Announcement

Collapse
No announcement yet.

Har jag panikångest? Orkar inte ta ett till andetag, vill ha snabba svar!!!

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Har jag panikångest? Orkar inte ta ett till andetag, vill ha snabba svar!!!

Hej, jag börjar bli orolig, nu när jag skulle ta en tupplur för att jag plötsligt känner mig trött och sömnig, så känner jag mig som om att jag inte vill andas, när jag blåser ut andetaget så vill det inte ta ett till andetag, det är som om man är för trött, och jag börjar få panik och känner mig som om jag vill dö, att bara sluta andas.

För ett tag sen så hände det samma sak, en kväll när jag skulle gå och lägga mig orkade jag inte andas och jag fick panik och ropade på mamma, jag började gråta och jag kunde inte andas p.g.a strupen kändes som att den kvävde mig, som en stor klump. Jag vill gråta nu för att jag får lite panik om jag går tillbaka och lägger mig och försöker sova, men jag tar djupa andetag lite åt gången

Hej!

Det låter som panikångest.

Jag tror att du gör helt rätt som försöker ta lugna djupa andetag.

Ibland tar jag djupa andetag, håller andan och andas ut,detta har en lugnande effekt hos mig.

Har du smärtsamma minnen som orsakar ångest?

Om du har det så kan det hjälpa att skriva ner dem, läsa och gråta över dem samt förlåta alla som har behandlat dig illa, det kan vara lättare att förlåta om man tänker på att alla som behandlat dig illa, själva mår dåligt och själva blivit illa behandlade.

Sedan är det väldigt bra att prata med någon, som lyssnar, försöker förstår och försöker vägleda dig.

Din vän Gro.

Comment

Working...
    X