Announcement

Collapse
No announcement yet.

Somatisk ocd

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Somatisk ocd

Har hela tiden något som händer med min kropp. Är det inte att jag går och tänker på att jag märker att jag sväljer på något konstigt sätt så är det att det kliar på min kropp. Det gemensamma är att mina tankar är hela tiden på denna jobbiga somatiska känsla. När det blir bättre och sväljningen tex inte oroar mig längre så kan det vara helt fritt från dessa tankar ett tag. Men helt plötsligt som nu så är det min syn. Är 40 år och nu får jag använda läsglasögon om jag nu ska kunna skriva här. Helt plötsligt efter att ha använt läsglasögon i 1 år utan problem så börjar jag noja över att jag det inte är riktigt perfekt jag ser när jag läser men jag kan inte komma på vad problemet är. Innerst inne så vet jag att det funkar bra att se med mina läsglasögon, men blir tidig över att jag inte kan sluta tänka på detta problem. Jag har har haft GAD i 25 år utan att ha haft några ocd tankar, men nu känns det som att det dyker upp lika tankar hela tiden om olika somatiska tankar. Jag undrar om det är fler som har liknande problem och hur nu gör för att mildra era problem. Jag ingen ocd utan enbart bara mina obsena somatiska tankar.
Working...
X