Announcement

Collapse
No announcement yet.

Testa dig själv kring symptom.

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Testa dig själv kring symptom.

Här kan du testa dig själv i samarbete med Comunicera finner du tester på många diagnoser som finns.

Kom ihåg: Att detta testet bara ger en uppskattning ! Du kan inte uppfatta resultatet som en ersättning en riktig test med en psykolog eller professionell terapuet.

Relationstester Medicinska test

shit jag är ju både deprimerad och har tvångstankar, det var ju kul... :shock: :roll:

Comment

Att jag är deprimerad visste jag redan .....

Comment

jasså...man ligger i farozonen på allt....kul :shock:

Comment

Hehe... (!)

Comment

hade allt utom tvångstankar..

men det hade jag ju redan på känn. hoppas jag lyckas att inte finnas kvar när helgen kommer. vill det. snart.

Comment

Efter att ha varit seriös i alla tester, verkar det som att jag blir tvungen att läggas in på något hem. Men det vistte jag redan. Tyvärr levar vi i en värld av slöa och icke förstående personer. Jag är glad att jag inte är självmords benägen för i såna fall hade det slutat illa. Jag är så trött på alla människor som i åratal intalat mig att min ångest kommer försvinna. Jag är 25 år gammal, har haft anorexia sen jag var 19 år gammal. Sen jag blev drabbad av anorexi har jag haft en avsmak av livet. Jag har inte kunnat binda mig till någon, har varit helt avtrubbad från känslor. Jag grät för första gången på 6 år inatt, på grund av att jag ledsnat.. Jag har gett upp.. Oavsett vart jag vänder mig tror folk att jag är i en fas. Problemet är att jag levt i den fasen i 6 år och jag orkar inte längre vara perfekt.. Jag har slitit i för många år att vara perfekt..klä mig rätt, vara och verka rätt. Men för vilken nytta? Mina föräldrars? Min egen? Oavsett vilken så blir slutparten besviken.. Jag är så trött på det här nu..

// Ensam

Comment

Till dig "Ensam". Du ska veta att många har det jobbigt med sina problem. Visst kan allt kännas tungt och likgiltigt ibland, men jag har förståelse för om du har det tungt. Mår du lite bättre i vissa perioder? Själv brukar jag visualisera på tillfällen då jag kännt mig lycklig och väl till mods. Till exempel på en härlig sommardag med strålande vackert väder och blå himmel. Vet inte om det hjälper dig, men jag hoppas att det ska fixa sig till slut.

Comment

Hej Linkone,

Jag tänker säga något konstigt till dig.

Ångest är sunt.

Är du tappad bakom en vagn, tänker du kanske?

Men ångest är väl egentligen en förlängning av rädsla. Och skulle omskrivet kunna kallas för självbevarelsedrift. Så vad säger det dig?

Du gör dig själv otillräcklig genom att sätta din ribba för högt så det är nog positivt att du gett upp försöken att vara perfekt.

Det kanske är nyttigt att vara lite "rädd" för det håller oss skärpta och vid liv.

När man nått sin känslomässiga botten, du grät för att du gett upp säger du? Men du kanske grät för att du kommit till insikt. Till insikt om att du inte kan vara perfekt för alla. Och ifrån botten finns det bara en väg. Och det är upp.

Fasen som du nämner att folk pratar om pågår ju hela livet, eftersom man är den man är. Det glöms ofta bort, det faktum att vi alla är olika individer med olika personligheter och önskningar. Vi är alla i våra egna olika faser så att säga.

Ge inte upp, ge framför allt inte upp tanken på att inte vara perfekt. Det är sunt.

//omtanke

Comment

linkone wrote:Efter att ha varit seriös i alla tester, verkar det som att jag blir tvungen att läggas in på något hem. Men det vistte jag redan. Tyvärr levar vi i en värld av slöa och icke förstående personer. Jag är glad att jag inte är självmords benägen för i såna fall hade det slutat illa. Jag är så trött på alla människor som i åratal intalat mig att min ångest kommer försvinna. Jag är 25 år gammal, har haft anorexia sen jag var 19 år gammal. Sen jag blev drabbad av anorexi har jag haft en avsmak av livet. Jag har inte kunnat binda mig till någon, har varit helt avtrubbad från känslor. Jag grät för första gången på 6 år inatt, på grund av att jag ledsnat.. Jag har gett upp.. Oavsett vart jag vänder mig tror folk att jag är i en fas. Problemet är att jag levt i den fasen i 6 år och jag orkar inte längre vara perfekt.. Jag har slitit i för många år att vara perfekt..klä mig rätt, vara och verka rätt. Men för vilken nytta? Mina föräldrars? Min egen? Oavsett vilken så blir slutparten besviken.. Jag är så trött på det här nu..
                    // Ensam

hej!

jag tänkte bara säga att jag vet att det är jobbigt!, jag har själv haft anorexi, men är någorlunda bra nu. hursomhelst så läste jag en bok nyligen, det heter "mattillåtet" och finns på biblioteket. det handlade om hur man tar sig ur ätstörningar och jag tror att den skulle ha hjälpt mig att bli frisk om jag läst den tidigare. det är klart att allt inte är så enklelt att man kan läsa en bok, men om du vill tycker jag att du ska läsa den.

/ en som vet hur det känns

Comment

Hej Omtanke.

kan du beskriva lite mer om varför du tycker att ångest är sunt?

Ångest är generellt inte sunt, det kan leda till panikångest och deprission, ångest känslor är något man kan jobba bort och det tycker jag att man ska göra om man har det. Om man har en god självkänsla så vet man att Ingen är perfekt men att man dock är bra och då försvinner ångesten.

Comment

Hittade en länk till ett forum, gjorde i princip samma test där, för depress. tror det hette mdrs eller nåt, och fick 65p på det,..

Vet inte hur det ligger till i skalan, men tror det är något mer än genomsnittet..?!

Comment

allt utom tvångstankar och panikångest.. :P

Comment

Jag orkar inte mycket mer,har inte haft en riktig vän sen jag var 10-12 år.Är nu snart 35 och lider av det mesta. :cry:

Comment

Jesus Christ.

Jag behöver tydligen också läggas in. Kunde inte låta bli att gapskratta åt det hela. Finns det inget sånt test också? Där man kan kolla om man har humorn i behåll?

Den kan ju behövas.....

Mary-Lou.

Comment

Working...
                              X