Announcement

Collapse
No announcement yet.

Jag kan inte suga

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Jag kan inte suga

Vet inte alls om jag 'hamnat rätt' men jag gör ett försök,
    Jag är en tjej på snart 16 år som har varit intresserad utav en kille ett tag. Han är 25 och helt underbar på alla sätt och vis. Vi klickade direkt enda sen dag ett, samma humor, vi kan prata om vad som helst utan att det blir stelt. Vi har hängt två månader nu och vi båda tycker om varandra riktigt mycket men det finns ett problem,
    Jag klarar inte av att suga.
    Det låter sjukt men han kan inte vara tillsammans med en tjej som inte kan suga av honom. För honom är det extremt viktigt, nästan som att man skulle ta bort pussar ifrån ett förhållande. För honom så går det bara inte. Vet inte hur jag ska göra, vill så gärna vara med honom och kunna kalla honom min.
    Hur kommer man över traumatiska upplevelser ang. sexuella saker? Hur ska jag göra för att tycka om det?
    Vet att det låter sjukt, men otroligt tacksam för svar. Inga kommentarer på att jag borde hitta någon annan osv
    Mvh

Bästa sättet komma över traumatiska sexuella övergrepp är att bearbeta det med en terapeut. Du ska inte suga av honom om du inte vill el känner dig redo för det. Tyvärr så finns det killar som kör med snacket att de inte kan vara i hop med en tjej om de inte blir tillfredställda på olika sätt det är bullshit, om han verkligen brydde sig om dig skulle han kunna avstå från att bli avsugen och ta saker och ting i din takt. Var rädd om dig och ställ aldrig upp på saker mot din vilja oavsett vilka skäl killarna kommer med. Det är omogna killar som kommer med sådana argument

Comment

Skulle du kunna säga till en kille som du är kär i, och som du vill ska ha det bra på alla vis, att han måste gå ned på dig annars kan ni inte vara ihop?

Comment

Tyvärr så tror jag inte att han är kär i dig på riktigt eftersom han har suga som ett ultimatum... Konstigaste jag hört! Du är ung och han är 25, tror han ser dig snarare som en trofe eller vad man ska säga utan att det ska låta illa. Jag tycker inte du ska gå på vad han säger, och du ska ABSOLUT inte göra nåt du inte är redo för och vill göra

Comment

Har du berättat för honom varför du har svårigheter med oralsex? Därutöver så är du bara femton år och du har redan ett bagage av traumatiska sexuella erfarenheter. Jag ske nu säga precis det du undanbad dig helt enkelt för att det är det enda vettiga att säga. Så;

- Var rädd om dig själv och börja prioritera DIG SJÄLV och det DU vill och mår bra av när det gäller sex. Att bli ställd inför ultimatum av en tio år äldre "man" när man bara är femton år och redan har traumatiska sexuella erfarenheter i bagaget som överskrider det rimliga (som är noll vg. trauman) för åldern lämnar ett tydligt besked på om den "mannen" öht är bra för dig. Du vet redan det svaret.

INGEN man, eller ens en liten kille, som älskar och respekterar en tjej eller kvinna ställer ultimatum när det gäller sex. Sex är varken förhandling, byteshandel, tvång, utpressning, ultimatum eller ensidig rättighet. Sex är ömsesidighet, vilja och välvilja, omtanke och njutning.
          Last edited by RoughTimes; 2015-11-17, 21:32.

Comment

Originally posted by RoughTimes View Post
            Har du berättat för honom varför du har svårigheter med oralsex? Därutöver så är du bara femton år och du har redan ett bagage av traumatiska sexuella erfarenheter. Jag ske nu säga precis det du undanbad dig helt enkelt för att det är det enda vettiga att säga. Så;

- Var rädd om dig själv och börja prioritera DIG SJÄLV och det DU vill och mår bra av när det gäller sex. Att bli ställd inför ultimatum av en tio år äldre "man" när man bara är femton år och redan har traumatiska sexuella erfarenheter i bagaget som överskrider det rimliga (som är noll vg. trauman) för åldern lämnar ett tydligt besked på om den "mannen" öht är bra för dig. Du vet redan det svaret.

INGEN man, eller ens en liten kille, som älskar och respekterar en tjej eller kvinna ställer ultimatum när det gäller sex. Sex är varken förhandling, byteshandel, tvång, utpressning, ultimatum eller ensidig rättighet. Sex är ömsesidighet, vilja och välvilja, omtanke och njutning.

Håller med om det du säger på det stora hela. Särskilt med tanke på att TS är så ung och har tidigare traumatiska erfarenheter så låter det inte som den här mannen är bra för henne.

