Announcement

Collapse
No announcement yet.

Varför ska man kämpa?

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Varför ska man kämpa?

27 år gammal, bor hos mamma, oskuld, okysst, tjock, finnig, arbetlös, lyckas aldrig behålla några jobb, har redan hunnit gå in i väggen en gång (fem år sedan nu, har fortfarande en del besvär med ångest osv), 230000 i studieskulder till ett yrke jag stressade sönder mig i och ett yrke det inte finns några jobb inom, alla idéer jag har talar alla om för mig är dumma, tappar intresset för allt jag ger mig in på efter en kort tid, jag är lat, hatar att städa så allt är en röra.. Dom här såkallade IQ-testerna på nätet visar jämt full pott, kanske dom gör för alla, vad vet jag, men jag är uppenbarligen inte tillräckligt smart för att leva ett vettigt liv iallafall. Ibland hade jag önskat att jag var dum istället, då skulle man kanske ha mindre problem i livet.

Just nu undrar jag bara vad syftet är med livet. Vad har jag att kämpa emot? Jag ser liksom inte vad jag har för framtid.

Det där låter nästan helt som mig med lite skillnader.

1. Jag lyckades flytta ut från mina föräldrar för runt 3 år sedan.

2. Jag har gått ner 20 kg med lite planering runt ansträngning och ändring av matvanor.

3. Finnig... humm... Har du provat på att göra sår och riva dig runt större delen av kroppen och ha sår som läker och läker sedan om igen utan att det tar slut. Jag kan verkligen inte sluta göra sår på mig själv. Underligt värre men vet inte vad det beror på, bara att det började vid tonåren när jag fick finnar.

4.Trygghetsanställning i 6 månader.

5. Inga som helst problem med att kunna behålla jobb. Inte för att jag kan påstå att jag får jobb men de som jag hittar kan jag stanna kvar länge hos. 6 månader till flera år.

6. Gå in i väggen... hummm... Jag utvecklade en psykisk ohälsa...

7. Jag spelade säkert så skaffade bara studiebidrag så inga lån. Studierna klarade jag dock inte av. Kan inte påstå att jag hade chans där men jag misslyckades totalt kan jag allt påstå.

8. Man måste träna upp att fortsätta med det man håller på med och inte ge upp så lätt.

Jag skulle nog inte lita på IQ-tester genom internet. Om du vill göra en riktig IQ-test kan du alltid kontakta MENSA.

Jag som trodde att man var bättre på att lösa problem genom att vara smartare?

Jag vill lära mig saker och bli bättre på områden som jag redan har lärt mig lite inom. Om man börjar med matematik, fortsätta med Java programmering till Fysik. Sedan så har jag andra planer också innan tiden tar slut . Har jag nämnt att jag planerar att skriva en bok också inom en snar framtid ^^.
    What hurts the most is that the memories I used to hold so close to me are now the memories I wish I could forget.

Comment

Working...
    X