Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vill bli av med kilon och hitta motivationen

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Vill bli av med kilon och hitta motivationen

    Jag har alltid varit mullig. Det känns som det är något jag aldrig kommer bli av med. Men efter nyår i år slutade jag med godis och allt onyttigt som jag proppade i mig innan. Och jag gick ner 9 kilo! Sen åkte vi utomlands i ett par veckor och sen har ju sommaren varit så jag har gått upp 3 kilo igem Jag hatar verkligen min kropp och vill inte se ut såhär. Jag avskyr att visa mig naken framför min sambo och jag undviker det helst om jag kan. Visa mig i bikini är så fruktansvärt hemskt! Jag vill hitta motivationen till att träna och bli en person som jag trivs med och som jag känner mig bekväm med... Just nu känns det som jag aldrig kommer komma dit. Jag känner mig som en fet flodhäst..

    Någon som känner igen sig? Hur hittar ni motivation till träning?

    Tacksam för alla tips och råd!



  • #2

    Jag har samma problem just nu, har alltid varit en normalbyggd tjej. Haft perfekt BMI och sportat mycket. Sen la jag bara av allt och i samband med att jag fick körkort så slutade jag få min vardagsmotion.


    Jag har gått upp 15 kg på två år, och även om det inte är så otroligt mycket och jag inte klassas som överviktig så är detta något som verkligen gör mig äcklad av mig själv.


    I vintras började jag att träna och äta rätt, jag gick ner 5 kg och mådde hur bra som helst, men sen fick jag en svacka och jag slutade. Gick upp kilona direkt verkligen.

    Jag tror att det viktigaste är att träna för att du själv vill må bra, gör det till en rolig grej och även om du kanske inte har tränat på en eller två veckor eller kanske flera månader så är det inte för sent att börja igen. Det är dig det handlar om och du ska göra det som känns bäst för dig, sätt upp mål. Köp ett klädesplagg i den storleken du vill komma ner i och ha det som motivation. Försök få med sambon på en ny kost som passar dig. En kost som är bra och jämn. Jag rekommenderar en lätt version av lchf som fungerade för mig ett tag. Mycket sallad och kött, kyckling eller fisk. Men ta inte avstånd från kolhydraterna totalt. Bara minska intaget till en nivå som du tycker passar dig.

    Annars, ät mindre portioner. När ni dukar - ställ fram små tallrikar istället för de stora. Det är enklare att hålla reda på hur mycket du äter då.


    Hoppas jag var till lite hjälp!

    Lycka till.


    Comment

    Working...
    X