Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pojkvän var otrogen med sitt ex - hur går man vidare?

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Pojkvän var otrogen med sitt ex - hur går man vidare?

Jag har alltid haft svårt att lita på folk. Det började när jag var 17 år gammal och blev sviken av en kille jag var kär i då, vi var inte tillsammans men på g och sen valde han en annan tjej över mig. Därefter förlorade jag min bästa vän, för att sedan inleda ett kk-förhållande med en person mest bara för att få bekräftelse, men det slutade istället med att personen tryckte ner mig och jag blev mer och mer osäker och kände att kärlek och känslor är inget för mig, den enda man kan lita på är sig själv.

Så kom dagen då jag träffade honom. Killen jag lärde mig att älska, som fick mig att tro på kärlek och allt vad det innebar igen. Vi började träffas i september, fick känslor för varann runt nyår och blev tillsammans officiellt i april. Visst har vi haft lite småbråk och sådär men i det stora hela har vi ett väldigt bra förhållande, man är som nykär och han har upprepande gånger sagt att han aldrig har känt såhär i sitt 25-åriga liv (trots tre förhållanden innan mig). Jag har även berättat om det jag varit med om, sagt att det värsta jag kan tänka mig är otrohet, det är verkligen det ultimata sveket och han höll med.
    Allt var perfekt.

Tills dagen kom. Vi hade bråkat, skiljdes åt lite halvt som ovänner för ingen ville ge med sig, jag åkte iväg och skulle jobba natt och han skulle träffa kompisar och dricka (till storyn hör att han är en riktigt "partyprisse", krogen är vad som har gällt varje helg sen han var 18 typ, men sen han träffade mig så har han faktiskt dragit ner på det).
    Vi börjar snapa under kvällen, den spända stämningen släpper ju mer han dricker och runt 4-tiden slutar han svara. Han har väl somnat, tänkte jag.
    Sen kommer jag hem på morgonen, han ligger däckad i soffan och jag ska vara snäll och hjälpa honom in i sängen. Tycker på hans mobil för att kolla vad klockan är (min låg redan i sovrummet) och där är det. Ett oläst sms från ett okänt nummer, skickat kl 05 på morgonen. Jag får en dålig magkänsla, kollar upp numret - och ser att det är från hans ex.

Utan att tänka går jag in i konversationen och läser... Och jag vet inte om jag ångrar att jag gjorde det eller inte.
    Det var hon som började skriva, frågade om jag skulle sova där varpå han svarade att jag jobbade. Och så var det igång. Hon bad honom att knulla henne, hårt, bakifrån, slita henne i håret - han visste ju hur skön hon var, han visste ju att han kunde få henne att komma på två minuter.
    Och min pojkvän spelade vidare. Skrev att han ville knulla henne, att hon skulle koman förbi - det enda som gjorde att de faktiskt inte sågs var att ingen orkade åka till den andra. Hon skickade nakenbilder, han bad om mer, sa att han fick stånd. De sa till och med att de skulle ses på fredagnatt, under festivalen som vi alla skulle på i stan då.

Jag har aldrig blivit så sviken i mitt liv. Aldrig. Jag grät, jag skrek, jag frågade hur fan han kunde - vi skulle ju flytta ihop om en månad, jag hade sagt upp min lägenhet. Han var fortfarande full, fattade ingenting. Jag lät honom sova ruset av sig, väckte honom ett par timmar senare och så tog vi diskussionen.

Han ångrade sig, absolut. Han hade varit ASpackad (men givetvis är det ingen ursäkt) och han grät, berättade mörka saker om sig själv om hur dåligt han egentligen mår psykiskt, att han känner att han är en så dålig människa som inte förtjänar mig.

Jag förlät honom. Jag älskar honom. Ja, han var otrogen, men det var i alla fall inte fysiskt. Visst svider ord också men det var på fyllan. Jag väljer att ta den ursäkten, och jag vill inte höra några predikningar nu eller tillrättavisningar. Jag har gjort mitt val och lever lite efter mottot "en gång är ett misstag - andra gången är det ett val", men ändå... Hur går man vidare?
    Jag tänker inte på det lika mycket längre, iaf inte på vardagar och så vidare. Men så fort det är alkohol med i bilden och jag inte är med honom när han dricker kan jag inte slappna av. Jag ligger sömnlös, ligger och oroar mig. Tänk om det händer igen?
    Jag vet att jag måste acceptera det hela om jag ska kunna gå vidare och tänka i banorna att händer det så händer det och då är han inte värd mig, men jag VILL JU INTE att det ska hända igen.
    Kan man begära att han ska sluta dricka? För det är ju bara vid dem tillfällena som jag blir orolig.
    Mehr Infos zu den Doodle Fruit Games 2016 unter g.co/fruit #GoogleDoodle
    Last edited by m94; 2016-08-13, 04:38.

