Announcement

Collapse
No announcement yet.

oälskad

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• oälskad

Jag hatar känslan av vara oälskad, det är så jobbigt att känna man är oälskad. Har en pappa som säkert älskar mig men han säger det aldrig hans sätt visa kärlek är via pengar. Har en kompis som ocå säkert älskar mig men han visar oxå det via pengar. Jag vill hellre ha ord än pengar. Försökt förlara för min vän att ord är viktigare men verkar inte gå hem. Så trött på känna mig oälskad och känna att ingen finns där för mig alltid. Aldrig upplevt riktigt kärlek, aldrig upplevt någon säga till mig "älskar dig" Alltid känt mig oälskad den där jobbiga som alla tar handom men egentligen ingen inte älskar.

Livet är lite av ett lotteri. Är själv urkass på att skapa nya relationer och speciellt nära sådana. Och ännu sämre på att vårda mina relationer.

Men jag har haft tur. Turen att ha en familj som älskar mig. Turen att råkade under ungdomsåren dras in i föreningslivet och där fick vänner för livet.

Den som av olika anledningar missade de där viktiga åren, eller som kommer från en dysfunktionell familj, eller som isolerat sig för att mått dåligt, eller som bara bryter normen aningens aningen, eller som gjort några feldrag, hamnar ofta ute i kylan.

Livet är inte rättvist. Så ledsen att du känner som du gör. Hoppas en dag att du kan bryta detta, få känna dig älskad. Nå dit genom att du arbetat för det. Eller att turen vänder, att just du får tur.

Jag är ingen expert, bar ledsen att du och så många bär den känslan.

Comment

Working...
    X