Dock måste jag invända mig mot ditt sista stycke. Det är inget jag skulle göra lättvindigt men jag ser samtidigt inget fel i att ställa ett ultimatum ang. sex eller något annat i ett förhållande. Ett ultimatum är inget tvång eller någon utpressning. Det är ett fritt val - antingen är man OK med det eller så är man inte det och lämnar förhållandet. Oralsex som det nu handlar om i det här fallet är viktigt för många, såväl kvinnor som män. Jag slår vad om att det finns många som skulle vara väldigt missnöjda i det långa loppet om killen aldrig gick ner på dem eller tjejen aldrig sög. Då är det väl bättre att vara öppen med det direkt istället.

Comment

Du har i princip rätt Drylce, men du har kanske glömt hur det är att vara 16 år och dödligt kär

Han är 25 och om han träffat en tjej i hans ålder så kunde de diskutera önskemålen och försöka hitta till något som båda tycker är ok. Eller om inte så besluta att de inte passar ihop sexuellt och därför avsluta.

Men det som kan se ut som ett fritt val upplevs inte alltid som det. Och jag tycker nog att en 25-årig kille som har en relation med en 15-årig tjej har lite speciellt ansvar för att vara varsam och inte pressa på om saker. Låta saker ta sin tid, låta henne hitta till vad hon vill och är bekväm med.

Apelsinkrokant, jag vet inte om han är omogen eller om han fastnat i starka bilder av hur sex ska se ut att han inte riktigt kan samspela med dig. Det låter definitivt inte sunt att han ställer utlimatum på det sätt han gör när han troligen vet om att du är väldigt fäst i honom och därför kommer att försöka göra det han vill även om inte du egentligen vill. Han borde veta och låta bli att lägga fram det som en slags utpressning. Om han inte tycker du passar honom sexuellt så vore det bättre han helt enkelt gjorde slut och sökte någon som motsvarar hans starka önskemål.

Nu vet jag inte vilket samspel ni har sexuellt och hur du ser på det. Men för en del så är oralsex något mycket mycket intimt, mycket mer än vanlig penetrering. Vilket gör att tillit, närhet och annat måste till. Att inte riktigt fungerar som i en porrfilm utan handlar om något större. Och att först då kan göra det med vilja och lust.

Sedan finns det naturligtvis de som helt enkelt inte tycker om det. Liksom en del inte tycker om att bli tagna bakifrån eller att rida. Det bara är så oavsett med vem och hur känner för varandra.

Jag är ingen expert, bara några tankar.

Comment

Jag har samma problem som dig, jättesvårt att suga av min kille :-( har endast provat en gång på snart 1,5 år, men klarade inte av det den gången. Jag vill prova igen, men det inte alls tvång från hans sida så som din kille håller på, det tycker jag dålig stil! Min man säger det inte gör något och att vi har fin och bra sex utan det. Han förstår och ger mig tid, tycker jag din kille ska göra med och ni har inte varit tillsammans så länge än, försök låta det mogna :-) du förtjänar respekt. Det har jag fått och känner mig nu mer värd än jag någonsin gjort :-D trots det skiljer många år mellan mig och min man och jag 10 år äldre än vad du är. Har samma bagage som dig med, så tror vi har lite samma känsla.

Comment

Du ska inte behöva känna dig tvingad att göra något. Stå på dig i den frågan. Om han har känslor för dig så ska inte det vara en viktig sak.
                  Har innan varit i ett förhållande där killen inte ville utföra oralsex, vilket för mig var helt okej.
                  Är nu i ett förhållande där jag inte vill utföra oralsex och min kille är okej med det. Jag låter bli på grund av den anledningen "Jag känner inte fört", och det ska räcka i alla förhållanden.
                  Hoppas det löser sig för dig.

Comment

Du vill ha en seriös kärleksrelation med honom antar jag?
                    Vill han det? (Ta in allt, inte bara det han lovar och säger) Hur visar han det i praktiken? Tex detta, tyder det på att han vill leva med dig? Eller tyder det på att han värderar oralsex mer än en relation med dig?

Fråga dig själv varför du ska göra något du har så svårt för bara för att han tycker om det?
                    Är det värt det?

Varför kan inte han istället offra den grejen om han nu verkligen tycker om dig?
                    Man kan ha det skönt sexuellt ändå, utan oralsex. Och om han nu tycker om dig, vore det inte finare för honom om
                    också du njöt av ert sex? Än att du pressas till oralsex som du inte tycker om och han säger saker som "jag kan inte vara med en tjej utan att hon suger bra, det är som ett förhållande utan pussar":
                    När han säger så, så självklart känner väl du då, att du vill ge honom det. För du vill ha honom. Och han vill ha oralsex.