Det man inte ska göra är att lita på ngn.På pojkvännen-flickvännen.Bara för att man bor tillsammans el ska flytta ihop.Så ställer det nu en ännu bättre nivå att lita på varandra.Ställ krav på varandra.Ge inte upp eran grund trygghet.Vad ni bägge tycker/tänker om vad som är rätt och FEL.Prata på en gång om ni känner obehag!Men en viss egentid som att gå ut på varsitt håll kan höja kärleksbarumetern.
    Ångra att du läste nää gör inte det.Bättre nu en om de hade gjort slag i saken.Träffats och haft sex.DÅ om ngt hade han varit illa ute.Sedan detta att du läste smset.Han var mkt ful att bara låta henne få det svaret.Nej sedan att han mådde s*it psykiskt el var så mkt full ''Jag menade det inte ju''det är att vara otrogen(minst lika fult som att ha sex)OK du förlät honom men DETTA kommer endå ligga som en dimma LÄNGE TILL tyvärr.Han var ju DEF kränkande.Oärlig och ful mot dig Dig som han älskar och snart ska flytta tillsammans med.Du hans underbara flickvän.
    Hur göra?
    Tjejen stampa ned foten.Fast det inte blev slag i saken(sex med sitt x)Så låt han igen få kontakta sitt x .Men då är du med(ser när han kontaktar henne)Inge sms DÅ!Han ska berätta att han var mega full till sitt x och att han bara älskar dig.Och att han inte vill att Xet tar kontakt med honom igen.Sedan ska du visst ställa mera krav på din kille.
    Alcohol är inte hans grej(kan inte hantera detta så bra)men förbjuda helt blir nog svårt.Men måste han gå ut så ofta?Prata om max 2 ggr i månaden?Prata med honom om allt detta inte bara ''förbi varandra''utan sitt ned och prata på riktigt.Detta kan vara en bit på vägen så du kan lita på honom.Då får ni bägge en bättre bild på vad ni tycker och tänker.
    Att fly här är inte räddningen att fly in på djupet är eran räddning!Lycka till med detta och att ni får många underbara år tillsammans.Med underbara kärlek och tillit.
    Mvh/Strangeway!

Comment

Originally posted by m94 View Post
      Kan man begära att han ska sluta dricka? För det är ju bara vid dem tillfällena som jag blir orolig.
      Alkohol är trots allt inte en hallucinogen drog, utan det är en ren hämningsbefriare. De beslut som tas under inverkan av alkohol, har ofta(st) sin grund i tankar som funnits närvarande även utan alkoholpåverkan. Men utan alkohol så finns den inre spärren fortfarande kvar.

Jag skulle inte sätta alltför stor tilltro till hans efterhandskonstruktioner och förklaringar om jag var du. Dessutom kan du aldrig kontrollera hans tankar, varken med eller utan alkohol. Det enda du kan försöka kontrollera/begränsa effekterna av genom att (försöka) förbjuda honom att dricka alkohol är din egen brist på tillit.

Last edited by RoughTimes; 2016-08-13, 12:20.

Comment

Du väljer att vara i relation med en "partyprisse" som super så hårt att han förlorar omdömet. Du "råkade" läsa hans telefon och fann detta av en slump. Om vi ser lite på sannolikheten att du råkade upptäcka den enda gången han gjort något liknande så är den väldigt liten. Dvs mest troligt är att han någon gång på fyllan gjort liknande eller värre.

Och om du tänker efter så vem kan någonsin lita på något som super så hårt? Han kan ju inte ens lita på sig själv, så varför skulle du göra det? Och om du tänker ett steg till så varför behöver han detta så mycket att han är beredd att riskera såra dig och förstöra er relation?

Så frågan är egentligen inte om du ska "begära" att han ska sluta dricka. Frågan är varför han inte avstår att dricka på det gamla sättet för att han vill avstå?

Min gissning är att han inte riktigt är mogen för en seriös relation ännu. Han behöver få vara med killarna som innan, vara den personen. Så frågan är nog mer om du vill vara med en "ung kille som ser det som väldigt viktigt att festa som alltid gjort" eller en man som vill samma som du?

Du sitter lite i en rävsax, för om du tvingar honom så blir det lite som mamma och son. Surmulet så får han inte leka med de andra barnen. Ni måste mötas som två vuxna, han måste vilja lösa det. Inte bara komma med löften och sedan supa som innan.

Men jag är ingen expert. Jag tycker att det är lättare att förlåta snedsteg om är under påverkan. För i någon dimension så kan sägas att "inte var han" helt (även om jag skulle ha svårt köpa det helt). Men handling har konsekvens. Att han inte själv sagt han inte vill dricka så mer betyder att han vill "komma undan" detta, hoppas du ska förlåta och glömma och så är det som innan.

Comment

Att kunna lita på varann i en relation är tämligen grundläggande. Det handlar inte bara om att du förklarar hur du känner, han måste samtidigt vara intresserad av att minska din oro (ett sätt att visa omtanke om att du ska må bra).

Comment

Working...
          X