Jag vill gärna ha en diskussion eller ett samtal kring denna bok!!
Jag har precis inhandlat boken "Den mörka hemligheten - att lämna det förflutna bakom sig och skapa ett tryggare liv" Skriven av Dan Josefsson och Egil Linge. Detta är en fristående fortsättning på "Hemligheten" om anknytningsfaser i barndomen och om hur de påverkar relationer genom livet...
Jag har bara läst första kapitlet än men redan fastnat i något som jag inte kan förklara eller sätta tumme på. Jag har alltid haft svår med relationer... min familj, kompisar, vuxna, släktingar, killar/män, barnen i skolan (i mitt jobb som pedagog) och mina egna barn. Jag känner igen mig i beskrivningen av att få utbrott av ilska. Jag SKÄMS för det!! Framför allt ilskan jag utsätter mina barn för. Jag riskerar att göra dem traumatiserade om jag inte redan gjort det.
VAD I MIN BARNDOM gjorde mig till ett monster?? Jag har aldrig varit utsatt för övergrepp av något slag, inte förlorat en närstående etc. Jag minns inte mycket av min barndom... Inga känslor etc. Älskade mina föräldrar mig?? Jag vet än idag inte om de visade mig elen och omsorg när jag var barn... Kan det ha varit orsaken?
Jag inser att det är svårt att få till en diskussion eller ett samtal här men skriv gärna om DINA erfarenheter. Jag tror man lär sig bäst om sig själv genom att berätta och dela erfarenheter/tankar
Comment