Announcement

Collapse
No announcement yet.

Då är jag tillbaks igen...

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Då är jag tillbaks igen...

Livet behandlade mig orättvist. Inte första gången jag är här. Förlorade allt för en massa år sedan, firman gick åt fanders, jag blev lämnad och... Ja, allt jag åt helvete. Jag kom tillbaka. Gnetade mig fram, byggde upp en ny karriär. Pang! Jag jobbade till mig multipla magsår och en utbrändhet. Grattis till mig. Kämpar på, byter jobb, rehabiliterar mig, bygger åter upp ett liv. Det börjar ordna till sig. Gnetar ihop till en hygglig rörelse och börjar bygga upp den förmögenhet jag en gång förlorat. Pang! Min mor får en cancerdiagnos och jag är den enda anhörig hon har i närheten. En elak cancerdiagnos, dessutom. Spelar ingen roll, vi kämpar på. Jag utnyttjar mitt kontaktnät så mycket jag kan, rådgör med världsledande forskare på ämnet, ordnar nya läkemedel som är på forskningsstadiet, allt för att ordna till den situationen. Allt för att låta henne bli frisk. Det gick inte. Hon gick bort nu ändå. Så här sitter man med ett jobb man hatar, ensam, ogift och tragisk med bankkonto med 6 nollor och en massa värdelös, materiell dynga. Mina vänner är i 9 fall av 10 personer jag umgås med via arbetet och som jag inte har något särskilt gemensamt med, nästan samtliga är betydligt äldre än mig (60+). Det finns en massa tid, plötsligt. All den tid jag ägnade åt att försöka bota en sjukdom som ingen kan bota, all tid jag lade på att hjälpa henne... Jag har så mycket tid. Det är snart 6 år sedan jag var ute med en kvinna. Jag minns inte ens hur man gör. Jag har blivit gammal, tråkig och ful. Saknar attraktiva egenskaper, dessutom. Allt jag har är en vänkrets jag inte gillar, en stressig karriär som egenföretagare jag skulle vilja byta ut och gott om pengar. Vad nu det skall tjäna till. Talesättet "Jag skulle äga miljoner om tårar var guld" stämmer väldigt bra i mitt fall. Däremot är det en klen tröst för någon som egentligen bara vill ha lite själslig närhet. Också gärna sällskap vid frukostbordet och någons andetag att somna till. Istället sitter jag här och önskar mig en egen liten tumör så man kunde få ett slut på det hela. Visst, man är patetisk så in i helvete, men sådan är jag. En löjlig figur, helt enkelt.

Ja, vad skall man svara på detta, tänker ni? Jag önskar jag visste. Jag vet att det finns folk som har det värre, det behöver ingen påtala. Och jag vet att jag är gnällig, otrevlig och tjatig. Men jag behövde i alla fall få skrivet detta.

Beklagar sorgen! Har själv två morföräldrar som dött i cancer och det suger att känna sig maktlös, de bara sakta tynar bort helt enkelt. Så förstår att allt känns extra tomt just nu, du få ge dig själv tid att sörja, samtidigt som du kan utnyttja din vänkrets du inte gillar, genom att bara komma bort. Bara att prata med folk hjälper, vill inte dem lyssna, så finns det alltid journummer man kan ringa, för man måste få prata av sig när man genomlevt en förlust av någon närstående.

Angående kvinnor så kanske du bara skulle ta upp kontakt med många nya människor, i synnerhet om du letar efter en kvinna, du behöver inte ragga på alla dem, bara ha ett stort kontaktnät med kvinnor, det gör under med tiden. Du har förresten aldrig funderat på att skaffa en hund?

Bortsett från det försök hitta något du skulle vilja göra om du föreställer dig att du redan hade själslig närhet, sen brinn för det under tiden, brinn brinn brinn men bränn inte ut dig!

Sen tänk aldrig att andra har det sämre, för att när man mår dåligt så måste man tillåta sig själv att må dåligt utan att man skall tiga för att nån moraldemon i skallen tycker så. Tiger man så mår man bara sämre, gråter man ut, så lättar man på trycket inom sig.

Hoppas du kommer på fötter igen och kan börja sträva framåt igen emot någon dröm!

Comment

Ljuva bitterhet... men du sparkar på en man som redan ligger ner... sluta med det. Du är värd kärlek och omtanke. Börja ge dig själv det!

Kram till dig

Comment

Working...
      X