Announcement

Collapse
No announcement yet.

Jobbig barnlängtan

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Jobbig barnlängtan

Jag har alltid gillat barn men min barnlängtan började efter jag gjorde abort för 3 år sen. Det finns ingen chans jag kunde behålla barnet och det knäckte mig verkligen..jag bor ihop med min sambo som har en son på 5 år, han är här varannan vecka.

Jag är arbetslös och mår skit av det så gör inget på dagarna. De enda gångerna jag känner mig glad är då barnet är här. Min sambo vet att om hur jag känner men han vill vänta och jag accepterar det men jag vet inte hur jag ska kunna stå ut med smärtan jag känner. Barn är det jag tänker på typ hela tiden..jag tittar jämt på barnklädes sidor och har tom köpt ett par kläder..

Hur ska jag göra för att orka med, vill ha barn nu. Känns som jag är en bättre person mot mig själv och en gladare person när jag är med barn. vet att man borde ha ett arbete först..hur ska jag göra? snälla hjälp

Om du vet med dig att det är bättre i nuläget att vänta, och respekterar din sambos önskan - så borde du nog låta bli att jämnt titta på barnkläder och göra saker som får dig att uppehålla vid denna starka känsla.

Tid finns väl ändå?

Kan du tala med någon om det här, lätta på "trycket" liksom? Det kanske kan vara något. :-)

Comment

det är ju det att det är väldigt svårt att låta bli att titta på barnkläder eller inte tänka på barn då min sambo har barn..har pratat med andra personer om det..hjälper inte direkt. Så känner mig hopplös.

Comment

OK, förstår... Hmmmmm. Jag kan bara tänka mig hur det känns och är, men förnuftsmässigt så är det nog en väldigt stark drivkraft du upplever. Jag vet inte om det dessutom kan förstärkas efter abort?

Får jag fråga varför din sambo vill att ni ska vänta just nu?

Comment

Hej

Ofrivillig barnlöshet är helt enkelt så många känslor; sorg, vrede, frustration och ännu fler . Det vet alla som är eller har varit där. Det är så svårt att undvika barn, barngrejor allt som får oss att tänka på barn. Men du kan göra det lite lättare för dig själv om du under en tid inte googlar, barnkläder och barnsidor av olika slag. Inte söker informationen själv. Jag tror också att du behöver börja aktivera dig mer med, träning, hobbies, vänner och sånt som gör livet bra för dig. Om du inte just nu får något jobb, kanske du kan gå någon kurs i skolan för att känna att det händer något. Arbetsförmedlingen kan säkert hjälpa dig med detta. Eller om du kollar upp det själv. Har du någon vän som varit i samma situation som du med arbetslösheten, hur gjorde han/hon? Testa alla kontakter du någonsin har IRl eller på FB eller släkt och vänner. Någon kanske känner någon som behöver folk för jobb.

Även om ni har bestämt att ni ska vänta så tycker jag att ni ska prata om detta, du och din sambo. Diskutera hur länge ni kan vänta om du inte får något jobb. Du behöver också berätta för honom hur du verkligen känner, efter aborten, på att vänta, på att inte vet när osv.

Jag tycker också att du ska kontakta ex din vårdcentral för att få prata om dina känslor kring aborten.

Varma hälsningar

Jennie HR

Comment

• Alice88
            Alice88 commented
            Editing a comment
            Såg detta svar nu 5 år senare. Jag har sen dess skaffat ett barn tyvärr blev det inte alls som jag trodde och jag fick förlossningsdepression. Har haft det väldigt tungt och jobbigt. Jag känner att första året med mitt barn blev bortrövad pga depressionen. Jag har haft lite liknade besvär att jag känner att jag vill ha ett till barn. Alltid viljat ha 2 barn. Men jag vet inte om det kommer bli så att jag får ett till. Ibland kan jag längta mycket för jag vill så gärna ta igen den förlorade tiden jag inte fick med mitt barn. Jag är såklart glad över att jag har ett barn. Blev också jobbigare då jag blev gravid men fick missfall. Det var tungt.

Tack för svaret!
        Working...
        X