Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ska jag lägga om min kost?

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Ska jag lägga om min kost?

Jag har i ungefär 1.5 år uteslutit kött och nästan bara ätit vegetariskt (lakto-ovo), men har dom senaste månaderna börjat äta fisk och skaldjur igen. Jag har aldrig haft problem med min hälsa, varken som köttätare, vegetarian eller pescetarian. Men under en liten tid så har jag känt att jag vill äta kött och kyckling igen. Det vill jag göra för att det gör det lättare att äta ute, blir billigare, lättare att äta hos andra, mer att välja på och för att jag faktiskt bara vill det. Problemet är bara att min sambo är vegetarian och aldrig skulle kunna tänka sig att äta kött igen. Därför är jag rädd för att han (+ alla andra som jag känner) ska döma mig och se ner på mig, kanske t.o.m tycka att jag är äcklig. När jag ändrade om min kost och började äta fisk + skaldjur igen så hade han inget problem med det. Så kanske kommer han inte bry sig om det heller.

Jag har t.o.m varit så himla feg att jag har köpt en kycklingwrap i smyg när jag åkte iväg över en helg.

Hur ska jag göra? Vad ska jag säga till honom, om jag ska säga något?

Älskar han dig, så gör han det oavsett vad du äter. Frågan är varför du vill och tycker att det är OK för dig att äta kött. Är du trygg med dina argument så står du upp för dem.

Comment

Working...
    X