Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ibland är det svårt att hålla modet uppe.

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Jag har stött på flera i mitt arbete som har luckor (anställer en hel del folk själv) och har även närstående med CV:n som har luckor pga depression mm. Alla arbetsgivare är olika men personligen föredrar jag en rak och ärlig dialog, men framförallt vad personen i fråga lärt sig om sig själv osv av det som hänt. En person som varit utbränd har i många fall lärt sig hantera stress bättre än andra och också fått förståelse för arbetsklimat som inte är produktiva, vilket jag som arbetsgivare tycker är värdefullt. Det handlar om att lägga ett pussel av individer som tillsammans blir en bra grupp, inte bara vilka uppgifter som ska utföras och ett klockrent CV.

Fundera på vad dina situationer skapat för självinsikt och hur det kan vara en styrka i det jobb du söker, om frågan dyker upp.

Comment

Japp, det är lite det jag menar! Svårigheter kan också ge styrkor och erfarenheter som är väldigt värdefulla. Dessutom att reagera på en sjuk omgivning (som det ofta är) med utmattningsdepression är naturligt. Det tror jag de flesta med någorlunda kontakt med sig själv inser.

Comment

mm genomlidit både bra och dåliga chefer så vet vad man kan utsättas för. Just nu är jag på en arbetsplats som inte kan anställa fast jag trivs super bra, fast blir väl att leta sig därifrån till någonstans där man kan börja tjäna pengar. Att jag trivs bra på en arbetsplats är viktigare än att jag kommer tjäna hur mycket som helst. Jag vill bara hitta en bra arbetsplats där jag kan utvecklas.

Det är bara det att energin till tilltro är lite låg just nu. Jag kämpar med att orka med alla mina problem just nu och det är inte uteslutet att medicin blir aktuellt igen. Något jag helst vill undvika men ibland så kanske situationen kräver det. Jag för en diskussion med arbetsförmedlingen om min situation fast inte fått något direkt konkret. Fas 3 närmar sig med stormsteg. Söker allt möjligt i nuläget än jag kanske inte direkt är kvalificerad.

Kan väl säga såhär, hade jag vart i denna situationen för några år sedan hade jag nog lagt mig ner i sängen och dragit täcket över mig. Fast jag kämpar så mycket jag bara kan. Nu kan man bara hoppas det blir någon form av utdelning. Stilla tankarna på framtid och hitta en balans. Så visst har jag tagit tillvara på hur man klarar av en del dåliga situationer fast alla har en smärtgräns tyvärr.

Man kan bara hoppas på det bästa i nuläget.

Comment

Kör en liten uppdatering. Blev inget jobb där jag arbetstränade för jag råkade ut för någon form av kontakt allergi så mina händer såg hemska ut. Detta gjorde givetvis att man kände sig värdelös trots det inte är mitt fel. Hamnade i fas 3 och har ingen som helst hjälp längre med att ta mig framåt trots jag bett om hjälp av af. Man får ingen extra hjälp vid fas 3 enligt min förmedlare vilket gör att jag inte känner mig mer positiv.

Söker jobb o försöker hitta en väg framåt fast det är svårt. Less på att det aldrig riktigt löser sig.

Comment

Working...
          X