Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vilket psykologiskt fenomen är detta?

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Vilket psykologiskt fenomen är detta?

Hej!

Lite osäker på vart detta inlägg borde ligga men jag undrar om någon vet vad ett psykologiskt fenomen som innebär att man ser en person ofta och därför får starkare känslor för den heter? Minns att vi tog upp det på en psykologilektion och då var det en film om en person som var kär i en annan och därför såg till att de stötte på varandra ofta vilket gjorde att objektet för kärleken tänkte mer på personen.

Är ämnet socialpsykologi du syftar på? Kanske en informell grupp?? Jag är inte vidare insatt i psykologi men är du ute efter en mer specifik namn???

What hurts the most is that the memories I used to hold so close to me are now the memories I wish I could forget.

Comment

Ja precis, det borde ligga under socialpsykologi men det hade ett specifikt namn som jag inte kommer på...

Comment

Du har inte provat att kontakta en kunnig psykolog inom det rätta området och fråga den personen om hen har någon aning vad man pratar om? Kan du inte kontakta din lärare som du hade den lektionen med??

What hurts the most is that the memories I used to hold so close to me are now the memories I wish I could forget.

Comment

Working...
        X