Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ska börja i terapi.

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Ska börja i terapi.

I nästa vecka startar jag min samtals terapi.

Känner mig lite nervös. .. Den här sortens terapi är inte vanlig...

Jag har liksom själv valt ut min terapeut.

Än så länge en test.

Men hon är villig att ta sig an mig.

Jag har blottat mina tankar. Min svårighet till tillit har ruckats upp...

Jag har låtit en främmande människa ta del av mina djupaste tankar med risk för att återigen bli sårad...

Usch jag är knäpp!

Låter underbart Crow

du ska se att det blir bättre eller rent av riktigt bra!!

lycka till

Comment

Tack styggavargen.

Comment

Det är svårt, jobbigt att öppna sig...Bit för bit låter jag en del av min skyddande fasad rämna till marken. Du finns och du lyssnar på mig...

Jag var så spänd och nervös igår. Efteråt kändes det bra.

Comment

Vad skönt att det kunde få kännas skönt efteråt! Det är ju ett gott tecken. Kanske kommer det att gå lättare när du får goda erfarenheter av detta som kan uppväga annat. Du gör något mycket modigt.

Comment

Tack oklar.

Jo, var senast igår och pratade oerhört jobbigt med att blottlägga sina känslor.

Grät väl hemma efteråt.

Ska ha terapi i morgon igen.

Lämnade ett handskrivet brev till min samtals partner eller vad jag nu ska kalla henne. Så det blir väl att diskutera det!

Comment

Det låter som du jobbar väldigt bra i terapin. Jag har all förståelse för att det kan vara väldigt omtumlande, jobbigt och förknippat med rädsla. Det kan också bli och vara underbart och förlösande om man kan få bli sedd, bekräftad och förstådd. Jag hoppas det kan få bli så för dig.

Comment

Oklar. Ja... arbetar med mycket... att bla inte fly undan när det börjar brännas göra för ont. Har benägenhet till att vilja gå då.

Har svårt att gråta inför en annan människa bla.

Ja det är omtumlande. ..

Comment

Det är ju väldigt naturlig försvarsmekanism; att vilja gå då det gör ont. Det där med att inte vilja gråta inför någon annan känner jag igen. Har fortfarande inte klarat av det. Det kanske kommer för din del?

Comment

Oklar. Nja tårarna har förblivit inom mig...

Fått till uppgift att fundera ut tre anledningar till att vilja leva vidare och inte begå självmord. Som det är nu kan jag inte komma på en enda anledning.

Lever ju bara för andra inte för min egen skull...

Terapin gick i övrigt bra idag.

Comment

Bra att du känner att terapin går framåt (om det är det du menar med bra?).

Har du någon nyfikenhet kvar? Något du vill se om det händer? T ex se hur mycket terapi kan hjälpa en person som du? Det kan vara en anledning att hänga kvar... ett litet experiment?

Comment

Jo det är ett experiment.

Måste bara orka hänga kvar i livet också. ..

Comment

Ork är något annat än vilja... Se om du kan särskilja dem två så blir det kanske lättare att hitta anledningar till att leva? Orken ändrar sig med tiden.

Comment

Oklar.

Jobbar på för fullt med det och allting annat.

Har haft ont bröstet nu i tre dar... antar det är en stress reaktion pga hög press på jobbet nu. Hjärtinfarkten kanske kommer snart?

Försöker relaxa ta det mer lugnt.

Comment

Usch, den typen av stress också. Förstår om det blir för mycket...

Comment

Working...
                              X