Announcement

Collapse
No announcement yet.

Gillar han mig eller inte?

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Gillar han mig eller inte?

Det är en kille (som jag "typ" var tillsammans med förra året). Vi umgicks lite i sommar då vi har gemensamma vänner, och de tvingade oss erkänna att vi faktiskt saknar och har känslor kvar för varandra. Men sen sågs vi inte mer och skolan drog igång. Då började han skriva med mig, eller för det mesta endast skickar bilder på snapchat. Och grejen är den att ibland kan det ta flera timmar innan han svarar på mina snaps, men jag kan se att hans snap scour ökar. Alltså svarar han på andras snap, men han struntar i att svarar på mina? Gör han det för att han inte gillar mig, eller gör han det för att få mig känna "åååh kan han inte svara snart!?!". En morgon fick jag nog och slutade snapa med honom, men på kvällen samma dag så började han snapa med mig igen. Så alltså vill han ha kontakten med mig... Kan det bero på att han vill ha koll på mig? Ifall jag liksom umgås med andra killar m.m? Allt är så oklart!??!! Han verkar ointresserad med tanke på hur sällan han svarar, men slutar jag skriva så tar ju han upp kontakten med mig? Har också sett att han hoppar över att gilla mina instagram selfies. Min teori är att han inte gillar att jag lägger ut selfies då det kan attrahera andra killar. Har ingen annan att prata med detta om och skulle verkligen vilka veta vad ni tror!

// 17 årig tjej.

Frågan är väl snarast om, och isf varför, du gillar honom som inte alls varken är, eller beter sig, schyst mot dig? Du är en ung tjej som har allt att vinna på att sluta underordna dig och krusa en kille som beter sig illa. Bestäm dig för vad du vill, agera på det rakt och öppet i förhållande till honom.... och faller det du säger sedan inte väl ut, dvs. på ett schyst och omtänksamt sätt, så klipp kontakten med honom. Fråga dig varför i all världen du både känner dig tvungen och accepterar att du ska krusa honom... när han inte alls gör detsamma och inte behandlar dig respektfullt och omtänksamt.

Dina teorier/teckentydningar/tankeläsningar kanske stämmer... eller så stämmer de inte...men oavsett vilket så spelar det inte så himla stor roll faktiskt. Han är inte mogen nog att vara öppen och ärlig med vad han känner, han vågar inte stå upp för sina känslor oavsett hur de ser ut och istället så behandlar han andra människor illa och han är självupptagen. Många tonåringar är iof. tämligen upptagna med sig själva och därmed rätt så egoistiska, så delvis hör det väl till åldern.... men det som är synd är att du har fallit in i det där tråkiga traditionellt kvinnliga mönstret när det gäller acceptansen för ignoranta skitkillar så tidigt i ditt liv. Bryt dig lös från villfarelsen att den inställningen hos dig själv skulle gynna dig och medföra något positivt i ditt liv.

Sträck på dig istället, bestäm dig för vad DU vill, var tydlig och stå upp för det du vill och lämna den som inte varken förstår, bryr sig om, eller kan matcha det förhållningssättet till sig själv, andra människor och hela livet bakom dig. Fundera inte, tolka inte och analysera inte så mycket vad han kan tänkas mena med sina konstiga och otydliga beteenden..... tänk istället att what you see, is what you get! Varken mer eller mindre!

Så ser du en ambivalent skitkille framför dig som är svajig och mixad i sitt beteende så är det en ambivalent skitkille du får om du envisas med att jaga efter honom. På ett sätt kan man nog våga vara rätt krass här och säga öppet till dig som är ung.... att beter han sig obegripligt så är han obegriplig och lyckas du hooka honom till slut så kommer du att få en obegriplig, omogen och ambivalent kille på halsen. Nothing more, nothing less...

Gör dig själv en tjänst för livet och sök efter något annat. Lyssna på dina egna behov och utvärdera om de blir uppfyllda, blir de inte det så ge upp, lämna och sök nåt annat istället. Överanalysera inte, försök inte läsa tankar och ffa. bruka inte våld på dig själv och dina önskningar redan som 17-åring.
    Last edited by RoughTimes; 2016-09-17, 20:45.

Comment

Om ni var tillsammans förra året och inte är det nu så fanns det väl skäl för det? Tror du inte att om det var meningen att skulle vara ni två, att ni vore det redan?

Sedan tror jag du tänker för mycket. Du sitter och väntar på reaktioner från honom. Vilket väl betyder att du är mycket mer intresserad än vad han är.

Glöm honom och försök träffa någon där det slår gnistor mellan er. Eller i alla fall är på samma nivå av intresse att träffas och göra saker tillsammans. Sitta vid telefonen och datorn och försöka luska ut vad han känner för dig låter inte som en framkomlig väg.

Comment

Working...
      X