Announcement

Collapse
No announcement yet.

Gastric by pass opererad sen 4 år sen

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Gastric by pass opererad sen 4 år sen

Jag vill gärna komma i kontakt med människor som är opererade både nyligen och längre tillbaka.

Att göra den här operationen har ändrat mitt liv till det bättre. Har mycket bättre självförtroende och har börjat tycka om mig själv och min kropp igen.

Däremot så har jag precis som så många andra stannat och nu är det upp till mig att komma igång med träning för att gå ner de sista 10 kilona innan jag är nöjd! Mitt största problem med träning är att jag blir äcklad av tanken av att svettas, hatar att lukta svett...jaja, jag vet alla svettas när man tränas och sen duschar man och börjar lukta gott igen. Jag kan träna och har gjort det tidigare men har så svårt att "ta ut" mig ordentligt just p.g.a. det här...jag mår skitdåligt av detta

Vad med svettning är så jobbigt? När du tänker att du är svettig vad är det för känslor som dyker upp i dig? Ta reda på det känn efter, och se vad som dyker upp. Nått hindrar dig men vad, är du rädd för uppnå din idealvikt? (inget ovanligt när det gäller överviktiga som går ner mycket i vikt)

Comment

Jag vet inte riktigt vad problemet är, men jag har alltid sen jag va liten, inte tyckt om att bli kladdig och blöt. Det är som en sorts fobi som jag mer än gärna skulle vilja komma över. Den första tanken som dyker upp när jag tänker på svett är smuts och orenlighet och jag har lärt mig sedan barnsben att smutsig de är man inte...

Comment

Vad händer om man blir smutsig/kladdig och blöt, vad är farligt med det

Comment

Working...
        X