Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mår som en påse skit

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Mår som en påse skit

Hej!
    Lidit av återkommande nedstämdhet / depressioner sedan barndomen..
    Och nu är det dags igen. Såklart...

Det jobbigaste tycker jag är att jag liksom tvingas välja mellan "pest eller kolera": att inte medicinera och fortsätta må dåligt ELLER att medicinera och inte kunna sova.

Det här gör extra ont eftersom det går ut över mitt älskade lilla barn :'(
    Jag orkar liksom inte vara någon bra mamma.. Har ingen riktig ork, ingen energi.
    Det känns så sorgligt. Och även insikten om att dessa problem aldrig kommer att försvinna... Att jag alltid kommer att dras med den här skiten - depression.

I helgen var det första gången jag funderade över självmord och det skrämmer mig.
    Det har varit så mycket problem runt omkring och jag har tappat så mycket tillit till människor, vilket gör att jag har dragit mig undan och sagt upp förra bekantskaper. Nu - det senaste är problem med såväl vänner som svärföräldrar och en svärmor som tycks frysa ut mig. (Har skrivit mååånga trådar här)

Gick tidigare i KBT men det hjälper endast kortvarigt.
    Sist skulle jag lära mig att lita mer på mig själv, sätta gränser, säga ifrån ... Och vad har det lett till? Brustna relationer och besvikelser, precis det jag varit så rädd för...

När man står upp för sig själv kommer det finnas personer som inte gillar det men se det så här: om de inte kan acceptera att du helt plötsligt inte accepterar vad som helst utan säger vad du känner mm är de verkligen värda att ha en relatione med? Ska inte de man har en relation med acceptera en hur man är och respektera en och ens åsikter även om de skiljer? Det kostar att stå upp för sig själv ibland och kan vara tufft men det viktigaste är att man varit sann mot sig själv och stått upp för sig själ.

Vad är det för medicin du ätit som ger dig sömnproblem? Har du pratat med läkaren om det finns annan medicin?

Finns flera olika terapimetoder KBT kanske inte funkar för dig utan du kanske behöver annan form av terapi. El så kanske det är terapeuten som inte kan hjälpa dig helt. Inte ovanligt man ibland får byta terapeut el metod för komma vidare. Har man problem och går i terapi ska man märka förbättring ganska omgående gör man inte det ska man ta en diskussion med sin terapeut och även rannsaka sig själv (har jag varit helt ärlig i terapin, gör jag det terapeuten ber mig om mm).

Comment

Working...
    X