Announcement

Collapse
No announcement yet.

Äntligen får vi en utredning!!!!!

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• started a topic Äntligen får vi en utredning!!!!!

Äntligen får vi en utredning!!!!!

Det har tagit 1½ år att få till stånd en utredning av min nu nästan 13 åriga dotter, men nu är vi äntligen där!!! Är så glad för detta Så ni som kämpar med att få tills tånd en utredning* GE INTE UPP!!!! Vet ej vad min dotter lider av men antingen ADD el.Asperger utifrån det jag kan tyda...men vi får se i slutänden va som sker skall i allafall bli skönt att göra detta och förhoppningsvis få några svar!

• replied

Hej! ser att det var ett tag sen du skrev detta =) Själv har jag en pojk på 10 år.

När han var 5 (nästan 6) Tyckte förskolelärarna och bvc att man skulle göra en utredning på han. Tog nästan 1 år innan vi kom till Bup! Var där och sprang i ytterligare nästan ett år, hon kom fram till att han hade ADHD, men trodde att han hade något mera, men kunde inte sätta pricken på att så att säga. Så vi skulle bli skickade till barnhabiliteringen. Tog månader innan vi kom dit! Väntar fortfarande på en utredning.

Det som har hänt är att doktorn kollat på han och skrivit ut medicin, men längre har vi inte kommit på 4 år! Men hoppas att det sätter igång snart, har ringt och försökt pusha på. Även skolan! man blir lätt trött!!!

Leave a comment:

• replied

hej dotter

det är klar att ni har rätt till ni Wisk nu

en som arbetar inom skolans konstiga väggar

ibland undrar man

Leave a comment:

• replied

Diagnosen blev lätt utvecklingsstörning = den kongnitiva förmågan (inlärning,förståelse) och ADD... Nu väntar medicinering vilken jag hoppas skall ge henne mer sinnesro och större glädje till livet! Hon börjar högstadiet till hösten och skolan hon ska gå på verkar vara mycket engagerade Hoppas på det bästa nu

Leave a comment:

• replied

Hej Dottern

Tack vännen!! Ja du det är juh så mycket svårare när de ej är utagerande och övertydliga liksom jag vet! Bra att du står på dig!!! ge dig aldrig! Det är ju för våra barn vi gör detta! De har rätt att veta vem de är med alla deras förmågor och egenskaper * Så nu är ni igång då? vi är i princip klara nu väntar bara på att få en tid för utvärdering och reslutat.

Önskar dig en fiiin påsk!

Leave a comment:

• replied

hej stort GRATTIS o LYCKA TILL, har själv kämpat i ca 6 år för min son, han fick en utredning som 6åring men ingen diagnos pga att han va "gränsfall", har tjatat till och från efter det om en ny utredning, bytade bup i augusti och fick i oktober igenom en ny utredning. men pga att skolan inte kunde göra ett wisktest för han fick ett genom fört för 6 år sen så hade han inte rätt till en ny nu, men till påsk börjar vi med wisktest och sen drar vi igång med ADHD och asberger utredning*

Leave a comment:

• replied

Tack så jätte mycket !! Ja nu hoppas jag att vi får lite klarhet och verktyg

Leave a comment:

• replied

Skönt att höra! Hoppas det löser sig och blir bra för er!

Leave a comment:

• replied

Texten försvann ovan. :P Jag skrev att jag är glad att din dotter får den hjälp som hon är berättigad till

Leave a comment:

• replied

Mina hjärtligaste gratulationer.

Leave a comment:

Working...
X