Announcement

Collapse
No announcement yet.

ångest mat

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

@mandan

Du skriver om... hetsätning.. skriver ordet tjock om dig själv! fast du ligger på 55kg och 170cm, dåligt samvete och för detta hoppar över en måltid.. Uteblir från social samvaro för att du ätit Keso... Ingen mens på ett år..

Du vill bygga om din kropp som du inte fått på naturlig väg... För antagligen du inte kan acceptera vem du är...

Din pojkvän är antagligen sjukt trött på ditt beteende och jidder och tjatter om mat och vikt vägning att han bränt ut sin stöttepelare och säger princip i luften vad som helst.. För han vet att du inte ger upp din obsession..

Bättre blir det väl när en grupp med kost fanatiker ska samlas och ge varandra råd...

Som att ett bensinbolag ska leverera vätska till brandkåren som ska släcka eld...

Nä mandan, inte för jag vet.. men kan anta att det är inget fel på din kropp.. problemet sitter i huvudet och kallas psyke...

Du kan ta 110% fettvävnad i låren och stoppa i pattarna, fixa magmusklerna och rätta till rumpan till vad du vill.. När du är klar med detta så skulle du bara leta ytterligare problem och fel på din kropp... Sen då.. flytta fettvävnad från vaderna till läpparna och mer skit i håret... kanske bleka anushålet så det ser ut som en porrstjärna och operera musen... O allt detta använder du mat till att belöna och framförallt bestraffa dig själv i ett hysteriskt tempo...

Det finns proffs hjälp för allt detta.. så du kan acceptera den du är.. Här kommer jag och det som finns inom mig och utanpå mig är som det är... Men jävligt stolt över detta och omvärlden får ta dig som du är.. eller så kan omvärlden hoppa och skita med randiga ben...

I allt med diet och träning finns också... LAGOM och rimligt.. samt sjuklig obsession!!!

Är ingen expert o sånt bla bla bla... Men det är vad jag tycker och tänker...

Comment

Håller med styggavargen att du har problem med din självkänsla och ingen diet eller träning kommer hjälpa. Du kommer aldrig bli nöjd ändå. Känner igen mig i hur du äter och du äter en extrem diet och alldeles för lite vilket leder till hetsätning. När man redan väger så lite som du gör så har du inga större muskler att deffa fram och det säger jag inte för att vara taskig utan för att jag varit i samma tankar och det enda man blir är smalare och tappar ännu mer muskler. Har opererat brösten 3 gånger och tror du man någonsin blir nöjd. Nix! Du kommer aldrig bli nöjd med något vad du än gör förrän du får en bättre självkänsla. Fråga mig, jag vet! Har jag jobbat med självkänslan som jag bör, nej så jag ska inte säga att gör så här för jag vet hur man ska göra men jag är kass på att gå till handling. Din pojkvän låter som en riktig idiot och gör det bara värre men det är som sagt lätt att ge goda råd till andra men jag vet att det är svårt att göra saker själv så visst kan jag säga till dig dumpa honom men samtidigt vet jag att det är inte så lätt att göra alltid. Jag har ätit alla dieter som går och tränat och opererat mig men jag hatar mitt utseende lika mycket fortfarande och har lika stora ätstörningsproblem.

Comment

mandan:

När det gäller mig och min flickvän så äter vi redan mkt fett och har så gjort länge. Om man tittar enbart på Bregottkonsumtionen så går ett 600g-paket åt på 2 dagar åt oss, och sedan tillkommer grädde, smör och fullfetmjölk (vi äter ganska exakt lika många kalorier var). Ändå har vi båda ett lägre BMI än du. LCHF är en viktnormaliserande kost, dvs man går ned om man väger för mkt och upp om man väger för lite. Problemet är att vi inte äter LCHF och bra kost bara för att vi äter mkt fett. Men fett är inte belastande i sig på kroppen likt ditt onormalt höga proteinintag. Inte ens professionella body builders brukar ligga på 5g/kroppskilo under träningsperioderna.

Och precis som 6thson skriver så hjälper inte fett att bygga muskler på ett direkt sätt, men om du får för lite av det så störs stora delar av det endokrina systemet (en rad hormoner, med andra ord). Fett är också livsviktigt byggmateriel för kroppens alla celler. Kroppen kan i brist på fett i kosten omvandla kolhydrater till det fett som behövs, men det är svårare att bilda det fett man behöver om man nästan bara äter protein. Förutom att hormoner som östrogen, TSH, och en rad andra hormoner plus signalsubstanser som t ex dopamin, kan rubbas av fettbrist, så kan man åldras snabbare i kroppen, inklusive huden.

Få bör äta nära noll kolhydrater, och hur mkt man bör äta beror på den fysiska aktiviteten. Min bedömning utifrån den träning du beskrev ger mig uppskattningen ca 50g/dag, men tränar du hårdare så kan man med fördel öka kolhydratintaget, och även om man behöver gå upp i vikt, vilket du precis som vi två behöver, och jag kan särskilt rekommendera att äta ägg varje dag för att få ordning på hormonerna så mensen kommer tillbaks. Ägg har hjälpt min sambo att få tillbaks mensen efter 13 månaders uppehåll, samt även ägglossning. Detta trots ett betydligt lägre BMI. Men ingen av oss har anorexia, så vi vill båda gå upp till normal vikt. Med en rationell syn på utseende så vet vi att det är till vår fördel (även om vi inte är så utseendefixerade).

Men egentligen bör jag inte primärt predika om kost, för du behöver ju först få en insikt i att du har en tvångsmässig ätstörning och lite BDD, för du vet EGENTLIGEN att du inte väger för mycket, och du vet EGENTLIGEN att dina bröst är bra som de är. Däremot vete´sjutton om det går in hos ngn tjej/kvinna öht, att det bara är en minoritet av killar/män som gillar stora bröst, för det där att stora pattar är snyggast är en myt som tjejer/kvinnor lyckats skapa själva.

Comment

En gång i 3 dagar var jag ganska nöjd, hittade fortfarande fel dock för jag tyckte rumpan och benen var för små och det var när jag var i tävlingsform hade 5 % fett på kroppen. Jag vet att det inte är möjligt att se ut så alltid för då skulle jag förmodligen dö eftersom för att se ut så så hade jag tömt och fyllt kroppen och laborerat med salter och vätska. Med andra ord så är så jag vill se ut inte möjligt vilket gör att jag aldrig kommer bli nöjd heller. Vill bara att du tänka till innan du går på nya dieter, träningsprogram eller gör nya operationer för du kommer aldrig bli nöjd och du kommer bara tillfälligt kanske bli gladare men det släpper sedan och du mår lika dåligt igen. Ångrar jag att jag opererade brösten, nej det gör jag inte men det gjorde mig inte lyckligare.

Comment

Working...
          X