Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hur blir man frisk?

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Hur blir man frisk?

Deprimerad, självmordstankar, självskada och ätstörningar i 6 år nu, hur tar man sig ut?

Jag försöker leva ett normalt lev men det går inte. Det finns så mycket som stoppar mig på den sociala biten och min kropp orkar inte riktigt med allt.

Mitt jobb tar den mesta av min tid, men hur bryter man mönstret? Hur lär man sig ta det lugnt och kunna ta det lugnt innan tankarna och livet kommer ikapp än? Och hur lär man sig att ta tid för att få hjälp?1

Träningen får mig att andas, återhämta mig ett tag i psyket men min kropp den skriker efter vila!

Maten är äcklig. Jag är less på allt mat och lusten till att äta finns inte där. Portionerna är små och äts sällan och vikten har rasat. 5 kg på 1 månad vilket är mycket för mig med tanke på min längd.

Lusten till att skada mig finns alltid där. Hur bryter man sig ur från mönstret? Hur slutar man efter 6 år?

Mitt liv är inte kvar jag går på automatik. Jag orkar inte mer

Med risk för att möjligen verka totalt aningslös, men går du i terapi? Medicinerar du? Har du någon kontakt på en, för ändamålet, lämplig enhet?

Jag tänker att det gått sex år och kanske är det här inget som du klarar själv, även om du upplever en temporär lindring av dina symptom mha. hård fysisk träning och kanske även genom att hålla dig strängt sysselsatt på ditt jobb.
    Last edited by RoughTimes; 2016-08-07, 16:26.

Comment

Working...
    X