Announcement

Collapse
No announcement yet.

Undertryckt illska!

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Undertryckt illska!

Provar att skriva i denna tråd då mitt "problem" gör mig stressad.

Det är så att jag har MASSOR med frustration och illska på lager. Jag vet inte hur jag annars ska förklara detta.

Jag har i säkert tio år undertryckt allt vad, illska, frustration, irritation och aggresivitet heter. Jag tror det bottnar i en för mig mkt svår uppväxt, då jag är högkänslig och blev utsatt för mkt "bråk och skrik", vilket som kanske för vem som helst inte hade sett så farligt ut uppfattades för mig som rent hat.

Hursomhelst så har jag det inpräntat att illska och aggresetivitet är det värsta som finns. Och att det alltid sårar någon - det gör att jag aldrig släpper ut dessa känslor. Förutom hos min (på min) pojkvän. Då han är den enda människa jag är tillräckligt trygg med för att göra det.

Jag känner dagligen på jobbet, och i andra situationer mkt frustration. Irritation mm. Men jag stänger in det, kapslar in det och trycker bort det. Detta gör mig sjukt stressad och otrevlig när jag väl är hemma. Där jag kan slappna av och undermedvetet ta ut det på min sambo.

Till saken, att jag vet inte hur man hanterar illska, finns det någon där ute som kan hjälpa mig? Någon som suttit i samma sits? Tänker att det måste det ju göra, jag kan ju inte vara helt ensam om detta

Nu är jag gravid i 17:de veckan och hormonerna sprutar och pendlar friskt på mina känslor! Känner att detta är något viktigt att ta hand om så inte hela min relation, eller hela jag går sönder.

SÅ tacksam för svar!

När man är ensam får man sitta ner och smälta ner allt. Man får processa igenom allt och känna efter hur det känns. När man har andra runt omkring sig kan man säga att man inte är på humör och gå någonstans där man kan vara ensam och det finns nog flera vägar att gå när man ska bearbeta allt som man har tryckt inom sig, det är bara att hitta en som passar en själv.

What hurts the most is that the memories I used to hold so close to me are now the memories I wish I could forget.

Comment

Det är inte bra att kapsla in och trycka undan känslor vilka som leder bara till dåligt mående/ångest/ont i kroppen mm. Kanske du skulle testa terapi och lära dig hantera ilska och kunna säga till när du blir arg tex på jobbet. Och bearbeta det du varit med om så du kan slippa den undertryckta ilskan du bär på. Att man ibland kan bli arg är något normalt och inget farligt utan något sunt

Comment

Working...
      X