När jag satt där hos barnmorskan för ca 2 år sedan o pratade om att eventellt sluta med mina pp för att försöka bli gravid så trodde jag aldrg att jag skulle sitt här o vara en av de 20% som inte lyckades bli gravida första året..
Jag och min sambo har försökt få barn i snart 1 1/2 år sedan. Vi förlovade oss i april 2012 .. jag känner att han är den rätta.. han jag ill gifta mig med o bilda familj med..
Det är bara det att den här jävla barnslöheten har gjort så vi hållr på att glida isär.. jag tror att jag har hamnat i nån slags depression.. jag so förr var en glad o sprallig tjej som följde med överallt har tappat lusten till allt.. jag kan känna för det ibland men sen ångrar jag mig och avbokar allt.. sambon har fått gå på 2 kalas/träffar med vänner medan jag har stannat hemma o legat i sängen.. vill inte träffa folk mer.
4 av mina närmsta vänner har fått barn precis.. det har tagit mig mkt hårt då vi började försöka innan o det vr ju meningen att vi också skulle ha fått nu...
Vi har gått igenm utredning ... inga fel hittade. ska tillbaka nu i höst o höra hur vi ska gå till väga.. sambon är inte sugen på ivf insemination mm han vill få till ett barn själv säger han... det stressar mig ännu mer o jag tror inte han är redo för barn än=( det märks på honom...
jag har hamnat i nån slags depression tror jag.. o sambon med. jag orkar knappt ha sex längre..intresserar mig inte o jag hatar att behöva ha sex vid ägglossning för man är så rädd att missa en chans att bli med barn...
jag var förut kramig och pussig men inte ens det längre... sambon känner att vi glider mer o mer ifrån varandra o enligt honom försöker han med allt för tt göra mig glad men det gör han inte.. han tror det handlr om att klippa ut små hjärtan ur papper o fixa disken 1 ggn i månaden gör det... jag hade hellre föredragit att han lyssnade och förstod, stannade hemma med mig istället för att lämnade mig hemma själv .... eller bara fanns där när jag var ledsen..
är det för mkt begärt? ... känner inte igen mig själv längre... vill ha tillbaka mitt gamla jag .. o sambon också.
Jag är rädd för vad som komm skall om vi int blir gravida snart.. jag hatar denna brnslöhet.. det förstör oss.. vi skulle ju vara ´lycklga o allt skulle ju vara så bra.. nu när bestät oss för att skaffa barn....
Comment