Announcement

Collapse
No announcement yet.

Äter dåligt?

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• angstkillen
    started a topic Äter dåligt?

Äter dåligt?

Hej har läst runt lite på nätet där står det att man ska äta 4 ggr per dag men jag äter oftast 2 ggr per dag.

Ungefär såhär

Går upp klockan 12-13 åker till jobet

Äter kanske en macka där och en banan dricker lite vatten

Hem

Datorn

Äter middag (oftast om det är gott, om det är något riktigt äckligt som jag inte gillar så skippar jag maten)

Datorn

Kvällsmat 2 mackor och ett glas oboy.

Är detta för lite? Är en kille på 16 snart 17år är ca 175cm lång. Tror ni jag skulle kunna växa mer på längden ifall jag åt mer?

Nej har inga ätstörningar utan äter när jag är hungrig såklart men är sällan det och jag tycker inte jag är tjock eller nåt sånt!

• replied

Hej Scarlet!!

Jo det är så att jag har vänt på dygnet totalt, har hoppat av gymnasiet också så jag jobbar på en liten idrottsanläggning några hundra meter från mitt hus. Kan åka dit typ när jag vill bara jobbet blir gjort och för det mesta så åker jag runt i gräsklipparen och klipper gräs eller kritar planen.

Men brukar ta rast ibland och sparka lite fotboll eller skjuta iväg stenar med ett basebollträ som finns där.

Jag har försökt äta frukost men det går inte, känns som jag ska spy ungefär men då har jag provat detta klockan 7 på morgonen när jag fortfarande gick i skolan.

Men jag somnar väldigt snabbt så det är inga problem att äta 2 mackor och ett glas mjölk/oboy!

Tack för svar

Leave a comment:

• replied

Hej

Ja, jag tycker det låter alldeles för lite och inte så bra heller..om jag ska vara ärlig

Jag vet inte varför du går upp så sent? men det är en dålig start på dagen

och för din kropp.

Börja med en frukost och gärna med mjölk eller oboj, men tidigare än kl.12 ( 8 el 9 är bra tid för frukost, så hinner du bli hungrig till lunchtid.

Du äter alltså en någorlunda ( lite) frukost när andra äter sin lunch och har jobbat i 5 tim?

Du behöver äta frukost lunch och middag, passar inte middagen kan du tex steka ett ägg

och lägga på mackan om du tycker om det eller youghurt, det är lite mera mättande. Om (jag skulle äta 2 mackor och oboj endast

på kvällen, skulle jag vara jättehungrig på morgonen och ha jättesvårt att somna på kvällen.) Men det är bra att du dricker mjölk för det innehåller det mesta och du växer

ett litet tag till skulle jag tro. Och om du utövar någon sport behöver kroppen ännu mer.

Sköt om dig!

Leave a comment:

• replied

Dricker mycket mjölk förresten

Leave a comment:

Working...
X