Announcement

Collapse
No announcement yet.

High carb low fat raw food

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• High carb low fat raw food

Hej! Jag undrar om det är någon som har high carb low fat raw food livsstilen. Hur mår du på denna livsstilen och hur funkar det med att köpa saker i butkiken? Gick du upp i vikt i början och hur ser det ut för dig idag hälsomässigt jämfört med innan?

Är tacksam för alla svar och vill gärna höra din historia till denna livsstil!

Jag har levt på den kosten under 8 veckor för drygt 3 år sedan. Rent fysiskt mådde jag bättre än någonsin, alla mina förkylningar/infektioner försvann, jag blev friskare än någonsin. Det kickade igång mitt immunförsvar riktigt fint, då jag hade div. förkylningar/luftvägsinfektioner rätt frekvent innan detta.

Jag gick dessutom ner i vikt, 18 kilo på 8 veckor! Jag kände mig lättare till sinnet, och lättare både psykiskt och fysiskt.

Jag höll mig till att äta råa frukter och grönsaker, undvek det som var i påse/kartong/förpackningar/burkar. Jag letade recept på nätet och köpte en receptbok för hur man tillreder rawfood- måltider. Därigenom fick jag bort detta med tillsatser i maten. Jag hade mycket magproblem pga. IBS, men med denna kosten fungerade magen som en klocka. Jag hade aldrig några magproblem med denna kosten.

Jag äter en blandkost idag, men kan tänka mig att ta upp denna kosten igen, antingen periodvis för att kicka immunförsvaret, eller som ett medel för viktkontroll.

Comment

Tack så mycket för ditt svar! Vad intressant att ditt immunförsvar blev bättre, precis det jag har hört innan. Det blir nog att jag provar på att leva efter denna livsstil Gick du över till raw food direkt eller trappade du ner på vissa produkter innan?

Comment

Working...
      X