Announcement

Collapse
No announcement yet.

varför är de så

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• varför är de så

jag och min sambo vill flytta till en ny stad.
    men jag är jätterädd. jag vet inte varför, kanske för att de varit jobbigt i min uppväxt med flytt.
    jag är deprimerad och ledsen. vet inte vad jag ska göra.
    den nya staden är fin men jag känner ingen alls.

borde inte allt bara kännas roligt och kul? vad är de för fel på mig?

Varför ska ni flytta?

Är det ett gemensamt beslut eller "vill du vilja" för konflikträdd, en följare eller av andra skäl intalar dig att det är ett gemensamt beslut?

Sliter ni också upp barn från deras rötter, du är orolig att få bära skuld resten av livet?

Vem skulle inte vara jätterädd?

Jag skulle i alla fall vara helt knäckt... även om "rätt"....

Comment

Fråga dig själv:Altid dig SJÄLV.Vad är grunden till denna osäkerhet.Kanske tvekar du om han kommer stötta?El om du verkligen vill flytta från stan.
      Mkt som ska passa in.Ex Jobbet och resväg?Kompisar kanske du får längre till dem?Eller så ligger dess negativa från förr(Det är bara så ''jobbigt'')
      Flytt är så negativt svettigt och urk!De som inte flyttar SE hur lätt de har de är ena rediga ''orädda positiva människor''.
      Är man (lite osäker med alla dessa svar)Så blir det som en osmord ''dörr''man hänger upp sig och flyr snarare en ÄR ärlig med sin person.
      Visst kanske du kommer trivas(skapligt) dit du skall.Men för att finna sin plats så krävs uppriktighet och känna efter SJÄLV.Valet är def inte lättare om allt med FLYTT har förföljt en igenom livet.
      Ett annat råd varför inte sätta ut en kontaktannons om du vill flytta med honom.Ngn att hälsa på när inte han är hemma?
      Knet fick med mkt bra (som alltid)..

Comment

Trivs inte i stan vi bor i nu. har inga barn.
        gemensamt beslut.
        men jag mår ändå skit skit skit av detta.

Comment

och ja.. i min barndom finns många negativa flyttar.. så de ligger nog där och gror.
          jag är också deprimerad.

Comment

Att bli tvingad av ngn som flytt.Blir som en tung börda.Men det verkar som ni bägge vill flytta?Du tvekar ju så flytta inte då.Vänta tills du är 100% redo.
            Redo att erövra världen och bejaka dina känslor.Som vägleder dig framåtr en som stoppar dig.Nä var inte FÖR snäll!
            Säger han imot(dina val) så är han inte man nog för DIG.Sedan allt det positiva ''glädjen''var redo på att det kan ta tid.Låt allt gro in och låt din man ta del av din berättelse.
            Mot ''nya'' du!Mot starkare Ni!Ta hand om dig!Strangeway

Comment

ja vill bo nära min familj. så vi flyttar dit. känns bra nu.

Comment

Så ni flyttar alltså för att komma till DIN egen familjs hemstad? För att du vill bo nära din familj så flyttar alltså du och din sambo dit där de bor... och din sambo är lojal och följer med dig alltså..

Men så bra att det känns bra för dig nu..... hur känns det för din sambo då?

Comment

Då är det en helt annan visa!Bra att det ordnade upp sig.Kan bli många funderingar om flytt när man är /var tvivlande.
                  Närmare släkten och att det känns och blir bättre.
                  En fråga det känns endå lite som du tvivlar(Alla ska ju vilja detta inte bara ''familjen'' el din sambo)
                  Ingen som drar i dig och tvingar hoppas jag ?
                  Men jag kanske har fel.Mvh/Strangeway

Comment

Working...
                  X