umgås extra mycket med de ban ni har runt omkring er. Passa dem, lek med dem, gör sånt som ni skulle vilja göra om ni hade barn. Många barnfamiljer idag behöver all avlastning de kan få och mottager säkert gärna lite hjälp.

Lycka till!

Jennie

Comment

Working...
            X