Announcement

Collapse
No announcement yet.

4-åring med Asperger

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Hoppas verkligen att du får må bra över jul, ska hålla tummarna stenhårt för det. Försök att släppa det du inte kan påverka just nu, och njut av det du kan.

Då kanske vi går igenom utredningar med barnen tillsammans i vår då! Min son ska ju utredas någon gång mellan jan-mars. Vi åker ju på semester i slutet på februari så de visste inte om de skulle hinna innan dess.

Just nu är maken med lillan på rummet, hon har haft ett utbrott som har varat i 40 min än så länge och hon skriker än. Så himla tröttsamt! Hon repeterar samma mening som hon började med för 40 minuter sedan och jag orkade inte ta det så maken fick göra det.

Hoppas att det vänder snart så att vi kan njuta av julen istället...

Kram

Comment

• Än så länge ganska bra... Ska ta det lugnt idag och försöka inte stressa upp mig.. Tror dagen blir bra, kvällen ofta värre.

Visst är det jobbigt när barnen får utbrott eller låsningar. Lilleman är ofta svår att hantera framför allt då jag inte har tålamod av stål just nu. Ska bli skönt att gå vidare med honom, men samtidigt lite jobbigt. Vet att den diagnos han kanske får inte ger samma stöd i skolan tyvärr... Då kan det ju bli tufft för honom, lärarna och för oss. Men det är väl bara att hoppas på det bästa.

Hoppas lillans utbrott ger med sin så att ni kan börja fira en fin jul. Var det något speciellt som triggade igång det??

Kram!

Comment

• Hon drack två glas och ville inte äta, då tog jag glaset och sa att hon fick dricka mer när hon hade ätit lite. Det var allt som hände, men det räckte.

Hon sitter här nu och gnäller lite, men hon skriker åtminstone inte...

Jag känner lite som du med diagnoser och skolan. Om min son "bara" får ADD diagnosen tror jag inte att så mycket kommer att hända i skolan. Om han får AS diagnosen (vilket jag tror) kommer mer hjälp att sättas in och man kommer att anpassa mer åt honom. Inte för att jag vill att han ska få massa diagnoser, men jag vill att det de kommer fram till ska hjälpa honom i skolan.

Nu håller jag mest tummarna för Vårdbidraget som vi sökt. Svaret får vi i början på januari...

Comment

• Håller tummarna för er att ni får vårdbidrag!

Visst kan det vara tufft med diagnoser. Tycker det är gräsligt att inte behovet styr, att det måste finnas ett papper på problemen/svårigheterna för att få rätt stöd Men utredningarna är ju till för att hjälpa så jag är för dem i alla fall...

Hoppas för din sons skull att han får rätt stöd när utredningen är klar.

Skönt att lillan har lugnt ner sig... Ja det behövs inte mycket för att trigga igång utbrotten...

Comment

Working...
          X