Announcement

Collapse
No announcement yet.

har jag någon diagnos?

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• rea.st
    started a topic har jag någon diagnos?

har jag någon diagnos?

Hej!

Jag är en 12år gammal tjej som är väldigt annorlunda än andra i min ålder.

Jag tänker konstiga tankar och har annorlunda teorier, som t.ex att det sitter människor i taket eller att ingen är normal.

Till och med mina vänner - dom få jag har - tror att det är något fel på mig.

Jag är inge bra på matte men minns mer en hälften av alla nummer plåtar jag sett.

Jag har jätte dåligt minne, om det inte stått i en bok eller varit ett problem.

Jag har typ två personligheter, den ena älskar att prata om precis allt och har ingen egen vilja.

Men den är mer som ett skal för min riktiga personlighet som hatar att prata blir obekväm i sociala situationer och kan inte fokusera så bra och är ganska paranoid.

Många tror att jag antingen är schizotypal, schizoid eller har borderline personlighetsstörning.

Och jag kan inte göra två saker samtidigt

Snälla hjälp mig

//rea.st

• replied

Vet du vad?

När man är 12 år är det mycket som händer, tankarna blir annorlunda , kroppen förändras och man får en helt annan syn på saker i takt med att man växer.

Jag tror inte att det är sådär jättebra att du engagerar dig och läser en massa om psykiska diagnoser - det är du på tok för ung för.

Det här forumet är kanske inte rätt plats för dig att vända dig till.

Jag tycker att du ska prata med någon vuxen istället. Skolsköterskan kan säkert hjälpa dig, eller någon av dina föräldrar.

Om du inte tycker det känns bra kan du gå in på : bris.se

dit kan du ringa om du behöver prata med någon vuxen och du kan även chatta på den sidan och prata om dina problem.

Sköt om dig!

Leave a comment:

Working...
X