Skulle en kille säga så till mig idag (är närmare 30) att det är det han värderar högst i en relation med mig, så skulle jag dra.
                    Skulle en kille sagt så till mig när jag var 16, så skulle jag pressa mig själv, gå utanför min trygghet och vad som känns bra för mig, för att ge allt han vill ha.

Alltid ska vi tjejer anpassa oss för män. Speciellt sexuellt. Vi vill så gärna att han ska tycka om oss, vara med oss, att vi ska få kalla honom för "min".
                    Men vad gör "han" för oss?

Nej, vi ska inte behöva göra saker sexuellt som vi inte är trygga med. Det ska vara ömsesidig respekt för varandra.
                    Jag har så många gånger gjort som du, gjort det som inte är okej för mig bara för att han så gärna vill, för att jag villl vara hans.
                    Men med facit i hand, så ville dom bara ha sex. Ingen bra kille/man pressar en till att göra saker man inte är helt hundra med.
                    Ingen bra man eller kvinna skulle njuta av att ens partner gör något sexuellt som den inte tycker om eller trivs med.

OM han verkligen tycker om dig och vill vara med dig, så värderar han annat högre än avsugningar.
                    Men om han nu tycker det är så viktigt, så ser man ju att för honom är inte relationen viktigast, utan sexet med dig.

Du säger att du kan prata med honom om allt. Prata med honom om det här isåfall. Säg att du har dåliga erfarenheter och därför inte kan/vill suga av honom. Du behöver inte ge mer detaljer än så. Om han tycker att en bra avsugning är värd mer än allt annat hos dig så är han inget att ha..

Om du tror att han vill ha en seriös relation med dig, och inte bara sex. Säg att du vill träffa honom tex, 3 månader utan sex, att du vill lära känna honom.
                    Värderar han sexet mer än dig, så sorry, men då är han inget att ha..

Tänk på dig själv först och främst.
                    Älska dig själv och respektera dig själv högst och alltid!

Comment

Originally posted by DryIce View Post
                      Ett ultimatum är inget tvång eller någon utpressning. Det är ett fritt val - antingen är man OK med det eller så är man inte det och lämnar förhållandet.
                      I en kärleksrelation så är ett ultimatum, där priset för olydnad är att bli övergiven, liktydigt med både tvång och utpressning.... åtminstone för den som älskar.
                      Last edited by RoughTimes; 2015-11-18, 21:11.

Comment

Det låter inte som om han ärligt är kär i dig om han ställer ett sånt ultimatum. Han är dessutom mycket äldre än dig och jag tycker er relation låter osund. Du bör lämna honom och vara med någon som inte pressar dig sexuellt.

Lita på vad jag säger. Han är inte kär i dig. Tyvärr. En kille som är kär säger inte så.

Comment

Originally posted by RoughTimes View Post

I en kärleksrelation så är ett ultimatum, där priset för olydnad är att bli övergiven, liktydigt med både tvång och utpressning.... åtminstone för den som älskar.
                          Det må vara hänt att det kan uppfattas som så men det är fortfarande något helt annat än att tvinga eller utpressa någon till något. Att likställa de båda är att förvanska ordet rejält.

Men av ren nyfikenhet - eftersom du nu verkar tycka att det är fel att ställa ultimatum i förhållanden, hur anser du att man ska agera om det finns en viktig fråga man inte är nöjd med? Tyst genomlida det resten av livet och aldrig säga något? Lämna personen bara och kasta bort allting man har tillsammans? Jag tycker tvärtom att ett ultimatum är ett väldigt rakt, ärligt och hälsosamt sätt att lägga fram vad man känner och vad som krävs för att det ska fungera. Kommunikation är en absolut grundsten för ett lyckligt förhållande. Sen är väl inte ett ultimatum det första man normalt slänger fram men om man tidigare diskuterat saken och det inte har skett några förändringar ser jag inga problem med att ställa sådana.

Comment

Men fy.
                            DUMPA.

Comment

Spelar ingen roll om du har anledning att inte vilja suga - ett nej är ett nej och absolut inget att rubba på. Fyfan vad sjukt av honom. Och alltså, du är värd mer än så. jar du såå lite självrespekt att du ens funderar på att detta är ok borde du verkligen ta tag i det.
                              Last edited by arton18; 2015-11-19, 00:50.

Comment

Working...
                              X